Jauno modeli radījis Volkswagen R zīmols, kas izstrādā Volkswagen sportiskākos modeļus. Šis ir pirmais Volkswagen R modelis ar plug-in hibrīda piedziņu. Šī ir arī pirmā reize, kad hibrīds ir jaudīgākais Volkswagen modelis. Ārkārtīgi izteiksmīgais Touareg R ar Black Style eksterjera dizaina pakotni, kas ietver 20 collu lietos diskus (Braga) un R Line interjera apdari (tostarp ar Vīnes ādu un kristāla pelēkām šuvēm), tirgū nonāks 2020. gada otrajā pusē.
Touareg R ir pirmais modelis ar visu riteņu piedziņu Volkswagen plug-in hibrīdu klāstā. Volkswagen R zīmola izpilddirektors Josts Kapito (Jost Capito) norāda: «Mēs šobrīd aktīvi paplašinām Volkswagen R modeļu klāstu. Pēc kompakta T-Roc R, Volkswagen R ļoti īsā laika periodā piedāvā vēl vienu sportisku apvidus automobili – Touareg R.»
Touareg R nodrošina īpaši dinamisku veiktspēju, pateicoties elektriskā motora (100 kW/136 ZS) un V6 turbo benzīna dzinēja (250 kW/340 ZS) kombinācijai. Šīs abas piedziņas sistēmas iespējams apvienot, lai izmantotu automobiļa dinamiskās rezerves, piemēram, ātrai un drošai citu transportlīdzekļu apdzīšanai, sasniedzot pilnu 340 kW (462 PS) jaudu. Sistēmas maksimālais griezes moments ir 700 Nm.
Touareg R hibrīda piedziņa sastāv no 2,995 cm3V6 turbo benzīna dzinēja, elektriskās piedziņas motora un litija jona akumulatora (ar 14,1 kWh ietilpību). Astoņu pārnesumu automātiskā ātrumkārba (ar Tiptronic) un sadales kārba nodod jaudu priekšējām un aizmugurējām asīm (4MOTION). Centrālais diferenciāļa bloķētājs ar asimetrisku jaudas sadali (Torsen diferenciālis) darbojas kā jaudas sadales kārba starp priekšējo un aizmugurējo asi. Maksimums 70% piedziņas jaudas sasniedz priekšējo asi un līdz 80% nonāk aizmugurējai asij.
ArTouareg R ir iespējams braukt pilnīgi elektriskā režīmā līdz 140 km/h lielā ātrumā. V6 TSI automātiski tiek iedarbināts, pārsniedzot šo ātrumu vai jebkurā brīdī, kad tiek veikta ātra paātrināšanās. SUV maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots pie 250 km/h.