Santa.lv
  • 06.09.2025
  • Modes karali Armani pieminot: Ekskluzīva saruna žurnālā «Klubs»

    Santa.lv
    Santa.lv
    Džordžo Armani uz «Kluba» vāka un kopā ar žurnālisti Unu Meistari.
    Foto: No izdevniecības «Žurnāls Santa» arhīva
    Džordžo Armani uz «Kluba» vāka un kopā ar žurnālisti Unu Meistari.
    Šonedēļ, 4. septembrī zīmola «Armani» pārstāvji paziņoja, ka 91 gada vecumā mūžībā devies izcilais dizainers Džordžo Armani. Vairāk nekā pirms 20 gadiem žurnālā «Klubs» tika publicēta ekskluzīva intervija ar pašu Armani kungu. Lūk, ko viņš stāstīja par Rīgu, savu zīmolu un katra personīgo stilu.

    «Seniors Armani, kā viņu vienmēr ar cieņu un apbrīnu mēdza dēvēt darbinieki un līdzstrādnieki, mūžībā devās klusumā, savu tuvinieku ieskauts,» publiskā paziņojumā norādīja modes nama Armani pārstāvji, raksturojot dibinātāju kā «nenogurstošu virzītājspēku». Patiesi, Džordžo Armani kunga devums modes pasaulē ir neatsverams – lai arī viņa zīmols radīts salīdzinoši nesen, 1975. gadā, tomēr viņš ir ietekmējis ne tikai modes tendences, bet arī to, kā cilvēki uztver eleganci.

     2003. gadā Rīgā tika atvērts Armani mājas preču veikals Armani Casa. Tas tolaik bija mazākais šī zīmola veikals pasaulē – vien 80 kvadrātmetri tradicionālo 200 vietā. Tomēr neraugoties uz mazo apmēru, Rīga kļuva par 13. pasaules pilsētu, kurā atvērts Armani Casa.

    Vēsturiskajā brīdī  Latvijas galvaspilsētā klātesošs bija pats Džordžo Armani kungs. 

    Tolaik viņu satika žurnāla Klubs žurnāliste Una Meistare.

    «Manā toreizējā modes žurnālistes karjerā tas bija viens no lielākajiem notikumiem. Un, jāteic, savā ziņā joprojām tāds ir. Aizvien atceros Armani rokasspiedienu – tas bija ass un ārkārtīgi spēcīgs. Līdzīgi kā viņa straujā žestu valoda, vienmēr enerģiska, vienlaikus nepārkāpjot minimālisma rāmējumu. Joprojām glabāju arī viņa ar roku rakstīto vēstuli, ko Armani birojs atsūtīja pēc žurnāla iznākšanas – elegantā pateicībā. Šim it kā tik vienkāršajam žestam atgādinot, cik būtiski ir pateikt paldies un atrast tam laiku, neatkarīgi no statusa. Jo paldies ir cilvēcisks un vairo cilvēcisko,» Facebook raksta Meistare.

     

    No žurnāla Klubs arhīva.
     

    – Kā ir dzīvot ar sajūtu, ka jūsu vārds ir globāls brends?

    – Jāteic, ka esmu ļoti lepns par to, ka šajos gados ar savām kolekcijām esmu sasniedzis un, protams, ir liels gandarījums apzināties, ka cilvēki visur pasaulē zina Armani vārdu.

    – Pateicoties globālā tirgus ekspansijai, Armani zīmols ir vienlīdz labi zināms gan Itālijā, gan Ņujorkā, gan Maskavā un Arābu Emirātos. Dažās pasaules malās jūs esat dzīvs iemiesojums, apliecinājums pašam sev, dizaina guru, kas radījis jaunas formas, jaunu dzīves stilu. Vai jūs to uzskatāt par misiju – ar jūsu radītiem dizaina priekšmetiem. Vai jūtaties par to atbildīgs?

    – Noteikti. Apzinos, ka katrai jaunai kolekcijai, ko es radu, jāatbilst tiem standarta tiem, kurus savulaik esmu sev nospraudis. Tas attiecas arī uz pārējiem atzariem, ko esmu radījis, – smaržām, mājas dizaina līniju.

    Eksistē Armani estētika, un visam, kas tiek radīts ar Armani vārdu, jābūt saskaņā ar šo estētiku.

    Ja es to spēju cilvēki, kuriem tā ir tuva, nekad nebūs vīlušies.

    – Kāds ir jūsu viedoklis par pasaulē valdošo brendu neprātu, to ietekmi un varu? Nav noslēpums, ka pastāv pretēja tendence – antibrendisms, cilvēki dod priekšroku personiskākām, individuālām lietām, kuras negriez no vispārzināma firmas zīme…

    – Neapšaubāmi individualitāte ir ļoti būtiska – katram vajadzētu uzdrošināties atklāt savu personisko gaumi un stilu. Tas arī ir iemesls, kālab manas drēbes nekad neaprok personību, kura tās nes, tās nekad nenomāc individualitāti. Uzskatu, tas nekad nenonāks acentā tirāžas personība, bet ir jājūtas brīvi, ērti un komfortabli. Runājot par antibrendismu, diez vai šajos globālās globalizācijas apstākļos, kādi tie ir šodien, būs iespējams izveidot dzīves stilu, kas nebūtu saistīts ar brendiem – tie ir mums visapkārt. Es domāju, ka ir brendi, kuru mērķis ir cilvēkiem diktēt, un brendi, kuru mērķis ir piedāvāt cilvēkiem izvēles iespējas. Ceru, ka manis radītais apģērbs pieder otrajiem.

    – Kas jums ir apģērbs – filozofija, biznesa instruments, valoda?

    – Apģērbs ir manas radošās izteiksmes veids.

    – Ja no laika distances paraugāmies pagātnē, kā jums šķiet – vai jūsu žakete mainīja modi vai tā izrādījās tikai īstā lieta īstajā mirklī?

    – Kad izlēmu radīt žaketi ar brīvu, dabisku plecu līniju, bez oderes (deconstructed jacket), domāju par to, kā akcentēt tās nēsātāja ķermeni, vienlaikus ļaujot tam justies komfortabli un saglabājot kustību brīvību. Tas bija viens no lielākajiem izaicinājumiem tikpat daudz kā apģērbs, kā arī klasiski piegriezta uzvalka konstrukcija, kurā jūtaties tik komfortabli, ka tas kļūst otrā ādā. Man nebija ne mazākās nojausmas, cik ietekmīgs vēlāk izrādīsies šis risinājums.

    Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk