Biedrībā norāda, ka pēdējās nedēļas laikā ir aktualizējušies krāpnieki sociālo tīklu vidē, kas vietnē «Facebook» veido dažādus viltus profilus lielāko tirdzniecības uzņēmumu zīmolu vārdā, aicinot iedzīvotājus sūtīt īsziņas, lai iegūtu kodu naudas balvas saņemšanai. Līdz ar ziņas nosūtīšanu klienta telefona rēķinam tiek pievienots papildu maksājums. LMB aicina iedzīvotājus būt modriem un neiesaistīties aizdomīgos sociālo tīklu konkursos ar ievērojamām naudas balvām un rūpīgi pārbaudīt informāciju par aktuālajām akcijām attiecīgā tirdzniecības zīmola oficiālajos komunikācijas kanālos un mājas lapā.
LMB valdes priekšsēdētāja, SIA «Elvi Latvija» komercdirektore Laila Vārtukapteine norāda, ka īsā laika periodā vairāku labi zināmu tirdzniecības zīmolu vārdā sociālajos tīklos ir izplatīti viltus konkursi no lapām, kuru vizuālā identitāte ir ļoti līdzīga oriģinālajām zīmolu vietnēm.
Biedrība aicina visus īpaši kritiski izvērtēt ziņas, ar ko dalās un kam sūta savu informāciju. Vārtukapteine skaidro, ka par aizdomīgu saturu visbiežāk liecina tas, ka tekstā ir gramatikas un stila kļūdas, lapa, kas konkursu publicējusi, ir jauna un tai nav daudz sekotāju, lapā ir ļoti niecīgs kopējais saturs – viens vai pāris ieraksti. Tāpat pēc tam, kad ierakstīts komentārs, tiek pieprasīta konkrēta rīcība – ziņas pārpublicēšana, īsziņas nosūtīšana, kā arī tiek solīts nereāls balvu fonds vai ļoti liels potenciālais ieguvums.
Citi lasa
«Vairums tirdzniecības nozares uzņēmumu sociālajos tīklos rīko konkursus, kam balvu fondā ir gardumu grozi, produkti, dāvanu kartes vai suvenīri, nevis apjomīgas, pārspīlētas un nedabiski lielas naudas summas. Savukārt lielās naudas balvu kampaņas visbiežāk tiek organizētas kompleksi un plaši komunicētas dažādos Tirdzniecības zīmola kanālos,» skaidro Vārtukapteine.
Viņa pauda, ka LMB aicina visus iedzīvotājus ļoti kritiski vērtēt, cik ticams un īsts ir saturs, kas tiek piedāvāts it kā tirdzniecības uzņēmumu vārdā, bet saskaroties ar krāpniecības mēģinājumiem, aicina ziņot un vērsties Valsts policijā.
LMB ir reģistrēta 2021.gadā, tās dibinātāji ir zīmola «Elvi» franšīzes turētājs «ELVI Latvija» un zīmola «Citro» īpašnieks «Latvian Retail Management».