Santa.lv
  • 24.09.2025
  • «Lidmašīnas drīz sāks krist!» Krievija lūdz ANO atvieglot aviācijas sankcijas

    Estere Jansone
    Foto: Unsplash
    Krievija vērsusies pie aviācijas nozares līderiem ar lūgumu atvieglot sankcijas rezerves daļām un pārlidojumiem, norādot, ka sankcijas šobrīd apdraud lidojumu drošību.

    Kopš Krievijas iebrukuma Ukrainā 2022. gada februārī Rietumu sankcijas ir liegušas Krievijas aviācijas uzņēmumiem iegādāties ārzemēs ražotas lidmašīnas un rezerves daļas, liedzot piegādāt detaļas vairāk nekā 700 lidmašīnām, galvenokārt Airbus un Boeing pasažieru lidmašīnām.

    Krievijas varas iestādes pašlaik cenšas vienoties par sankciju atcelšanu aviācijas nozarei,

    jo īpaši attiecībā uz rezerves daļām, kuras, viņuprāt, ir kritiski svarīgas lidojumu drošībai, aģentūrai Reuters pastāstīja Krievijas aviācijas nozares pārstāvis. Krievija iesniegusi savus argumentus aviācijas nozares līderiem Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas trīsgadīgajā asamblejā, kas Monreālā sākās 23. septembrī un ilgs līdz 3. oktobrim. Vēl Krievija kritizē 37 valstu gaisa telpas slēgšanu Krievijas aviokompāniju lidojumiem, kā arī liegumu veikt lidmašīnu apkopes un tās apdrošināt.

    Krievija pauž, ka Amerikas Savienotās Valstis pagājušajā nedēļā atcēla sankcijas Baltkrievijas valsts pārvadātājam Belavia, kam bija noteiktas sankcijas pēc Minskas atbalsta Maskavas iebrukumā Ukrainā. Krievija uzskata, ka arī viņiem ir tiesības saņemt atvieglomumus atsevišķām sankcijām. Maskava norādīja, ka sankcijas ir pretrunā ar globālajiem noteikumiem.

    ANO Starptautiskā civilās aviācijas organizācija nosaka globālus drošības standartus civilajai aviācijai, un tās padome ir nosodījusi Maskavu par Ukrainas gaisa telpas suverenitātes pārkāpšanu un tās gaisa kuģu dubulto reģistrāciju. Par spīti visām sankcijām un Krievijas uzsāktajam karam Ukrainā, patlaban Krievija arī cenšas tikt ievēlēta Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas 36 valstu pārvaldes padomē. «Kanāda ir informēta par Krievijas kandidatūru Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) padomē un neatbalsta Krievijas ievēlēšanu šajā institūcijā,» medijiem norādīja Kanādas Globālo lietu pārstāvis.

    Krievija, kā jau lielākā valsts pasaulē, ir ļoti atkarīga no komerciālajām un kravu lidmašīnām,

    lai varētu pārvadāt preces un pasažierus visās 11 laika joslās, taču nesenie incidenti liecina, ka Krievijas lidmašīnu arsenāls degradējas. Jūlija beigās Krievijas Tālajos Austrumos avarēja 1976. gadā būvēta padomju laika lidmašīna Antonov An-24, nogalinot visus 48 pasažierus un apkalpes locekļus. Dažas dienas vēlāk Krievijas nacionālā aviokompānija Aeroflot atcēla desmitiem lidojumu pēc postoša kiberuzbrukuma.

    «Ja tuvākajā nākotnē sāks avarēt Krievijas Boeing vai Airbus lidmašīnas un cilvēki ies bojā – kas tad? Jebkurā gadījumā vaina tiks novelta uz sankcijām,» medijam Reuters situāciju komentēja Krievijas aviācijas pārstāvis.

     

     

    Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk