«Lai sasniegtu Kultūras ministrijas izvirzīto mērķi – uzlabot Mediju atbalsta fonda atbalstīto projektu kvalitāti –, mūsu ieskatā, mērķtiecīgi jāstrādā pie vērtēšanas kārtības pilnveidošanas, nevis jāveido sistēma, kas rada riskus mediju vides daudzveidībai. Piedāvātais risinājums apvienot medijiem pieejamo finansējumu vienā lotē var atstāt atsevišķus mediju segmentus bez vai ar nebūtisku atbalstu sabiedriski nozīmīga satura radīšanai,» norāda Latvijas Raidorganizāciju asociācijas izpilddirektors Kristers Pļešakovs.
Mediju nozarē attieksme pret piedāvātajām izmaiņām nav vienota. Asociācijas aicina KM turpināt darbu pie MAF darbības uzlabošanas un izveidot risinājumu, kas sasniegs mediju politikā definētos mērķus. Taču diskusijas nedrīkst kavēt MAF programmu laicīgu izsludināšanu.
Asociācijas uzskata, ka labākais risinājums ir saglabāt stabilitāti mediju vidē, 2026. gadā turpināt MAF programmas līdzšinējā kārtībā, kas ir izveidota ilgstošu diskusiju rezultātā, un neapturēt šogad uzsākto darbu pie atbalsta programmu pilnveidošanas turpmākajiem gadiem.
«Tai pat laikā LPIA atbalsta nepieciešamo izmaiņu veikšanu, tomēr tām jābūt saprātīgām, datos un izpētē balstītām izmaiņām, lai neradītu neprognozējamu iznākumu jau tā ekonomiski trauslajā valsts mediju vidē.
Sagatavoto nolikumu projektos nav paredzēts mehānisms, kas garantētu, ka kāda no mediju grupām – prese, televīzija, radio, internets – izmaiņu rezultātā neprevalēs pār citām un visas mediju grupas saņems prognozējamu atbalstu,» uzsver Latvijas Preses izdevēju asociācijas valdes priekšsēdētājs Māris Ančs.
Mediju atbalsta fonda (MAF) finansēšanas kārtība nonākusi uzmanības centrā, jo pašreizējā sistēma tiek kritizēta par nevienlīdzīgu attieksmi pret nacionālā līmeņa medijiem.
Līdz šim pastāvēja strikts finansējuma sadalījums pēc mediju veidiem:
-
Audiovizuālie elektroniskie mediji 971 098 €
-
Prese 530 669 €
-
Radio 457 700 €
-
Interneta mediji 227 253 €
Kultūras ministrija (KM) sagatavojusi priekšlikumu, kas paredz atteikties no šāda sadalījuma un vērtēt pieteikumus vienotā konkurencē, nešķirojot medijus pēc to tipa.
Lasi izdevniecības «Žurnāls Santa» ✨ZELTA IZLASI✨

















































































