• Kā atgūt naudu, ja neveiksmīgi iepirkies internetā? Tas ir iespējams

    Ziņas senioriem
    Santa.lv
    Santa.lv
    23. februāris
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Tamanna Rumee/Unsplash
    Ne vienmēr iepirkšanās internetā var ritēt tik gludi, kā plānots. Ja tomēr gadās kāds nepatīkams misēklis, eksperti iesaka, kā rīkoties, lai nezaudētu naudu.

    Iepērkoties internetā vai sociālajos tīklos, cilvēki nereti saņem neatbilstošu preci vai – sliktākajā gadījumā – to vispār nesaņem. Lai izvairītos no nepatīkamiem pārsteigumiem, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) apkopojis informāciju, kas jādara, ja radušās problēmas ar internetā pirktu preci.

    Atceries, ka svarīgākais ir saglabāt darījumu apliecinošus dokumentus, kas var kalpot par pierādījumu strīdu gadījumos. PTAC atgādina – kad esi izdarījis pasūtījumu, tirgotājam ir jāievēro piegādes termiņš un prece jāpiegādā ne vēlāk kā 30 dienu laikā, ja neesat vienojušies par citu piegādes termiņu.

    Ja piegādāta nepareiza prece, sazinies ar tirgotāju rakstveidā un informē viņu par to. Sūdzībā norādi savu vārdu un uzvārdu, kontaktinformāciju un adresi. Izklāsti sūdzības būtību, pievieno darījumu apliecinoša dokumenta kopiju. Tirgotājam ir pienākums atbildēt 15 darbdienu laikā. Ja ir piegādāta nepareiza prece, tās apmaiņa tirgotājam jānodrošina uz sava rēķina. Ja saņemta nepareiza prece, vari izmantot arī atteikuma tiesības un nepareizo preci nosūtīt atpakaļ, taču šādos gadījumos var nākties segt preces atpakaļ atdošanas izmaksas, ja pārdevējs nav uzņēmies apmaksāt preces atpakaļ sūtīšanu.

    Ja vēlies atteikties no pasūtītās preces, to var izdarīt 14 dienu laikā no preces saņemšanas brīža. Izmantojot atteikuma tiesības, nav jānorāda iemesls, taču obligāti rakstveidā, aizpildot atteikuma veidlapu vai atteikumu brīvā formā, jāinformē tirgotājs par to, ka vēlas atdot preci un saņemt atpakaļ naudu. Pēc tam jānosūta atpakaļ arī prece, un likums nosaka, ka tas jāizdara 14 dienu laikā no brīža, kad esi informējis tirgotāju. Jāņem vērā, ka preces atpakaļ nosūtīšanas izmaksas būs jāsedz pašam, ja tirgotājs nebūs piedāvājis preču bezmaksas atgriešanu. Tāpēc ir svarīgi izpētīt, kādi ir preces atdošanas noteikumi, un pievērst uzmanību, kādā veidā tirgotājs pieņem atpakaļ preces – vai iespējams atdot preci klātienē, pa pastu, pakomātā vai izmantojot kurjera pakalpojumus. Tirgotājam nav jāatmaksā piegādes izdevumi, ja piegādes veids, kuru patērētājs izvēlējies, nav lētākais izvēlētais piegādes veids. Nauda jāatmaksā ne vēlāk kā 14 dienu laikā.

    Ja prece nav piegādāta termiņā, kas norādīts, preci pasūtot, vai par kuru patērētājs vienojies ar tirgotāju (saskaņā ar likumu prece jāpiegādā 30 dienās no līguma noslēgšanas), rakstveidā jāpieprasa tirgotājam preci piegādāt papildu termiņā. Šāds noteikums nav spēkā, ja tirgotājs pats atteicies preci piegādāt vai piegādes termiņš patērētājam ir bijis svarīgs noteiktā laikā.

    PTAC aicina ziņot, ja radušās problēmas ar pirkumiem internetā, kā arī tad, ja redzi fiktīvas un maldinošas reklāmas un nepatiesus piedāvājumus. Ja prece pirkta no tirgotāja Latvijā, raksti: ptac@ ptac.gov. lv. Ja prece pirkta no tirgotāja citā Eiropas Savienības (ES) valstī, raksti: ECCNET-LV@ ec.europa. eu. Ņem vērā – ja iegādājies preci no tirgotāja ārpus ES, tad viņam nebūs saistoši ES normatīvie akti.

    Projektu «Ziņas senioriem» finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par «Ziņas senioriem» saturu atbild «Žurnāls Santa». 

    Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē