• Jaunais «Renault Scenic E-Tech Electric» spēs veikt 620 km ar vienu uzlādi

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    4. septembris, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    «Megane» pavēra ceļu, un tagad ir pienākusi «Scenic» kārta pārradīt sevi no jauna un kļūt par «Renault» jaunās paaudzes elektromobiļu līderi. Jaunais «Scenic E-Tech» electric ir projektēts ģimenēm un viņu vajadzībai pārvietoties brīvi un droši. Tas plūstoši iekļaujas Renaulution stratēģiskajā plānā – tas ir elektrisks, moderns, pilns noderīgu un intuitīvu tehnoloģiju, turklāt izstrādāts ilgtspējīgākā veidā. Šis ir pirmais sērijveida automobilis, kurā koncentrēti īstenots «Renault Group» mērķis kļūt par nākamās paaudzes automobiļu ražotāju, kas iestājas par godīgu pārtapšanu. Tas iemieso Grupas jauno ilgtspējas stratēģiju un šīs stratēģijas trīs pamatprincipus: vide, drošums un iekļaušana.

    Scenic 27 evolūcijas gadi

    Renault veido Scenic vēsturi jau 27 gadus. Tas radās 1996. gadā (piecus gadus pēc konceptautomobiļa ar šādu pašu nosaukumu atklāšanas 1991. gadā) un radīja revolūciju tirgū, kļūstot par pirmo kompakto daudzfunkcionālo automobili Eiropas autobūves vēsturē. Tā nosaukums ir saīsinājums teikumam «Safety Concept Embodied in a New Innovative Car» (Drošības koncepcija, kas iemiesojusies jaunā inovatīvā automobilī). Ģimenes, viņu ceļošanas paradumi, vēlēšanās mazināt savu ietekmi uz vidi un tiekšanās pēc drošības gadu gaitā ir attīstījušās, un Scenic ir mainījies kopā ar tām – dažkārt pat esot soli priekšā.

    Tagad tam ir pilnībā elektriska piedziņa un tas pārveido C segmenta automobiļus ģimenēm, aicinot ceļā, vienlaikus saglabājot savu novatorisko un ģimenēm draudzīgo būtību. Scenic vienmēr ticis projektēts kā mājsaimniecības galvenais automobilis tāliem braucieniem nedēļas nogalēs un atvaļinājumā. Tas joprojām tāds ir ar savu vairāk nekā 620 km sniedzamību WLTP režīmā. Tas ir pirmais ilgtspējīgāk projektētais elektroautomobilis, turklāt gādā gan par savu pasažieru labklājību, gan par pasauli ap to. Rītdienas ģimenes automobilis ir klāt jau tagad.

    Galvenokārt ģimenes automobilis

    Tas ir būvēts uz Alianses izstrādātās CMF-EV platformas un projektēts visai drosmīgi – garenbāze šai kategorijai ir relatīvi maza, tomēr plašums ir nepieredzēts. Tam ir kompakts akumulators (nodrošina līdz pat 87 kWh), kas atbrīvo vietu automobilī, lai maksimāli varētu izmantot tā nevainojamās proporcijas. Dzinējs nodrošina līdz pat 160 kW (atbilst 220 ZS), tādēļ šis automobilis ir veikls, dzīvīgs un piemērots ikvienam braucienam. Iekšpusē tas ir ērts visiem pasažieriem. Plakanais jumts un 2,78 m garā garenbāze nodrošina plašumu. Ir daudz vietas gan pasažieriem (tostarp 278 mm rādiuss ceļgalu augstumā aizmugurējā rindā), gan bagāžai (545 l bagāžas nodalījumā). Inovatīvais Solarbay stikla jumts ar necaurredzamības funkciju un Ingenious roku balsts papildina vispusīgo ērtību klāstu.

    OpenR Link multivides sistēmā ir vairāk nekā 50 lietotņu, lai varat bez grūtībām saplānot ceļojumu un baudīt to kopā ar visiem saviem ceļabiedriem. Tā raksturīgā skaņu virkne ir unikāla – tapusi neparastā komandas darbā ar komponistu Žanu-Mišelu Žāru (Jean-Michel Jarre).

    Turklāt jaunais Scenic E-Tech electric būs pirmais automobilis Renault klāstā, kurā ietverta Esprit Alpine aprīkojuma versija, kas piešķir mundru un sportisku noskaņu. Tas jau kopš pirmsākumiem tiek ražots Duē (Douai) rūpnīcā (ElectriCity) un nonāks tirgū 2024. gada sākumā.

    Pirmais ilgtspējīgāk projektētais ģimenes automobilis

    Veidojot nākamās paaudzes autobūves uzņēmumu, jāspēj no jauna paraudzīties uz automobiļiem un to, kā tos izmantojam, tādējādi inovatīvu, ilgtspējīgāku un drošāku mobilitāti padarot pieejamu iespējami lielākam skaitam cilvēku. Tas nozīmē arī samazināt automobiļu ietekmi uz vidi visā to dzīves ciklā – gan projektēšanas un ražošanas laikā, gan, braucot pa ceļiem, gan pēc kalpošanas laika beigām, proti, «no šūpuļa līdz kapam».

    Piektā Renault Scenic paaudze aicina iepazīt jaunu vīziju par mobilitāti. Gudrāks patēriņš un atbildīgāka ražošana pamazām kļūst par normu. Īstenojot savu Mērķi un Renaulution stratēģisko plānu, Renault Group kļūst par nākamās paaudzes tehnoloģiju uzņēmumu, kas tiecas radīt gan ekonomisko, gan vides un sociālo vērtību, turklāt apņemoties sasniegt neitrālu oglekļa dioksīda izmešu bilanci Eiropā līdz 2040. gadam un pasaulē līdz 2050. gadam. 2022. gada ChangeNOW samitā dekarbonizācijas pirmrindnieks Renault atklāja savu Scenic Vision konceptautomobili, parādot zīmola mērķi radīt ilgtspējīgākus, novatoriskus automobiļus. Šodien šī vīzija sāk materializēties ilgtspējīgāk projektētā pilnībā elektriskā ģimenes automobilī – jaunajā Scenic E-Tech electric.

    Šis pilnībā elektriskais ģimenes automobilis ir atjautīgāks, plašāks un laikmetam atbilstošāks nekā jebkad. Tas ilgtspējīgu attīstību un drošību paceļ jaunā līmenī. Jaunais Scenic E-Tech electric tiek salikts Francijā, ElectriCity rūpnīcā Duē, un veido jaunu ceļu uz zaļāku, drošāku un inovatīvāku mobilitāti. Arī tā dzinējs ir ražots Francijā – Megafactory rūpnīcā Klē (Cléon). Līdz pat 24 % no šī automobiļa materiāliem ir atkārtoti pārstrādāti, un 90 % no tā masas – ieskaitot akumulatoru – ir rūpnieciski atkārtoti pārstrādājama saskaņā ar Direktīvas 2005/64/EK noteikumiem. Līdz ar to ir sācies ceļojums uz jaunu, drošāku un atbildīgāku mobilitāti!

    Jauna vizuālā valoda

    Jaunā vizuālā valoda, kuru Renault atklāja 2022. gadā ar Scenic Vision konceptautomobili, nu ir sasniegusi sērijveida modeļus Renault klāstā un pirmo reizi elektrisko modeli – jauno Scenic E-Tech electric. Apjomīgie izliekumi ir daļa no zīmola mantojuma un pauž tā dzīvīgo, cilvēkiem draudzīgo nostāju. Asākas, strukturētas raksturlīnijas kombinācijā ar daudzajām augsto tehnoloģiju detaļām pārceļ šo automobili mūsdienu savienotajā pasaulē. Rūpīgi kalibrētās virsmas uz visa automobiļa rada gaismu, kas virzās apkārt un saplūst ar virsbūvi, atklājot tā pievilcīgo personību.

    Ideāla arhitektūra ģimenes automobilim

    Pirmās Scenic paaudzes ērti iekļāvās tā laika daudzfunkcionālo automobiļu kategorijā, un to vējstikls un motora pārsegs veidoja skarbu, taisnu līniju. Savukārt jaunā Scenic E-Tech electric arhitektūra ir novatoriska – tam ir plakana grīda, lieli 19 un 20 collu riteņi, garāka garenbāze un Solarbay panorāmas jumts, kurš spēj kļūt necaurredzams – inovatīvs automobilis ģimenēm, kas atbilst visām vēlmēm un vajadzībām.

    Tā proporcijas ir unikālas – 4,47 metrus garš, 1,86 metrus plats un 1,57 metrus augsts – sniedzot iespaidīgu plašumu un bezkompromisu komfortu ikvienam, kas tajā atrodas. Scenic unikālā koncepcija – automobilis, kas radīts, domājot gan par vadītāju, gan par pasažieriem – nodrošina optimālu pozīciju ikvienam. Vadītāja sēdeklis ir augstāks, radot pārliecinošu sajūtu un uzlabojot drošību. To var atgāzt tāpat kā vadītāja sēdekli lielākajā daļā limuzīnu, sniedzot lielāku baudījumu pie stūres un dzīvīgumu. Pasažieriem aizmugurē ir daudz vietas ceļgaliem un virs galvas – gluži kā C segmenta ģimenes automobiļos.

    Dinamisks, uzmanību piesaistošs siluets

    Visā dizaina procesā centrālais aspekts bija aerodinamika, kas ļaus palielināt gan efektivitāti, gan sniedzamību, un tas ir labi redzams jaunā Scenic E-Tech electric spilgtajā siluetā. Priekšpusē gaisa atvere zem dienas gaitas lukturiem uzlabo gaisa ieplūdi ap automobili. Automobiļa profilā savijas plaši izliekumi un asas šķautnes. Šī automobiļa skulpturālā aizmugure izkliedē gaisa pretestību ar uzkrītošu, raksturīgu līniju bufera abās pusēs.

    20 collu riteņi ir veidoti tā, lai paaugstinātu šī automobiļa efektivitāti. Vieglajiem alumīnija Oracle riteņiem ir uzlikas, kas samazina gaisa ieplūdes telpu un tādējādi uzlabo aerodinamiku (SCx). Jaunā Scenic E-Tech electric durvju rokturi ir vienā līmenī ar virsmu – tie izskatās moderni, turklāt uzlabo aerodinamiku.

    Personība, kas izstaro spēku

    Šī automobiļa īpaši garā garenbāze – 2.78 metri (par 10 cm vairāk nekā Megane E-Tech electric), ļoti īsā priekšdaļas un aizmugures pārkare, un riteņi tik tuvu virsbūves stūriem, cik vien iespējams, ir tikai dažas no iespējām, kuras dizaineriem piedāvā CMF-EV platforma. Rezultātā jaunais Scenic E-Tech electric ir spēcīgs automobilis ar jaudīgu personību. Līnija gar logu apakšdaļu slīd pāri aizmugurējo ceturtdaļlogu malām, izceļot dinamisko siluetu un piešķirot spēcīgu izskatu zonai ap aizmugurējiem riteņiem. Durvju pamatnes aizsargi, riteņu arku paplašinājumi, kā arī priekšējā un aizmugurējā aizsargplāksne izceļ šī automobiļa pašpārliecināto personību. Jumta stieņi līdzsvaro aerodinamikas un spēka līdzsvaru. Tie ir iekļauti visās aprīkojuma versijās un ir ideāli piemēroti ģimeņu vajadzībām.

    Izteiksmīgi, individuāli ražoti riteņi

    Jaunā Scenic E-Tech electric 19 un 20 collu riteņi ar savu raksturīgo izskatu un Renault logotipu centrā noapaļo šī automobiļa moderno dizainu. Esprit Alpine aprīkojuma versijas 20 collu riteņi veido paši savu klasi un atspoguļo zīmola izteiksmīgo identitāti ar A burta un bultas simbolu un melno, dūmakaini lakoto virsmu ap pelēko centru. Kopumā tas piešķir tonusu, tehniskumu un smalkumu.

    Motora pārsegs, kas izstaro pašpārliecinātību

    Jaunā Scenic E-Tech electric garais, horizontālais motora pārsegs rotāts ar simetriskām līnijām, kas slīpi pāriet gandrīz horizontālā līnijā virs režģa. Šķautnes virs spārniem šķietami notur to vietā, papildinot iespaidu par šī automobiļa jaudu un spēku.

    Režģi rotā dimanta formas

    Jaunā Scenic E-Tech electric priekšdaļa ar Nouvel’R logotipu un Renault jauno raksturīgo lukturu parakstu ir īpaši spēcīgs identitātes apliecinājums, kas izceļ zīmolam raksturīgo tēlu. Logotips atrodas uz režģa novietots vertikāli starp izvirzītiem rombiņiem, kas parādās vai pazūd atkarībā no gaismas un leņķa. Šis raksts saplūst ar galvenajiem lukturiem virs režģa, veidojot izteiktu augsto tehnoloģiju iespaidu.

    Jauns gaismas lukturu paraksts un sveiciena signāls

    Jaunajam Scenic E-Tech electric ir Renault automobiļiem raksturīgais gaismas lukturu paraksts. Tā rombveida raksts ir pārliecinošs, izstaro apņēmību un izceļ zīmola identitāti. Divi pusrombi, kas ietver dienas gaitas lukturus, nostatīti stāvus pie priekšdaļas ārējām malām, lai cilvēki ap automobili var skaidri saskatīt tā platumu – tā ir drošāk. Priekšdaļā redzams uzkrītoši augsto tehnoloģiju stila sveiciena signāls ar dienas gaitas un citiem lukturiem.

    Augstās tehnoloģijas aizmugurē

    Arī vairākas iezīmes aizmugurē izceļ jaunā Scenic E-Tech electric augsto tehnoloģiju moderno auru. Tāpat kā dienas gaitas lukturi, arī abi lukturi aizmugurē novietoti iespējami tālu viens no otra un izskatās kā divas viena pret otru vērstas bultas, arī šādi vizuāli paplašinot automobili. Kad tie ir ieslēgti, mikrooptikas tehnoloģija tos atdzīvina, savukārt tad, kad tie ir izslēgti, tie šķietami peld. Scenic monogramma zem Nouvel’R logotipa papildina unikālo izskatu un ar slaidajiem burtiem un asākajiem leņķiem, kas atgādina logotipu, piešķir modernu noskaņu.

    Sešas virsbūves krāsas

    Jaunais Renault Scenic E-Tech electric būs pieejams Flame sarkanā, Midnight zilā, Starry melnā, Shale pelēkā spīdīgā, Shale pelēkā satīna (tikai Esprit Alpine versijā) un Pearl baltā krāsā. Baltā krāsa izceļ šī automobiļa vienkāršo, plašo izskatu, vienlaikus akcentējot virsbūves līnijas. Atkarībā no aprīkojuma versijas varat izvēlēties vienu krāsu jumtam un statņiem (Starry melnu vai Shale pelēku spīdīgu) un citu pārējai virsbūves daļai.

    Izvēlei divi dzinēji

    Jaunajam Scenic E-Tech electric ir kompaktāks un vieglāks ierosmes sinhrondzinējs ar astoņām magnētiskām serdēm. Tam pieejamas divas versijas:

    • 125 kW (170 ZS) un 280 Nm;
    • 160 kW (220 ZS) un 300 Nm.

    Šis dzinējs, kas izstrādāts Alianses ietvaros un ražots Megafactory rūpnīcā Klē (Normandijā), nesatur retzemju metālus, tādēļ ir mazāka ietekme uz vidi. Turklāt tas atrodas atbildīgas ražošanas ekosistēmas centrā Francijā.

    Divi akumulatora ietilpības līmeņi un līdz pat 620 km sniedzamība

    Jaunajam Scenic E-Tech electric var izvēlēties kādu no divām akumulatora ietilpībām:

    • 60 kWh 420 km vai lielākai sniedzamībai.
    • 87 kWh 620 km vai lielākai sniedzamībai.

    Šis akumulators līdz pat sīkākajām detaļām ir optimizēts tā, lai tas nevainojami iekļautos CMF-EV platformā (moduļi tiek izkārtoti vairāk nekā divās rindās) un nodrošinātu maksimālu veiktspēju. 87 kWh versija sastāv no 12 moduļiem ar 16 elementiem katrā, savukārt 60 kWh versijā ir 12 moduļi ar 24 elementiem. Moduļus šajos akumulatoros var katru atsevišķi ērti nomainīt un salabot.

    Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē