Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • Bizness, kas izauga no skolēnu gadatirgus

    Karjera un bizness
    Lolita Lūse
    Lolita Lūse
    24. marts, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Lauris Aizupietis
    «Visvairāk klientu mums ir ASV un Kanādā. Gada sākumā savus «RocketGrip» ražojumus nosūtījām uz piecdesmit devīto pasaules valsti,» saka jelgavnieks Reinis Nikuļcevs. Savu inovatīvo produktu – pretslīdes uzmavas hokeja nūjām jeb «gripus» – viņi abi ar biznesa partneri kselu Zinguli pircējiem pirmoreiz piedāvāja «Junior Achievement» skolēnu mācību uzņēmumu gadatirgū 2016. gadā. Tolaik puišiem bija tikai 17 gadu.

    Lai palielinātu saķeri ar cimdiem, hokeja nūjas kāta pamatni hokejisti regulāri notin ar pašlīmējošu auduma lenti. Aksels vidusskolas vecumā spēlēja hokeju, un viņam ļoti nepatika lentes pārtīšana. Nejēdzīgs darbs, turklāt izskats arī nekāds: lente nobružājas, sakaltusi bojā cimdus un ik pa laikam ir atkal un atkal jāpārtin. Aksels stāstīja par šo ķēpu draugam Reinim un mudināja, ka jāizdomā kāds jauns risinājums. Liekot vēlmes, prātu un idejas kopā, puiši izdomāja, ka auduma lentes vietā varētu izmantot kādu materiālu, kas karstumā saraujas. Pētot un meklējot, viņi šādu materiālu atrada. Viss ir ļoti vienkārši: hokeja nūjas galam uzvilktu uzliku aplej ar karstu ūdeni vai nopūš ar karstu gaisu, un tā acumirklī pielāgojas nūjas gala formai – vairs nekas nav jātin! Cik ilgi kalpo nūja, tik ilgi kalpo uzlika, turklāt tā vairs nav vienkrāsaina lente – katrs hokejists var izvēlēties «gripa» vēlamo krāsu vai dizainu.

    Sākotnēji «RocketGrip» piedāvāja plastmasas un gumijas uzlikas. Sadzirdot klientu vēlmes, puiši pērn sāka tirgot arī auduma uzlikas, kas ir līdzīgas hokejistiem tik ierastajām un gadiem tītajām auduma lentēm. Pašlaik šīs auduma uzlikas ASV iziet patentēšanas procesu.

    Izejmateriālus «RocketGrip» iepērk, Jelgavas ražotnē apdrukā ar klienta izvelēto logo vai uzrakstiem, piemēram, spēlētāja vārdu vai komandas nosaukumu, sakomplektē pasūtījumus un izsūta klientiem. Reinis lepojas, ka viņu produktu izvēlas pat KHL hokejisti, «RocketGrip» paraugi uzmēģināšanai nosūtīti arī NHL spēlētājiem.

    Protams, Jelgavā ražotos «gripus» izvēlas arī mūsējie – Miks Indrašis, brāļi Bukarti, Oskars Cibuļskis, Patriks Ozols, Nikolajs Jeļisejevs, Jānis Voris, Filips Buncis un citi. 

    Turklāt nu jau «RocketGrip» aptver krietni vairāk sporta veidu – uzņēmums piedāvā «gripus» arī tenisa un lakrosa nūjām, arī makšķerkātiem, un padomā ir arī citi produkti.

    Zelta medaļas spēle

    «Bijām nesen sākuši strādāt – tirgojām preci internetā un savus klientus īsti nezinājām.

    Sēdēju mājās, skatījos 2019. gada pasaules čempionāta spēli hokejā, kur par zelta medaļām cīnījās Somija pret Kanādu. Kādā brīdī, kad video pietuvināja somu spēlētāju soliņu, pamanīju, ka uz vairākām hokeja nūjām ir «RocketGrip» uzlikas. Kā man ietrīcējās sirds!

    Uzreiz sāku pārbaudīt, kurš no spēlētājiem ir pircis mūsu «gripus», un atradu, ka viens no mūsu uzticamākajiem klientiem ir somu hokejists Toni Rajala. Viņš bija pirmais tik augsta līmeņa spēlētājs, kas izvēlējās «RocketGrip». Apstādināju spēles ierakstu, fotografēju kadrus, kuros redzami mūsu «gripi», un sūtīju paziņām: ir, ir! Toreiz Somija ieguva zelta medaļu, un arī man tā bija īpaša uzvara.» 

    Lauris Aizupietis

    Reiņa 5 biznesa atziņas

    1. Izdošanās. «Hokejisti ir izslāpuši pēc inovācijām, bet viņiem nav gandrīz nekā jauna. Tā vien šķiet, ka viss, ko vien var izdomāt, hokeja pasaulē jau ir izdomāts – nūjas, slidas un viss cits ekipējums ir tik labs, cik vien labs var būt, ja mainās, tad tikai kāda nianse. «RocketGrip» ideja bija kaut kas krāsains melnbaltajā hokeja pasaulē – mēs piedāvājām pamēģināt jaunu preci, hokejisti pamēģināja, un viņiem iepatikās. Tas nozīmē, ka kaut ko jaunu var izdomāt pat tur, kur viss jau it kā ir.»
    2. Ticība. «Bijām zaļi gurķi, tādēļ iesākām nepareizi – vispirms mēģinot iekļūt Latvijas tirgū. Gājām savu preci piedāvāt pa tiešo veikaliem, bet mums nebija pieredzes, kā runāt, turklāt prece nebija validēta: lai kā paši ticējām, ka tā ir laba, nebija pierādījumu, ka tā tiešām būs atzīta un vajadzīgam arī hokejistiem. Turklāt daudziem likās, ka kaut ko nebijušu hokejam var izdomāt tikai ASV vai Kanādā, bet ne Latvijā. Lai cik smagi gāja, nemetām plinti krūmos. Uzrāvienu panācām ar precīzi mērķētām «Facebook» reklāmām, kas labi sasaucās ar mūsu izveidoto internetveikalu. Latvijā mūs sākumā nesaprata, bet tagad esam lielākajās hokeja veikalu ķēdēs gan Baltijas valstīs, gan Čehijā, Šveicē. Patīkami.»
    3. Jaunība. «Gan man, gan Akselam ir 23 gadi. Kad sākām savu biznesu, mācījāmies 11. klasē. Jaunība biznesam tomēr dod vairāk plusu nekā mīnusu. Jauns uzņēmējs ir pozitīva optimisma pilns. Viņš nebaidās, jo nav nekā, ko zaudēt, turklāt viss sākas no baltas lapas – nav ne sliktās pieredzes, ne stāstu par slikto pagātni.
      Tomēr jaunībai biznesā ir arī savi mīnusi. Mums teica: hei, cik forši, ka jūs darāt kaut ko jaunu – mēs labprāt palīdzēsim! Un vienlaikus manījām arī pilnīgi citādu attieksmi: ai, te jau nav vērts savu laiku tērēt – ar tik jauniem džekiem nekāds nopietns bizness neizdosies. Droši vien izskatījāmies nenopietni.
      Toties internetā cilvēki redzēja nevis mūsu jaunību, bet inovatīvo piedāvājumu – kādu tēlu ar reklāmām par sevi uzbūrām, tādi arī bijām.»
    4. Nauda. «Peļņu ieguldām uzņēmumā attīstībā un ­iekrājam. Lai gan savām iegribām varētu tērēt daudz vairāk naudas, esam saglabājuši sevi pie zemes, un mums pašiem tas ļoti patīk. Man vairāk naudas aiziet ceļojumos, Aksels to iegulda savā izglītībā, studējot nodokļu lietas Austrijas augstskolā.»
    5. Draugi. «Aksels ir mans draugs jau kopš bērnudārza. Bieži izskan atgādinājumi, ka, uzsākot kopīgu biznesu, draudzība ātri vien būs pagalam. Mums ir krasi pretējs stāsts: esam strikti sadalījuši savas atbildības sfēras un saprotam viens otru no pusvārda. Visticamāk, mūsu saprašanās pamatā ir tas, ka abi esam nevis emociju, bet skaitļu cilvēki. Ja gadās, ka vienam, otram vai abiem jāpaceļ balss, lai ko pierādītu, mūsu neapšaubāmais padomdevējs un šķīrējtiesnesis ir «ekselis». Saliekot faktu pie fakta un skaitli pie skaitļa, vienmēr ir redzams labākais un pareizākais risinājums.»

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē