“No salona biežāk iegādāto automašīnu tops apliecina, ka iedzīvotāji arvien biežāk dod priekšroku labam jaunam ekonomiskās klases, nekā lietotam dārgākas klases auto. Tā jau vairākus gadus pirktāko auto topos dominē tieši pilsētas džipi, no kuriem iepriekš priekšgalā bija Nissan Qashqai markas automašīna, taču nupat uzvaras gājienu sākusi Škoda.
Operatīvajā līzingā uz pieciem gadiem mēnesī līzinga maksājums ap 240–340 eiro. Lai kādi aspekti pircējam būtu būtiski, viens no galvenajiem apsvērumiem automašīnas izvēlē ir tieši tās cena un uzturēšanas izmaksas.
Tāpēc jaunas automašīnas cenu kategorijā līdz 25 tūkstošiem eiro kļūst arvien pieprasītākas, jo autovadītājiem mēnesī ir salīdzinoši neliels maksājums, turklāt ir pieejama rūpnīcas garantija, kas paredz – vairākus gadus ar jauno automašīnu varēs braukt, neuztraucoties par papildu izmaksām, jo remontus, ja tādi būs nepieciešami, segs garantija,” popularitātes reitinga iemeslus skaidro Swedbank privātpersonu auto finansēšanas jomas vadītājs Sergejs Romaņuks.
Citi lasa
Videi draudzīgi auto – arvien populārāki
Otra nozīmīga tendence auto pārdošanas jomā ir pieaugošais pieprasījums pēc videi draudzīgiem auto. Šobrīd jau apmēram 7% no visiem līzingā iegādātajiem pasažieru transportlīdzekļiem ir hibrīdauto vai elektromobiļi.
Starp jauniem iegādātiem videi draudzīgiem elektroauto pieprasītākais šobrīd ir Nissan Leaf modelis, kura cena ir sākot no aptuveni 30 tūkstošiem eiro un kas šobrīd ir viens no pirktākajiem elektroauto Eiropā. Savukārt mazlietoto auto segmentā (kas vecāki par 2018.gadu) populārākais ir BMW i3 modelis, kas jauns maksā ap 50 tūkstošiem eiro, taču mazlietots 15 līdz 25 tūkstošu eiro kategorijā.
“Videi draudzīgo auto popularitāte Latvijā pieaug, un ir patīkami, ka aizvien vairāk iedzīvotāju izvēlas tieši šādu spēkratu iegādi. Kā rāda aptauju dati, divi no trim Latvijas iedzīvotājiem labprāt iegādātos videi draudzīgāku automašīnu, tomēr no šāda lēmuma attur salīdzinoši augstās cenas.
Lai sekmētu ātrāku autoparka nomaiņu, neiztikt bez valsts atbalsta.
Ņemot vērā, ka transporta nozare ir otrs lielākais siltumnīcefekta gāzu emisiju avots Latvijā un rada vidēji 29% no kopējām emisijām, ir skaidrs, ka bez aktīvākas valsts iesaistīšanās, šos rādītājus samazināt nebūs iespējams. Tāpēc ļoti ceram tuvākā nākotnē sagaidīt kādas valsts atbalsta programmas šādu auto iegādei,” atzīmē Sergejs Romaņuks.