Pagājušajā gadā apdrošinātājiem pieteikti 506 CSNg, kuros bijis iesaistīts mototransporta līdzeklis. Salīdzinājumam 2018.gadā apdrošinātājiem tika pieteikti 580 CSNg, bet vēl gadu iepriekš – 433 negadījumi.
“CSNg skaits, kuros iesaistīti mototransporta līdzekļi, vistiešākajā mērā korelē ar laikapstākļiem – jo garāks ir gada siltais periods, jo lielāks ir negadījumu skaits. Ja pērn siltais laiks iestājās aprīļa otrajā dekādē, tad šogad jau divas nedēļas agrāk. Tādēļ paredzam, ka jau šajā nedēļas nogalē uz Latvijas ceļiem parādīsies aizvien vairāk motobraucēju,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs, aicinot satiksmes dalībniekiem citam pret citu izturēties atbildīgi un būt piesardzīgiem.
No pērn apdrošinātājiem pieteiktajiem negadījumiem, kuros bijis iesaistīts motorizēts divriteņu spēkrats, 211 gadījumos mototransportlīdzekļa vadītājs bijis CSNg izraisītājs, bet 295 gadījumos – cietušais.
“Pēdējo četru gadu statistika liecina, ka motobraucēji biežāk ir CSNg cietušie, nevis izraisītāji. Tā, piemēram, salīdzinot ar 2018.gadu, mototransporta līdzekļu vadītāju izraisīto negadījumu skaits sarucis par vairāk nekā ceturto daļu (2018.gadā – 282 CSNg), savukārt negadījumu skaits, kur divriteņu spēkrats bijis cietušais, palicis salīdzinoši nemainīgs (2018.gadā – 298 CSNg),” skaidro J.Abāšins.
Vidējā atlīdzība par motobraucēju izraisītajiem CSNg pērn bija 735,24 EUR, bet par negadījumu, kurā motobraucēji bija kā cietušie – 1281,57 EUR. Pagājušajā gadā lielākā izmaksātā atlīdzība par negadījumu, ko izraisījis motobraucējs, bija 39009,38 EUR. Šis CSNg ir noticis 2018.gadā, un tā ir lielākā atlīdzība kopš 2015.gada par motorizētā divriteņu spēkrata vadītāja izraisītu negadījumu.