Santa.lv
  • 10.11.2025
  • Loģistikas uzņēmums brīdina Latvijas iedzīvotājus: krāpnieki kļuvuši vēl nekaunīgāki

    Estere Jansone
    Foto: Shutterstock
    Pēdējos mēnešos Lietuvā aizsācies krāpniecisku īsziņu vilnis, kuras tiek sūtītas Venipak vārdā. Līdzīgi gadījumi iepriekš fiksēti arī Latvijā, taču pēdējo nedēļu laikā krāpnieki kļuvuši vēl nekaunīgāki – viņi sākuši uzdoties par īstiem kurjeriem. Latvijā reģistrēts gadījums, kad persona, uzdodoties par Venipak kurjeru, ieradusies mobilo tālruņu tirdzniecības salonā, paņēmusi sūtījumus, kas paredzēti klientiem, un devusies prom. Uzņēmums aicina citus uzņēmumus rūpīgi pārbaudīt, kam tiek nodoti sūtījumi.

    «Tā ir jauna krāpniecības pakāpe – krāpnieki vairs neaprobežojas ar aktivitātēm digitālajā vidē, sūtot īsziņas vai e-pastus, bet arī fiziski izliekas par mūsu darbiniekiem. Šobrīd sadarbojamies ar policiju, lai palīdzētu noskaidrot notikušā apstākļus. Vēlamies brīdināt ne tikai privātpersonas, bet arī citus uzņēmumus –

    vienmēr pārliecinieties, kam tiek nodoti sūtījumi, īpaši tuvojošās svētku sezonas laikā,» 

    uzsver Venipak Latvija vadītāja Sanita Bērziņa. Pēc viņas teiktā, lai gan šādi gadījumi ir reti, uzņēmumiem jābūt modriem.

    «Mēs iesakām vienmēr pārliecināties, vai kurjers ir tērpies oficiālā Venipak formā un izmanto sūtījumu skeneri sūtījumu reģistrēšanai. Īpaši svarīgi ir pievērst uzmanību informācijai, kas redzama skenerī – tajā jābūt pasūtījuma numuram un sūtītāja nosaukumam. Ja rodas šaubas, vienmēr variet lūgt kurjeram uzrādīt šos datus. Ja rodas pat vismazākās aizdomas, sūtījumi nav jānodod, un nekavējoties jāinformē gan mūsu klientu apkalpošanas komanda, gan policija,» iesaka Bērziņa.

    Saskaņā ar kiberincidentu novēršanas institūcijas CERT.LV datiem, šogad pirmajos trīs ceturkšņos reģistrēti 2011 kiberincidentu. Izplatītākais kiberapdraudējumu veids bija krāpniecība – 66 % jeb 1326 no visiem reģistrētajiem kiberincidentiem. Savukārt Valsts policija ziņo, ka šī gada pirmajā pusgadā reģistrēti 3493 krāpniecības gadījumi, no kuriem 1444 gadījumos iedzīvotājiem radušies finanšu zaudējumi, kopumā gandrīz 10 miljonu eiro apmērā.

    «Mēs stiprinām iekšējos procesus un izglītojam klientus, lai novērstu šādus incidentus un nodrošinātu sūtījumu drošu piegādi adresātiem. Tomēr krāpniecības shēmas nepārtraukti mainās, tāpēc aicinām gan uzņēmumus, gan iedzīvotājus būt modriem un rūpīgi izvērtēt ne tikai īsziņās vai e-pastā saņemto informāciju, bet arī to, kam uzticat savus sūtījumus,» piebilst Bērziņa.

     

    Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk