Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • Lētākie elektroauto: vai uz tiem vispār ir vērts skatīties?

    Auto
    Santa.lv
    Santa.lv
    14. augusts
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Nereti izskan viedoklis, ka cilvēkus no elektroauto iegādes attur augstā cena. Bet vai tiešām? Pamazām tirgū ienāk arvien vairāk lētu modeļu, kas nav daudz dārgāki par iekšdedzes analogiem. Taču te rodas vairāki jautājumi. Vai tie der tikai pilsētai? Cik labi tie ir ikdienai? Respektīvi – vai uz tiem vispār ir vērts skatīties?

    Cik maksā lētākie elektroauto?

    Lielākā daļa ekspertu apgalvo – popularitātes pīķi elektroauto sasniegs tad, kad kļūs lētāki, jo pašlaik pat kompakti elektriskie krosoveri maksā krietni virs 40 tūkstošiem eiro. Tomēr ir daži varianti, kas jau šobrīd Latvijas dīlercentros pieejami mazāk nekā par 30 tūkstošiem. Pagaidām šajā cenu kategorijā ir trīs modeļi: Citroën ë-C3, Dacia Spring un GWM Ora. Taču drīzumā tirgus varētu sagaidīt papildinājumu ar tādiem modeļiem kā Fiat Grande Panda, Hyundai Inster un Renault 5.

    Ar valsts subsīdijām un nodokļu atvieglojumiem šīs automašīnas var būt pat lētākas nekā parastie B segmenta hečbeki ar benzīna dzinēju. Piemēram, jaunais Citroën ë-C3, kas tirgū nonācis pavisam nesen, maksā no 24 490 eiro. Savukārt, izmantojot valsts atbalstu, tie nebūs pat pilni 20 tūkstoši.

    Ieguvumi būs arī uzņēmējiem. Šobrīd Altum atbalstu var saņemt eksportējošās kompānijas, bet gaidāms, ka no rudens visi uzņēmumi varēs iegūt tādu pašu atbalstu kā privātpersonas.

    Lai arī par minēto summu var iegādāties Citroën ë-C3 bāzes versiju, ekstru netrūkst arī šajā versijā. Tā ir aprīkota ar automātiskajiem LED lukturiem, projekcijas ekrānu, gaisa kondicionieri un svarīgākajām drošības sistēmām. Bagātākajā Max pakotnē ir arī navigācija, tālruņa savienojamība un citas priekšrocības. Šī versija pieejama par 28 990 eiro. Tai ir saprātīga izmēra 44 kWh akumulators, kas ar vienu uzlādi ļauj nobraukt 320 km (saskaņā ar WLTP).

    Tāpat cilvēki var izvēlēties GWM Ora, kura sākumcena šobrīd ir 26 995 eiro. Tas aprīkots ar 48 kWh akumulatoru, kas saskaņā ar WLTP ļauj veikt nedaudz mazāku attālumu kā Citroën – aptuveni 310 km.

    Vislētākais šībrīža elektroauto ir Dacia Spring. Tas maksā no 18 990 eiro. Tiesa, tas šajā grupā ir arī mazākais un ar pieticīgāko aprīkojumu. Savukārt 26,8 kWh akumulators ar vienu uzlādi ļauj nobraukt 220 km (pēc WLTP testiem).

    Vispraktiskākais pilsētā

    Pārdošanas rezultāti liecina, ka cilvēki gaida pieejamāku elektrotransportu. Dacia Spring 2023. gadā bija astotais populārākais elektroauto Eiropā, bet GWM Ora 2024. gada pirmajos sešos mēnešos Latvijā kļuvis par pārdotāko jauno elektroauto.

    «Šāda izmēra elektromašīnas galvenokārt ir piemērotas pilsētai. Tās ļauj izbraukāt visus dienišķos maršrutus – nokļūt darbā, aizvest atvases uz bērnudārzu, iebraukt veikalā utt.

    Protams, tā kā uzlādes infrastruktūra Latvijā nemitīgi attīstās, ar šiem auto var doties arī garākos izbraucienos.

    Tāpat kompaktie elektroauto labi iekļausies arī dažādu uzņēmumu autoparkā,» uzskata Eleport Latvija vadītājs Kārlis Mendziņš.

    Lai gan statistika rāda, ka mēs Latvijā neesam mazo auto cienītāji, cenas ziņā pieejami elektriskie modeļi var ieinteresēt tos cilvēkus, kuriem mājās vai darbā ir uzlādes avots. Šādā gadījumā elektroauto ekspluatācijas izmaksas tiek samazināts līdz minimumam. Turklāt būtisks jautājums saistībā ar elektromobiļiem ir tālākpārdošanas vērtība. Tiesa, kompaktās klases elektromobilis, kas maksā līdz 30 000 eiro, vērtību zaudēs daudz mērenāk. Lielie krosoveri 3–5 gadu laikā amortizējas vairāk nekā mazie elektromobiļi.

    Kas lētākajiem lācīšiem vēderā?

    «Dacia Spring es sauktu par ikdienas mašīnu, kas kalpo pamatfunkcijai – nogādāt no punkta A līdz punktam B. Tas nav radīts kosmiskam komfortam un braukšanas priekam. Tas ir vienkārši lētākais elektromodelis. Kas attiecas uz GWM Ora – tas man ļoti patīk. Te noteikti par labu spēlē attiecība starp cenu un ieguvumiem. Tāpat mani patīkami pārsteidza Citroën ë-C3. Tas ir kompakts, taču diezgan ietilpīgs, ar minimālistisku dizainu, taču ar visu nepieciešamo, pat fiziskām pogām klimata kontrolei. Man patīk ģeniālais askētisms un mazie uzjautrinošie piesitieni. Kā jau Citroën ierasts, arī šis orientēts uz komfortu, nevis izdabāšanu vadītājiem, kuri meklē precīzu vadāmību. Manuprāt, ne Citroën ë-C3, ne GWM Ora 03 Latvijā šobrīd konkurentu nav,» iespaidos dalās Kārlis Mendziņš.

    Auto žurnālistu testi apliecinājuši, ka ar kompakto Citroën iespējams nobraukt pat vairāk nekā 320 km, kā norādīts arī WLTP datos.

    Izmēģinājumu laikā pa Austrijas pilsētiņu labirintiem kompaktais ë-C3 ar 44 kWh akumulatoru uz 100 km patērēja aptuveni 13 kWh. Tiesa gan, braucot pa šoseju un ātrumā pa lauku ceļiem, tāldarbība saruka. Portāls EV-Database domā, ka uz šosejas ë-C3 vajadzētu būt pa spēkam 180–235 km – atkarībā no laika apstākļiem. Lai gan automašīna ir orientēta uz dzīvi pilsētā, tomēr, pateicoties ātrai uzlādei ar 100 kW, ar to ir iespējams arī ceļot. GWM Ora ātrajā stacijā spēj uzņemt 64 kW jaudu, savukārt Dacia Spring – tikai 34 kW.

    Pavelkot svītru zem visa iepriekš izklāstītā, varam secināt, ka jau tagad pieklājīgu elektroauto var iegādāties mazāk nekā par 30 tūkstošiem eiro. Ar valsts subsīdiju tas varētu izmaksāt pat mazāk nekā 20 tūkstošus. Pašlaik Latvijā ir pieejami tikai daži modeļi, taču paredzams, ka tuvākajos divos gados šis klāsts paplašināsies.

    Protams, lētākie elektriskie transportlīdzekļi, tāpat kā to līdzinieki ar iekšdedzes dzinēju, nebūs ļoti ietilpīgi, tāpēc tie visērtāk jūtas pilsētā. Garākos braucienos ierobežojošs faktors būs nelielais akumulators un diezgan lēnā uzlāde. No otras puses, pateicoties savam kompaktumam, zemajām ekspluatācijas izmaksām un klusajam salonam, tiem ir labs potenciāls kļūt par ideālu otro auto pilsētnieku ģimenei.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē