“Nemainīga problēma gada garumā ir neuzmanīgā braukšana, tiek sabojātas riepas un rodas situācijas, kad bez tehniskās palīdzības uz ceļa nav iespējams iztikt,” saka Artūrs Mezītis, ERGO sadarbības partnera, tehniskā atbalsta dienesta “Green Wave Latvia”, Operatīvā atbalsta dienesta vadītājs.
Uzsverot, ka vairāk kā pusei – 60 % negadījumu pamatā ir apstāklis, ka transporta līdzeklis aprīkots ar savu laiku nokalpojušām riepām. Tā pat, nedaudz kā kuriozs, diemžēl ar nepatīkamām sekām, minami gadījumi, kad transporta līdzeklis šķērso sliežu remontdarbus, ignorējot norādījuma zīmes, kas liecina par ceļu remontu, kā rezultātā neatļautās vietās uzbraucot sliedēm, kas kaitē auto un nav iespējams turpināt braukšanu. Vienlaikus jāatzīmē, ka uzņēmums paplašinājis atbalsta piedāvājuma klāstu un šobrīd auto riepu remontu tehniskā atbalsta dienests var arī veikt izsaukuma vietā.
“Šo pakalpojumu varam veikt 15 – 20 minūšu laikā, meistaram ierodoties uz vietas un jau pēc brīža auto var turpināt savas gaitas, nedodoties uz servisu. Šādi klients ietaupa gan laiku, gan naudu. Jāpiebilst, ka šāda iespēja ir tad, ja veicamie remonta darbi ir nelieli, piemēram, nagla caurdūrusi auto riepu.”
Citi lasa
Populārākie un sezonālie negadījumi
Kā liecina ERGO dati, laiks, kad tehniskā palīdzība uz ceļa visvairāk nepieciešama, šogad bijis februāris (224 pieteikumi) un janvāris (200 pieteikumu), kā arī jūnijs, kad saņemti 164 tehniskās palīdzības pieteikumi. Tāpat dati parāda, ka tehniskais atbalsts visbiežāk bijis nepieciešams BMW markas automašīnām (150), kam seko Vokswagen (132), Audi (106), Volvo (74) un Toyota (69).
TOP 3 tehniskās palīdzības pieteikumu skalā Artūrs Mezītis min bojātas riepas, auto salūšanu, kā arī problēmas ar savu laiku nokalpojušu vai nepietiekami uzlādētu akumulatoru. Vienlaikus, jāatzīmē, ka sezonālā aspektā riepu problēma nemainīgi saglabā pirmo vietu visa gada garumā, savukārt vasaras sezonā īpaši jāatzīmē “mīlnieki”, kuri pārvērtē sava auto veiktspēju bezceļa apstākļos.
Bijis pat gadījums, kad esam sūtījuši trīs glābšanas vienības smiltīs iestigušam auto. Savukārt rudens sezonā tie ir sēņotāji, kuri pamanās gan apmaldīties, gan meža ceļos sadurt riepas ar koku zariem, vai “uzsēdināt” auto grūti izbraucamās vietās.
Ziemas periodā tehniskā palīdzībā biežāk nepieciešama situācijās, kad nepietiekamas uzlādes dēļ nedarbojas auto akumulators, vai notikusi auto saslīdēšana un tas nobraucis no ceļa braucamās daļas.
Kur atrodas klients?
Runājot par netipiskākajām situācijām, kas saistītas ar izsaukumiem, A. Mezītis min kuriozus, kad klients atrodas vienā Latvijas vietā, bet kā savu atrašanās punktu atbalsta dienestam norāda vietu Latvijas pretējā pusē. Lai izvairītos no šādām situācijām, tiek pilnveidoti uzņēmuma ditgitalizācijas procesi, kas ar aplikācijas palīdzību ļauj precīzi noteikt klienta atrašanās vietu.
Reģionu dalījumā eksperts atzīmē, ka Kurzemē negadījumi visbiežāk notiek Ventspilī, savukārt “Latgales pusē var izcelt Daugavpili.” Rīgā tehniskā atbalsta dienesta gaidīšanas laiks ir 30 – 40 minūtes, bet reģionos jārēķinās ar nedaudz ilgāku laiku – aptuveni stundu, savukārt ārzemēs šis laiks varētu būt salīdzinoši ilgāks.
Profilakse, lai tehniskais atbalsts uz ceļa nav vajadzīgs
“Auto uzturēšanu tehniski labā stāvoklī varētu salīdzināt ar sezonas apģērbu iegādi – regulāri, pirms jaunas sezonas pārskatām savu garderobi un sagatavojamies jaunajai sezonai. Līdzīgi būtu jārīkojas ar auto.
- Pirmkārt jāseko līdzi auto tehniskajam stāvoklim – eļļas līmeņiem, dzesēšanas šķidruma kā arī bremžu šķidruma rādījumiem – nevajag padziļinātas tehniskās zināšanas, lai veiktu šo pārbaudi, jo visas krātuves atrodas labi redzamās vietās, ar uzskatāmām minimālajām un maksimālajām rādījumu atzīmēm. Reizi gadā svarīgi veikt šo rādījumu pārbaudi.
- Otrkārt – bieži klienti, īpaši pilsētu iedzīvotāji, saskaras ar akumulatora problēmu, bet jāatceras, ka akumulators ir daļa no auto un bieži vien tas, kā darbojas akumulators, saistīts ar citu detaļu blakus problēmām, tādēļ reizi gadā apkopes servisā jāveic auto diagnostika. Pārsvarā pa pilsētu un īsus maršrutus, līdz ar to akumulators netiek pietiekami uzlādēts. Ieteikums arī «pilsētnieku» kategorijai ik pa laikam izbraukt kādu garāku maršrutu apskatot mūsu zemi, kas palīdzēs arī auto akumulatoram,” saka Artūrs Mezītis.
ERGO apdrošināšanas sabiedrības Risku parakstīšanas departamenta direktors Raitis Čaklis atgādina: “Mēs redzam, ka tehniskā atbalsta pieteikumu apjoms ir salīdzinoši liels ik mēnesi. Situācijas uz ceļa var būt ļoti dažādas, un nekad nezinām, kad var nākties vērsties pēc tehniskās palīdzības dienesta atbalsta, ko apzinās arī mūsu klienti, tālredzīgi izvēloties ERGO KASKO apdrošināšanu, kurā iekļauta tehniskā palīdzība uz ceļa, tā pasargājot sevi no papildus galvas sāpēm.
Tāpat arvien vairāk ERGO klientu iegādājas DubultOCTA apdrošināšanu, kas apvieno vairākus OCTA un KASKO apdrošināšanas principus vienā polisē. Šo polisi iespējams arī papildināt ar priekšrocību tehniskās palīdzības saņemšanai.”