“Jauna tendence Latvijā, ko no apdrošināšanas skatpunkta pēta arī Vienna Insurance Group, ir automašīnu koplietošanas pakalpojumi, kas jau kļuvuši ļoti populāri Rietumeiropā un ASV. Pie mobilitātes pieder ne tikai privātais transports, bet arī visa transporta infrastruktūra, pārvietošanās ķēde, kuras ietvaros jābūt pieejamai apdrošināšanai,” skaidro O. Hartmanis.
Runājot par konkurenci un apdrošināšanas veidiem, O. Hartmanis secina, ka, ņemot vērā klientu intereses, tā šobrīd izpaužas kā polišu seguma paplašināšana, piedāvājot lielākas iespējas saņemt apdrošināšanas atlīdzību bojājumu vai zādzību gadījumā. Jauni seguma veidi pastāvīgi tiek ieviesti arī transporta apdrošināšanā, lai klienti ciestu mazākus finansiālos zaudējumus un izjustu mazākas neērtības, tostarp automašīnas aizvietošana un taksometra pakalpojumu segšana.
“Esam novērojuši tendenci, ka klienti, gatavojoties veikt apdrošināšanu par lielākām summām, vispirms izpēta tās veidus un iespējas internetā, bet galīgo lēmumu tomēr pieņem sarunā ar konsultantu pa tālruni vai klātienē. Mazākas, regulāri veicamas apdrošināšanas prēmijas bez šaubīšanās tiek apmaksātas tiešsaistē, un šai praksei ir tendence pieaugt,” rezumē O. Hartmanis.