Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • Ilgāka garantija komerctransportam – mazāks risks un lētāka ekspluatācija

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    12. janvāris, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Uzņēmuma panākumus nosaka savlaicīgi pieņemti, pareizi lēmumi, un tas attiecas uz visām darba organizācijas jomām. Ja uzņēmumam nepieciešami transportlīdzekļi, tas vienmēr meklēs produktus, kas vislabāk atbilst tā darbības veidam un izceļas ar vispievilcīgāko cenas un kvalitātes attiecību. Turklāt izvērtēšanas procesā liela nozīme ir garantijas nosacījumiem, jo tieši tie novērš lielas neplānotas izmaksas.

    Daži garantijas nosacījumi gan pārdevējiem, gan klientiem ir kļuvuši par ikdienišķiem un vairs netiek apstrīdēti. Tipisks piemērs ir punkti, kas attiecas uz dabiski nodilstošajām daļām, kuras nesedz garantija. Šajā kategorijā ietilpst bremžu diski un kluči, riepas, amortizatori, sēdekļu apdare, spuldzes un akumulatori.

    Turklāt, pirms no autoražotāja iegādāto šasiju nosūta pārbūvei, ir vērts pārbaudīt, vai darbu veicējam ir nepieciešamie sertifikāti un vai uzstādāmā iekārta ir apstiprināta.

    Komerctransporta ražotāju un to pārstāvju piedāvātais garantijas termiņš parasti ir divi gadi bez nobraukuma ierobežojuma. Atkarībā no ražotāja visi citi ekspluatācijas nosacījumi gan var būt visai atšķirīgi.

    Piemēram, Fiat modeļiem garantija beidzas pēc diviem gadiem, bet Volkswagen garantija ir spēkā trešo un ceturto gadu, taču dažādiem modeļiem ir dažādi nobraukuma ierobežojumi.

    Arī papildu nosacījumi nedaudz atšķiras, taču bieži vien spēkā ir vispārīgi noteikumi. Piemēram, automašīnu obligātajai tehniskajai apkopei ir iespējams nodot nedaudz vēlāk par bīdi, kad sasniegts noteiks nobraukums, taču ir labi jāpārzina ražotāju pielaides robežas. Kamēr viens zīmols pieļauj vienu mēnesi vai 2000 kilometru, cits tikai 1000 km.

    Garantijas nosacījumi – kā vieglajiem pasažieru automobiļiem

    Kā norāda Latvijas Gada auto žūrijas ilggadējais loceklis un žurnāla Profi Latvija redaktors Guntars Pulss, garantija ar pagarinātu darbības laiku un bez nobraukuma ierobežojuma uzņēmumiem ir ļoti interesants un pievilcīgs piedāvājums.

    Pagaidām tā nav plaši izplatīta prakse, tomēr piedāvājumi parādās. Daži zīmoli saviem komerctransporta modeļiem dod piecu gadu garantiju bez nobraukuma limita – tādu pašu kā vieglajiem pasažieru auto.

    “Protams, parastie pamata nosacījumi nemainās, un garantija neattiecas uz dilstošajām daļām. Tos pašus bremžu diskus joprojām jāmaina par spēkrata īpašnieka naudu. Taču svarīgākais, ka garais termiņš attiecas uz galvenajiem agregātiem – dzinēju un pārnesumkārbu,” komentē eksperts.

    G. Pulss norāda, ka komerctransporta garantijas nosacījumi pamazām kļuvuši līdzīgi tiem, ko piemēro vieglajiem pasažieru auto. Līdz šim bieži vien bija tā, ka uzņēmums, kas nodarbojas ar operatīvo līzingu un piedāvā autoparka pārvaldības pakalpojumus, pats uzņēmās risku par periodu, kas sekoja pēc ražotāja noteiktajiem diviem gadiem.

    “Teiksim, pakalpojuma sniegšanas periods ir pieci gadi. Tātad atlikušos trīs gadus garantiju nodrošina pakalpojuma sniedzējs. Precizējot, kopējās auto nomas izmaksās ir iekļauti arī iespējamie defekti, kas jānovērš pēc garantijas termiņa beigām. Ražotājam uzņemoties lielāku atbildību, šiem pakalpojumiem, raugoties no klienta pozīcijām, jākļūst lētākiem,” saka G. Pulss.

    Ilgāka garantija – lētāka ekspluatācija bez rūpēm

    Profi Latvija redaktors uzsver, ka vēl viens  svarīgs aspekts līdzās garantijas periodam ir iespējamie nobraukuma ierobežojumi. Intensīvi ekspluatēti, komercauto nobrauc daudz kilometru, tāpēc vispievilcīgākie piedāvājumi ir tie, kas nobraukumu neierobežo.

    Izvēloties jaunu komerctransportu patstāvīgi, nepieciešams noskaidrot, kādi ir garantijas nosacījumi. Tas ir īpaši svarīgi, ja uzņēmums transportlīdzekli iegādājas par saviem līdzekļiem, nevis izmanto operatīvo līzingu. Pēdējā gadījumā par visu rūpējas iznomātājs. Tiesa, konsultējot klientus, nomas speciālisti vienmēr pievērš uzmanību pievilcīgākajiem piedāvājumiem.

    “Tipiskā situācijā iznomātājs klientam teiks, ka ir trīs modeļi par līdzīgu cenu, bet, protams, norādīs, ja kādam no tiem ir būtiski garāks garantijas periods. Ja garantiju sniedz pats ražotājs vai importētājs, tas nozīmē, ka, pirmkārt, iespējamie bojājumi neradīs  papildu izmaksas, un, otrkārt, tas liecina par uzņēmuma pārliecību par savu produktu,” saka G. Pulss.

    Ražotāja apliecinājums tā produktu augstajai kvalitātei, pēc Profi Latvija redaktora domām, ir ārkārtīgi svarīgs faktors uzņēmējdarbībā, jo atšķirībā no privātajiem vieglajiem auto komerctransports nedrīkst stāvēt uz vietas. Jebkuru ilgāka dīkstāve parasti nozīmē ievērojamus zaudējumus.

    Cieša sadarbība ir svarīgāka nekā nosacījumu pārzināšana

    Pārskatot garantijas nosacījumus, G. Pulss iesaka pievērst uzmanību pieļaujamajai atkāpei no nobraukuma, kam piesaistītas apkopes, taču vēl svarīgāk, viņaprāt, ir atrast kopīgu valodu ar ražotāju pārstāvniecību darbiniekiem. Tad samazināsies iespēja, ka garantija tiks anulēta nelielu netīšu pārkāpumu dēļ. Ārkārtīgi labus servisa nosacījumus bieži piemēro t.s. VIP klientiem, kuri automašīnas iepērk lielā skaitā.

    “Ražotāja pārstāvji tādā gadījumā dažkārt piever acis un nereģistrē nelielus pārkāpumus. Šajā gadījumā cieša sadarbība ir svarīgāka par labu garantijas noteikumu pārzināšanu un rūpīgu izpildi. Protams, ja jūs pērkat vienu automašīnu, jums var arī nepienākties izņēmuma nosacījumi,” saka eksperts.

    Profi Latvija redaktors arī iesaka noskaidrot, cik izmaksās automašīnas tehniskā apkope plānotajā ekspluatācijas periodā un kādi ir tās veikšanas intervāli. Jo lielāki tie būs, jo retāk būs jābrauc uz servisu un jo vairāk automašīnu varēsiet izmantot. Tomēr visgarākajiem tehniskās apkopes intervāliem bieži vien ir slēpti nosacījumi.

    “Piemēram, izsludinātais tehniskās apkopes intervāls ir 40 tūkstoši kilometru, bet apakšā sīkdrukā norādīts, ka pēc 20 tūkstošiem kilometru jāierodas uz motoreļļas maiņu. Pirms automašīnas iegādes ir jānoskaidro visas šīs nianses,” rezumē G. Pulss.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē