– Esat viena no visvairāk atzītajām ģimenes ārstēm Latvijā. Droši vien iekļūt jūsu pacientu sarakstā ir gandrīz neiespējami.
– Pacientu skaits man ir pietiekami liels, jaunus šobrīd tiešām nereģistrēju. Maniem pacientiem dzimst bērniņi, un mans pienākums ir uzņemties viņu aprūpi, ja vecāki to vēlas. Pašlaik gan esmu izlēmusi iet mazliet citu ceļu: tiem saviem pacientiem, kuri īsti nav apmierināti ar manu darba stilu, ierosināt kopīgi atrast citu ģimenes ārstu.
Ar ārstiem ir kā ar padomdevējiem un draugiem – jābūt labam kontaktam.
Bez kontakta ir grūti palīdzēt. Pasaulē pašlaik daudz runā par medicīnu, kas būtu personīgi centrēta uz pacientu. Jo ārstēšanas gaitu un rezultātu ļoti ietekmē komunikācija ar saslimušo cilvēku.Ko ārsts pajautāja, kā pacients atbildēja, kā ārsts to sadzirdēja? Un galvenais – kā pacients saprata ārsta teikto? Prasme sarunāties ar cilvēku mūsu darbā ir ļoti svarīga, to vajadzētu mācīt studentiem. Man to vispār nemācīja, un diemžēl tam joprojām pievērš pārāk maz uzmanības. Pasaulē ir pētījumi, kas pierāda, ka tā sauktā medicīniskā kļūda pārsvarā rodas nevis ārsta nezināšanas vai neprasmes dēļ, bet tāpēc, ka bijusi neveiksmīga komunikācija ar pacientu.
Lasi izdevniecības «Žurnāls Santa» ✨ZELTA IZLASI✨









































































