Kapteinis Sumets Sabharvals bija pieredzējis pilots – gaisā pavadījis vairāk nekā 8200 stundas. Taču viņa vadītā lidmašīna Boeing 787 Dreamliner 12 jūnijā ietriecās dzīvojamajā rajonā Meghani Nagar, nogalinot 241 cilvēkus lidmašīnā un 19 – uz zemes.
Pilota bijušais kolēģis atklāj, ka Sabharvals bijis ļoti cienījams, kārtīgs cilvēks, kurš apsvēris iespēju drīzumā doties priekšlaicīgā pensijā, lai rūpētos par savu tēvu, kuram jau esot 90 gadi. Savukārt otrs pilots Klaivs Kunders bija 28 gadus vecs, nolidojis vairāk nekā 3400 stundas, un, tāpat kā viņa vecākais kolēģis, bija izgājis rūpīgu medicīnisko apskati, kurā pozitīvi novērtēta fiziskā un mentālā veselība. Pirms lidojuma abiem veiktas alkohola pārbaudes un abi bija pietiekami atpūtušies, lai dotos kārtējā lidojumā.
🔴INDE 🇮🇳| #Drame : le vol AI171 de la compagnie #AirIndia reliant Ahmedabad à Londres au Royaume-Uni s’est écrasé au décollage ce jeudi 12 juin. L’accident s’est produit à Ahmedabad, dans l’État du Gujarat. De nombreuses victimes sont redoutées. On parle de 242 passagers à bord. pic.twitter.com/TiHnzT7Zu4
— Nanana365 (@nanana365media) June 12, 2025
Tagad noskaidrots, ka dažas sekundes pēc pacelšanās pilota kabīnē tika izslēgti divi degvielas slēdži, tā rezultātā pazuda elektroenerģijas padeve un lidmašīna nogāzās. Tas nevarēja notikt nejauši, taču nav skaidrs, kā un kādēļ šāds lēmums tika pieņemts. Varas iestāžu provizoriskajā ziņojumā teikts, ka «pilotu kabīnes balss ierakstā dzirdams, kā viens no pilotiem jautā otram, kāpēc viņš pārtrauca padevi? Otrs atbildēja, ka to nedarīja. Viens no dzinējiem atkārtoti sācis darboties, taču jauda nebija pietiekama. Pēcāk avārijas vietā konstatēts, ka slēdži bijuši ieslēgtā pozīcijā. Lidmašīnā nebijis bīstamas kravas, kā arī – tās svars bija pieļaujamajās robežās. No degvielas tvertnēm paņemtie paraugi atzīti par apmierinošiem.
Izmeklējot traģisko avāriju, uzsākta smalka abu pilotu uzvedības analīze, lai secinātu – tā ir fatāla kļūda vai tomēr – apzināta rīcība. Kapteinis Mohans Ranganatans – vadošais aviācijas drošības eksperts Indijā –, atklājis, ka vairāki Air India piloti bijuši informēti – pieredzējušajam pilotam Sumetam Sabharvalam bijusi nestabila garīgā veselība. Sarunā ar The Daily Telegraph viņš pauda: «Pēdējo trīs četru gadu laikā Sumets vairākkārt izmantojis slimības lapu, kā arī – atvaļinājumu pēc savas mātes nāves. Tomēr mēnesi pirms traģiskās avārijas viņam bija veiktas visas nepieciešamās pārbaudes, un pilots bija saņēmis atļauju lidot.
Lasi izdevniecības «Žurnāls Santa» ✨ZELTA IZLASI✨










































































