Lai arī šādas situācijas notiek reti (pēc airBaltic datiem, aptuveni divos gadījumos no 10 000 pasažieru) – tās rada daudz neskaidrību un dusmu. Ko drīkst prasīt? Ko var zaudēt? Un ko darīt, lai aizstāvētu savas tiesības?
Kāpēc pārdod vairāk biļešu, nekā ir vietu?
Varētu šķist netaisnīgi – tu esi samaksājis par biļeti, ieradies laikā, taču tava vieta pēkšņi pazūd. Tomēr aviācijā šī situācija nav kļūda vai nolaidība, bet gan precīzi izrēķināta biznesa loģika. Kā skaidro airBaltic, pārdot vairāk biļešu, nekā ir sēdvietu, ir ierasta starptautiska prakse, kas balstās ilgtermiņa statistikā: vidēji apmēram 5 % pasažieru uz reisu neierodas, neatceļot biļeti, nebrīdinot, vienkārši nepaspējot vai pārdomājot.
Lidsabiedrībai šie neatbraucēji nozīmē tukšas sēdvietas, tāpēc tiek veikta rūpīga datu analīze, kurā tiek vērtēti sezonālie rādītāji, reisa piepildījums iepriekšējos gados, pat laikapstākļu ietekme. Pamatojoties uz šiem datiem, aviokompānija mēģina prognozēt reālo pasažieru skaitu un pārdod nedaudz vairāk biļešu, kā ir sēdvietas. Šī prakse ļauj nodrošināt augstāku efektivitāti un saglabāt zemākas biļešu cenas visiem pārējiem. Ja šādu elastību neizmantotu, katra biļete kļūtu dārgāka, lai kompensētu tukšās vietas.















































































