Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • «Volvo EX30» elektroauto pirmais brauciens

    Reklāmraksts
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    22. marts
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Intars Busulis
    Foto: Toms Svilāns
    Intars Busulis
    Moderns, mežonīgi ātrs un pilnībā elektrisks – tāds ir jaunais Volvo EX30. Pie krosovera stūres sēdās mūziķis Intars Busulis, kurš atklāj, ka Volvo zīmolam ir uzticīgs jau 20 gadus un pavisam drīz nomainīs iekšdedzes XC60 pret elektrisko krosoveru.

    Latvijā zīmola Volvo automašīnas guvušas ievērojamu popularitāti, tāpēc lielu ziņkāri izraisīja jaunumi, ka no 2030. gada visi jaunie Volvo modeļi būs pilnībā elektriski. Kādi tie būs? Jau tagad Latvijā ir ieradies viens no jaunās ēras patroniem, kurš nelīdzinās nekam, ko esam raduši redzēt līdz šim, – EX30 krosovers.

    «Volvo fenomenu Latvijā ir grūti izskaidrot, bet mums to ir pilnas ielas. Pat mūsu nelielajā Abonementa orķestrī seši dalībnieki brauc ar Volvo. Tas mani ne reizi nav pievīlis. Šodien es leju dīzeli, bet esmu aizdomājies, ka varētu būt citādi, tāpēc lūkojos elektriskā modeļa virzienā,» atklāj Intars Busulis.

    Vizuāli jaunais EX30 mantojis Tora āmura priekšējo lukturu dizainu un no dažādiem virsbūves rakursiem atsauc atmiņā Latvijā mazāk pazīstamos Polestar ražotāja modeļus, tomēr kopējais veidols ir pavisam svaigs. Gluži kā miniatūrs EX90, tas iemieso jaunu identitāti.

    Vēl vairāk inovāciju ir salonā, kas ieturēts labākajās skandināvu stila tradīcijās. Viegls, nepiespiests, bez liekiem pārspīlējumiem un vienlaikus mājīgs. Tajā dominē neitrālas krāsas, tīras līnijas un ilgtspējīgi materiāli, no kuriem 30 procenti ir pārstrādāti otrreiz, piemēram, PVC logu rāmjiem pārtopot paneļa dekorā. Ne velti EX30 atstājis mazāko oglekļa dioksīda pēdu no visiem zīmola modeļiem.

    Gandrīz visu funkciju kontroli pārņēmusi 12,3 collu centrālā planšete, aizstājot visu, ko esam raduši redzēt instrumentu panelī. Jaunās paaudzes braucēji pie šādas koncepcijas jau būs pieraduši Tesla automašīnās, jo pat cimdu nodalījuma atvēršana šeit notiek ar klikšķi skārienjutīgajā ekrānā. Vienīgās fiziskās sviras atrodas aiz stūres. Labajā pusē var mainīt pārnesumu, bet kreisajā aktivizēt pagriezienu, ieslēgt vējstikla slotiņas vai regulēt gaismas.

    «Uzskatu, ka šis auto ir piemērots modernai ģimenei, kuru privātmājai uzstādītas saules baterijas. Lai arī bagāžnieks maniem uzvalkiem būtu par mazu, aizmugures sēdekļos būs vieta diviem maziem bērniem, un brauciens uz Vāciju problēmas nesagādātu. Ik pēc laika būtu jāpiestāj uzlādēt, bet ar bērniem bez apstājas tāpat ilgi nenobrauksi,» tā Volvo klāsta mazāko modeli vērtē Intars Busulis.

    Interjera avangards pārsteidz, taču vēl lielāku iespaidu uz salonā sēdošajiem atstāj EX30 veiktspēja. Gluži kā skandināvu autosportisti, kuri trasē ir pilnīgs pretstats viņu mierīgajiem sejas vaibstiem, arī šī krosovera izskats neliecina par tā patiesajiem muskuļiem. Šeit uz katras riteņu ass atrodas pa vienam elektromotoram, pilnpiedziņas krosoveram attīstot 427 ZS.

    «Ar iekšdedzes dzinēju šo jaudu un paātrinājumu salīdzināt nevar. Protams, ceļš nav sacīkstes, tomēr ir patīkami aizšauties kā raķetei. Līdz atļautajam maksimālajam, protams (smejas). Kurzemē cieņā ir brangi džipi, un ar šo var iedot iekšās kādam lielākam. Tas ir traki!» uzreiz pēc zemā lidojuma atklāj Busulis.

    EX30 ir šī brīža ātrākais Volvo modelis, 100 km/h sasniedzot vien 3,6 sekundēs. Tas ir rādītājs, kas taisnvirzienā ļauj spēkoties pat ar Porsche 718 Cayman GT4 RS. Un vēlreiz – šis ir Volvo krosovers.

    Ja zibenīgs paātrinājums nav prioritāte, EX30 tiek piedāvāts arī viena elektromotora versijā ar 51 vai 69 kWh akumulatoru, apvienojumā ar aizmugures piedziņu. Šīs modifikācijas ir lētākas (no 38 850 €), turklāt baterijas lielākā versija ar vienu uzlādi pilsētā ļaus veikt līdz 660 km (WLTP dati), bet konkrētā Twin Motor versija pavasara spirgtajā ziemeļvējā spēja veikt nepilnus 300 km kombinētajā režīmā.

    Pieslēdzoties uzlādes stacijai, kas spēj dot 153 kW jaudu, baterijas uzpilde no 10 līdz 80 procentiem ilgs 26 minūtes. Mazākā baterija varēs izmantot līdz 134 kW uzlādes jaudu. «Būtu forši, ja varētu nobraukt vēl vairāk kilometru, tāpēc racionāla izvēle varētu būt viena elektromotora versija. Arī šīs versijas cena ir neraksturīgi pievilcīga, ja salīdzinām ar citiem šī segmenta krosoveriem,» vērtē Busulis.

    Volvo īpašniekam sirdsmieru nodrošinās piecu gadu garantija un bezmaksas piecu gadu standarta apkopju plāns. Tāpat šeit ir drošības sistēmas, piemēram, funkcija, kas brīdina par tuvojošos velosipēdistu vai skrējēju brīdī, kad grasāties atvērt durvis. Mazs SUV ar lielu drošības plīvuru.

    «Stereotipi par sandalēm, ūsainu veci, rūtainu kreklu un šortiem ar kabatām ir jāmet malā. Tie uz Volvo vairs nav attiecināmi. Šis ir patiesi moderns auto,» sev raksturīgajā manierē smej Busulis.

    Reklāmas materiāls tapis sadarbībā ar Volvo.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē