Santa.lv
  • 26.09.2025
  • Pēdējais «Volkswagen» ar iekšdedzes dzinēju? Vācijā novērtējam jauno «T-Roc»

    Toms Timoško
    Foto: Publicitātes foto
    Divus mēnešus pirms pasaules pirmizrādes mums bija iespēja Minhenē redzēt jauno Volkswagen T-Roc krosovers. Šis bija īpašs brīdis, jo runa ir par ļoti svarīgu modeli ne tikai Eiropas, bet arī Baltijas un Latvijas mērogā.

    Kopš debijas 2017. gadā pārdoti vairāk nekā divi miljoni T-Roc eksemplāru, saglabājot stabilu pieprasījumu no klientu puses. Jaunās paaudzes T-Roc prezentācija atspoguļoja to, kāds turpmāk būs kompakto SUV ceļš. Viens no pagrieziena punktiem ir visai zīmīgs – šis varētu būt pēdējais jaunās paaudzes Volkswagen modelis, kuram vēl pieejams iekšdedzes dzinējs.

    No ārpuses jaunais T-Roc nav revolucionārs, bet tas ir kļuvis manāmi mūsdienīgāks. Pamatproporcijas saglabātas, tomēr detaļas un eksterjera elementi ir mainījušas kopējo noskaņu. Priekšā tagad ir platāks un izteiksmīgāks režģis, šaurāki jaunā tipa LED Matrix lukturi un gaismas josla ar izgaismotu VW logotipu centrā. Šis ir risinājums, kas jau kļuvis par jaunās Volkswagen paaudzes parakstu, piešķirot T-Roc agresīvāku tēlu. Arī aizmugurē krosovers ir pilnībā pārveidots – LED josla savieno abus lukturus, līdzinoties tam risinājumam, kāds izmantots lielākajos Tiguan un Tayron. Dzīvē krosovers tiešām šķiet pieaugušāks un pašpārliecinātāks.

    VW ir saglabājis arī slīpo jumta līniju, kas piešķir T-Roc sportisku siluetu, vienlaikus papildinot klāstu ar jauniem disku dizainiem un spilgtām virsbūves krāsām, piemēram, spilgti dzelteno toni.

    Papildu stila punktus tas nopelna par gaidāmo T-Roc R versiju, kas iepriekšējā paaudzē attīstīja 300 ZS, bet jaunajā iterācijā sola vēl lielāku jaudu.

    Ja nevēlaties gaidīt, kad R versija parādīsies pie apvāršņa, tad rudenī jau varēs izmēģināt R-Line aprīkojuma līmeni, kurā mūsu uzmanību piesaistīja pavisam neliela nianse – R burts tagad novietots bampera priekšpusē, vietā, kur agrāk atrastos radiatora režģis.

    Izmēros T-Roc ir pieaudzis – tagad virsbūve ir 4,37 metrus (+12 cm) gara, bet garenbāze ir 2631 mm (+28 mm). Tas nozīmē, ka salonā vietas kļuvis vairāk gan aizmugurē sēdošajiem, gan bagāžai. Bagāžnieks ir 465 litru ietilpīgs, kas ir par 20 litriem vairāk nekā iepriekš un ļauj konkurēt ar Škoda Kamiq un Ford Puma. Salīdzinājumā ar iepriekšējo T-Roc, jaunais modelis ir nedaudz plašāks un praktiskāks, lai gan augstais bagāžnieka slieksnis varētu padarīt smagāku priekšmetu ielikšanu un izņemšanu par izaicinājumu. Aizmugurē vietas ir pietiekami arī pasažieriem, kas pēc auguma vairāk atbilst mūsu valstsvienības komandai – priekštecī šīs bija viens no būtiskākajiem trūkumiem.

    Arī dizaina un kvalitātes ziņā interjers ir piedzīvojis būtiskākās izmaiņas. Ja agrāk T-Roc tika kritizēts par lētas plastmasas izmantošanu, tagad situācija ir krietni labāka. Durvju apšuvums un centrālā konsoles apdare ir ieguvusi dažādus uzlabojumus, kļūstot patīkamāka taustei, stūrei ir klasiskās pogas fiziskā formā, un vizuāli interjers šķiet modernāks un kvalitatīvāks. Protams, vietām, piemēram, durvju apakšdaļā, plastmasa joprojām ir cietāka, bet tas vairs nebojā kopējo priekšstatu. Jaunais T-Roc ir viens no tiem auto, kur salonā pavadītais laiks rada sajūtu, ka braucam ar augstāka līmeņa modeli, nekā cena sākotnēji liek domāt (taisnības labad gan jāsaka, ka cenas vēl nav izziņotas).

    Multimediju sistēma ir pārņemta no jaunākajiem VW. Bāzes versijā tas ir 10,4 collu ekrāns, augstākajās versijās – 12,9 collas. Grafika ir spilgta, izvēlnes viegli saprotamas, un interfeiss darbojas ātri. Klimata kontrole gan joprojām vadāma ar skārienjutīgām virsmām, kas ne visiem šķiet ērti, taču tagad centrālajā konsolē ir multifunkcionāls slēdzis, ar kuru var regulēt mūzikas skaļumu, mainīt braukšanas režīmus vai salona apgaismojumu. Tas pats risinājums, kas ieviests Tiguan, taču joprojām rodas jautājums, kāpēc mūzikas skaļumu var regulēt trīs dažādos veidos, bet ventilatora ātrumu šis slēdzis nespēj mainīt?

    Projekcijas displejs uz priekšējā stikla pieejams papildaprīkojumā, un standartā būs pieejams digitālais mērinstrumentu panelis Digital Cockpit Pro. Tāpat ir saglabāti daudzi praktiskie elementi – plašas durvju kabatas, ietilpīga cimdu kaste, USB-C pieslēgvietas priekšā un aizmugurē, bet vietā, kur reiz atradās ātrumpārslēgs, tur tagad ir bezvadu uzlādes vieta telefonam. Glāžu turētāju risinājums gan vēl būs jāizmēģina praksē, taču šķiet, ka šeit ērti var ievietot tikai vienu dzērienu, turklāt tas ne vienmēr turas stingri.

    Īpaša uzmanība jāpievērš jaunajiem durvju rokturiem – tie vairs nav jāpavelk sāniski, bet jāpavelkuz augšu.

    Tas ir pilnīgi jauns Volkswagen risinājums, un T-Roc ir pirmais modelis, kurā tas ticis ieviests. Ražotāji pārstāvji atklāja, ka nākotnē šādi rokturi būs visos jaunajos VW modeļos.

    Zem dzinēja pārsega T-Roc piedāvās tikai hibrīda piedziņas agregātus. Sākotnēji tie būs 1,5 eTSI dzinēji ar 48 voltu sistēmu divās jaudas versijās – 115 vai 150 zirgspēki. Abām jau standarta aprīkojumā ir DSG automātiskā kārba un priekšējā piedziņa. Pilnā hibrīda versija ar iespēju braukt pilnībā elektriskajā režīmā gaidāma 2026. gadā, kļūstot par pirmo šāda veida izvēli jaunajos VW. Vēlāk pievienosies arī 2,0 TSI dzinējs ar 4Motion pilnpiedziņu, bet manuālā transmisija gan atstāta pagātnei.

    T-Roc bāzēts uz MQB evo platformas, kas ļāvis ieviest modernākās vadītāja palīgsistēmas no Tiguan, Tayron un Passat. Starp tām ir Travel Assist ar automātisko joslu maiņu, Park Assist Pro, kas ļauj auto novietot stāvvietā ar viedtālruni, un izkāpšanas brīdinājuma sistēma, kas pabrīdina, ja aizmugurē tuvojas cits transportlīdzeklis vai velosipēdists.

    Aplūkojot jauno T-Roc klātienē, radās sajūta, ka tas ir izaudzis par «mazo lielo VW». Tas joprojām ir kompakts un piemērots pilsētai, bet ar proporcijām, apdari un tehnoloģijām, kas atgādina augstāku klasi. Tā ir evolūcija, kas saglabā modeļa populārākās īpašības, bet vienlaikus paceļ latiņu praktiskumā un kvalitātē. Nav šaubu, ka VW šeit spēlē drošu spēli – dizains nav radikāli mainīts, bet tas padarīts pietiekami moderns, lai pircēji justu progresu.

    Volkswagen ne tikai turpina attīstīt veiksmīgu modeli – tas nosaka arī zīmola nākotnes kursu kompakto SUV segmentā. Spriežot pēc pirmajiem iespaidiem Minhenē, šis kurss ir gana pārliecinošs. Latvijā T-Roc iepriekšpārdošana sāksies rudenī, bet pirmās piegādes gaidāmas nākamā gada sākumā. Tagad tikai atliek gaidīt, kad varēsim to izmēģināt uz ceļa!

    Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk