• Latvieši vairs nav tik skumji, taču kļuvuši vienaldzīgāki

    Sabiedrība
    Santa.lv
    Santa.lv
    22. novembris, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Zane Bitere / LETA
    «Tele2» sadarbībā ar starptautisko konsultāciju uzņēmumu «System1 Group» kopš 2020. gada mēra Latvijas sabiedrības noskaņojumu, izmantojot īpašo «FaceTrace» pētījuma metodi. Kā liecina šī pētījuma dati, šī gada desmit mēnešos sabiedrībā būtiski samazinājušās tādas emocijas kā skumjas (-73 %) un nicinājums (-15 %).

    Vienlaicīgi ir novērojams, ka kopumā cilvēku emocijas nav tik spilgtas un intensīvas – varētu teikt, ka viņi ir kļuvuši vienaldzīgāki. Par to liecina fakts, ka par 15 % pieaudzis to cilvēku skaits, kas atzīmē, ka viņu emocijas ir neitrālas.

    «Šī pētījuma dati rāda, ka sabiedrība ir zināmā mērā izšāvusies. Proti, aizvadītajā gadā līdz ar karu Ukrainā cilvēki piedzīvoja spēcīgus emociju uzplaiksnījumus, bet šobrīd mēs esam fāzē, kad emociju intensitāte ir mūs nogurdinājusi. Tas ir ļoti saprotami, jo spēcīgu emociju intensitāti ilgā laika periodā ir grūti izturēt,» saka «Tele2» komercdirektors Raivo Rosts.

    Kā atzīmē «Tele2», sabiedrības noskaņojuma indekss, izmantojot «FaceTrace» metodi, tiek mērīts punktu skalā no 0 līdz 3. Jo augstāks indekss, jo emociju intensitāte sabiedrībā ir augstāka. Proti, emociju gamma ir ļoti plaša un tajā mijas dusmas, skumjas, bailes, prieks, nicinājums u.c., bet mazāk ir to cilvēku, kuru noskaņojums ir neitrāls. 2022. gadā sabiedrības noskaņojuma indekss bija 0,59 punkti, bet šogad – 0,52. Arī šis indekss apliecina, ka sabiedrībā emocijas noplok.

    Veicot pētījumu, katru ceturksni tiek aptaujāti 1200 respondenti vecumā no 15 līdz 69 gadiem. «FaceTrace» metode ir balstīta uz amerikāņu psihologa Pola Ekmana (Paul Ekman) atziņu, ka eksistē septiņas pastāvīgas un universālas cilvēku emociju izpausmes – nicinājums, riebums, dusmas, bailes, skumjas, prieks un pārsteigums.

    Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē