Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • Kia Niro pirmais testa brauciens

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    1. novembris, 2018
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Arnis Martinelli
    Niro ir jaunums ne vien Kia modeļu saimē, bet arī rāmi augošajā hibrīda krosoveru tirgū. Pretēji citu ražotāju krāšņajiem alternatīviem šis izskatās diezgan tradicionāls, turklāt pieejams tikai vienā modifikācijā.

    Atšķirībā no citiem dabai draudzīgajiem auto, kuri hibrīda modifikāciju ieguvuši tikai pastarpināti līdzās benzīna un dīzeļa versijām, Niro jau kopš dzimšanas ir radīts būt par hibrīdu. Tas veidots uz jaunas Eko (Eco-car) platformas, kas pielāgota tieši hibrīda auto vajadzībām. Pusotras tonnas smagais Niro ir viens no soļiem, kā Dienvidkorejas zīmols līdz 2020. gadam centīsies trīskāršot dabai draudzīgo modeļu skaitu.

    Hyundai hibrīda dzinējs

    Zem motora pārsega esošā hibrīda tehnoloģija aizgūta no Hyundai. Šeit varam redzēt to pašu Ioniq 1,6 l GDI benzīna dzinēju, kuram palīdz 34 kW elektriskais motors. Ar kopējo sistēmas jaudu 141 ZS Niro prot būt gan ekonomisks, gan sparīgs pilsētā. Iedarbinot auto vai pārvietojoties mazā ātrumā, tiek izmantota tikai akumulatorā uzkrātā enerģija, tādējādi sastrēgumos netiek patērēta degviela.

     Niro āriene būtiski neatšķiras no citiem saimes modeļiem.No pirmā acu uzmetiena grūti pateikt, ka tas patiesībā ir hibrīds.

    Ātrumam palielinoties, pavisam nemanāmi tiek ieslēgts benzīna dzinējs. Jāatzīmē, ka tas notiek, nevis sasniedzot konkrētu ātrumu, bet gan brīdī, kad elektromotors vairs nespēj efektīvi nodrošināt auto kustību. Straujākā paātrinājumā abi dzinēji strādā sinhroni, nodrošinot maksimālo jaudu un pēc iespējas mazāku patēriņu.

    Akumulatora uzlāde notiek, automašīnai bremzējot vai braucot lejup no kalna, izmantojot elektromotora saražoto kinētisko enerģiju. Lai samazinātu kopējo svaru un uzlabotu elektriskās sistēmas darbību, Kia atteicies no ierastā 12 V akumulatora, tā vietā izmantojot1,56 kW augstsprieguma litija jonu polimēra akumulatoru. Sagaidāms, ka nākotnē hibrīda versijai varētu pievienoties arī plug-in modifikācija, kas ļaus uzlādēt auto ar kabeli un pārvietoties tikai elektriskajā režīmā.

    Kia dizains

    Niro dizains ir krietni vienkāršāks, nekā ierasts hibrīdiem vai elektro auto – tam nav vēl iepriekš neredzētas sānu šķautnes vai fantastikas filmu cienīgas virsbūves aprises. Tā vietā dizaineri veltījuši laiku aerodinamikas uzlabošanai.

    Gaisa atveres bamperos, jumta spoilers un citi aerodinamikas elementi nodrošina pavisam nelielu gaisa pretestību, būtiski palīdzot samazināt patēriņu un izmešus. Interjers un tā kvalitāte ir līdzvērtīga citiem ģimenes modeļiem. Vienīgā indikācija, kas norāda uz hibrīda klātbūtni, ir stilizētais tahometrs. Panelim un durvju apšuvumam izmantoti taustei tīkami materiāli, bet citviet redzama vienkārša plastmasa.

     Skārienjutīgais ekrāns strādā bez aiztures, un sistēmai ātri var piesaistīt viedtālruni. Būs gan jāpierod, ka navigācijas kartes pietuvināšanai jāizmanto atsevišķa poga.

    Lielākā ātrumā dzirdama šalkoņa gan no spoguļiem, gan lielizmēra diskiem, savukārt pilsētā vienīgais trokšņa avots būs dzinējs. Tas gan tikai tad, ja neievērosiet ekonomiskas braukšanas principus. Aizpildot vietu starp Cee’d hečbeku un Sportage krosoveru, Niro salonā vietas ir pietiekami. Tur vieta ir četriem pieaugušajiem, un aizmugurē sēdošos sagaidīs ievērojams plašums virs galvas un daudz brīvas vietas kājām. Lai arī ārēji auto šķiet zems, paaugstinātais sēdekļu novietojums ļauj labāk pārredzēt ceļu un justies kā pilntiesīgā krosoverā.

    Pateicoties akumulatora bateriju novietojumam zem aizmugures sēdekļa, bagāžnieka nodalījums saglabājis optimālu izmēru. Zem augstu novietotās bagāžnieka grīdas atrodas sīklietu nodalījumi un TX aprīkojuma līmenī pat pilna izmēra rezerves ritenis. Ja ar 427 l nepietiek, nolaižot sēdekļus var iegūt 1425 l un līdzenu grīdu, kas apvienojumā ar zemu ielādes slieksni ļaus ērtāk pārvadāt lielākas mantas.

    Mūsu testa auto cena ir nepilni 25 000 eiro, un par šo naudu var iegūt bagātīgu aprīkojumu. EX komplektācijā ietilpst atpakaļskata kamera, apsildāma stūre, adaptīvā kruīza kontrole, sēdekļi ar pusādas apdari un 7 collu navigācijas ekrāns. Pilnam komplektam pietrūkst vien biksenona lukturu, kuri pieejami par papildu 500 eiro.

    Paketē ir arī avārijas bremzēšanas un brīdinājuma sistēma, kas pilsētas burzmā nostrādā laikus. Jāatzīmē gan, ka šīs sistēmas sensors ir novietots zem numurzīmes, ziemā ātri vien aplīp ar sniegu. Par to vēstīs brīdinājuma signāls instrumentu panelī, pārtraucot sistēmas darbību.

     tšķirībā no citiem hibrīdiem akumulatora baterija atrodas zem aizmugures sēdekļa, nevis bagāžnieka grīdas. Tātad – vairāk brīvas vietas mantām.

    Dinamika

    Niro gaita nav pārlieku iedvesmojoša, tomēr, lai tiktu galā ar hibrīda sistēmas papildu svaru, balstiekārta ir cietāka, nekā varētu gaidīt. To pastiprina arī 18 collu diski, nosakot, ka ceļu šuves un nelīdzenumi būs jājūt itin bieži. 16 collu diski būtu labāka izvēle komfortablam braucienam. Vērtējot stūres vadību, uz šosejas varētu vēlēties labāku atsaucību. Salīdzinājumā ar Toyota hibrīdiem Kia nav aprīkots ar pārlieku asām bremzēm, kas citiem auto var nepatīkami saraustīt braucienu.

    Galvenais hibrīda sistēmas mērķis ir maksimāli zems degvielas patēriņš, uz to nepārprotami norāda arī dinamikas rādītāji.

    11,5 s līdz 100 km/h un 162 km/h maksimālais ātrums. Paātrināšanās uz šosejas notiek visai lēni, un stingrāka pedāļa nospiešana nedos vēlamo rezultātu. To gan nevar just pilsētas robežās, un līdz dažviet atļautajiem 70 km/h Niro tiks gana aši. Kamēr lielākā daļa hibrīdu iet roku rokā ar CVT transmisijām, Niro ieguvis sešpakāpju divsajūga automātisko transmisiju.

    Tas nozīmē, ka gaita ir plūdenāka, iztiekot bez pārmērīgi ilgas motora apgriezienu zāģēšanas. Vajadzības gadījumā pārnesumus var pārslēgt arī manuāli.Ražotājs norādījis, ka vidējais degvielas patēriņš ir 3,8 l, mūsu testa brauciena kopsavilkums kombinētajā ciklā vēstīja par patēriņu – 7,2 l/100 km. Jāņem gan vērā, ka nedz ziemas apstākļi, nedz R18 riepas nav ekonomiskai braukšanai draudzīgi faktori.

    Pirkt vai nē?

    Brīdī, kad auto industrijā visos segmentos norit sīva cīkstēšanās par pircēju maciņiem, Niro iekārtojies nišā, uz kuru tikai tagad sākuši mērķēt citi zīmoli. Tik tikko hibrīdu krosoveriem pievienojies krosovers Toyota C-HR, nākamgad varam gaidīt Nissan Juke hibrīdu, bet citi konkurenti nāk no hečbeku vai no izmēros lielāku krosoveru tirgus. Pozitīvo aspektu netrūkst.

    Niro maksā par 2000 eiro mazāk nekā Toyota C-HR un ir par nepilniem 6000 eiro lētāks nekā Prius. Tā ir iespaidīga starpība, it īpaši, ja ņem vērā krosoveru segmenta popularitāti un pasaulē pieaugošo vēlmi pēc alternatīvas degvielas automašīnām. Arī septiņu gadu garantija pārspēj citu ražotāju piedāvāto. Jāatzīmē, ka Niro ir visai liels retums mūsdienu auto tirgū, jo tiek piedāvāts tikai vienā modifikācijā.

    Iespaids

    Nosvērtā Niro āriene patiks tiem, kuriem ārišķīgais elektro un hibrīda auto dizains nav gājis pie sirds.

    Rezumējums

    Pilsētas krosovers ar labu aprīkojumu un saskanīgā tandēmā strādājošu hibrīda tehnoloģiju. Drosmīgs un pareizs solis no Kia.

    Testa auto Kia Niro 1,6 GDI EX cena: 24 990 eiro

    Vērtējums:

    Tehnika: 4/5

    Komforts: 3/5

    Dizains: 3,5/5

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē