Tas nav kārtējais pārveidots pikaps, kurā dīzeļdzinējs aizstāts ar akumulatoru. Musso EV nerunā par kompromisiem, tas piedāvā pavisam jaunu skatījumu uz pikapu. Tādu, kur komforts, aprīkojuma līmenis un elektroauto klusums neliek atteikties no praktiskuma. Un lai gan kompromisi joprojām ir, tie ir pavisam citur, nekā sagaidāms.
Musso EV ir atbrīvojies no tēla, kas pirms dažiem gadiem vēl piemita SsangYong — smagnējs, nedaudz aizvēsturisks un ar dizainu, kas pat zīmola fanu acīs bieži bija drosmīgs eksperiments. KGM šobrīd spēlē pavisam citu spēli. Auto priekšpusē nav pat logotipa. Tikai aizmugurē redzams lakonisks KGM uzraksts. Tas rada neparastu efektu. Ja mēs nezinātu zīmolu, varētu šķist, ka šis ir kārtējais ambiciozais Ķīnas ražojums, kas pēkšņi ienācis tirgū. Bet tieši tur slēpjas Musso EV trumpis, tas brauc labāk, nekā izskatās, un izskatās labāk, nekā gaidīts.
Interjers ir īsts elektroauto laikmeta pārsteigums. Te ir apsildāmi un ventilējami Nappa ādas sēdekļi, elektriska regulācija, apsildāms stūres rats, apsildāmi aizmugures sēdekļi, divi 12,3 collu ekrāni, moderns multimediju risinājums un pat Vehicle-to-Load funkcija, kas ļauj pikapam darboties kā barošanas avotam instrumentiem vai viedierīcē. Tieši tā — pikaps, kas lādē tavu urbmašīnu. Šī nav futūristiska vīzija, bet pavisam reāla Musso EV ikdiena.
Starp citu, vietas tajā ir daudz. Aizmugurē pilnvērtīgi var sēdēt pieaugušie, un tas nav tikai teorētisks apgalvojums — sēdekļi ir ērti, logi lieli, atbalsti pārdomāti, un visas sajūtas vairāk tuvina tā piederību SUV, kas domāts šosejai, nevis darba rīkam ar kravas kasti. Starp citu, kravas kastes ietilpība ir 907 litri.
Laiks sēsties pie stūres. Divi elektromotori, 2×339 Nm griezes moments, 414 ZS, 80,6 kWh akumulators un 0 līdz 100 km/h aptuveni astoņās sekundēs. Musso EV paātrinājums ir kluss un pārliecinošs. Nekādu vibrāciju, turbobedres vai dīzeļmotoram raksturīgā trokšņa. Tiklīdz atslēdzat pārmērīgi uzbāzīgo joslu saglabāšanas sistēmu, pikaps iegūst pavisam citu raksturu. Tas ir kluss, mierīgs un sabalansēts.
Musso EV izmanto daudzsviru balstiekārtu, nevis lāgas. Tas ir iemesls, kāpēc tas brauc labāk nekā vairums pikapu. Taču te arī slēpjas lielākais Musso vājums – kravnesība ir tikai 500 kg. Pikapu pasaulē tas ir maz. Ļoti maz. Gandrīz nepieņemami maz, ja plāno vest paletes, tehniku vai tonnu ķieģeļu. Konkurenti ne tikai pārspēj šos skaitļus, tie tos dubulto. Tas pats attiecināms arī uz vilktspēju — 1 800 kg ir mazāk nekā dīzeļu iespētais, kas lepojas pat ar 3,5 tonnu vilktspēju.
Bet Musso EV nesacenšas ar tiem, kam pikaps ir buldozers. Tas ir domāts pilsētu dienestiem, komunālajiem uzņēmumiem, piegādēm, tehniskajiem dienestiem, kuriem svarīgāki ir ekspluatācijas izdevumi, klusums, moderns aprīkojums un… nodokļi. Tieši šeit tas sastāda konkurenci nevis citiem pikapiem, bet Excel tabulai. Nulle emisijas nozīmē zemākus uzņēmuma auto nodokļus, mazākas ekspluatācijas izmaksas un potenciāli — pavisam jaunu tirgus nišu, kur pikaps nekad nav bijis instruments prestižam, bet gan racionālam lēmumam.
Sniedzamība? 379 km pēc WLTP (pilsētā līdz 466 km) un reāli ap 300 bez piepūles. Ar 120 kW uzlādi 10–80% var iegūt aptuveni pusstundā. Un tas izskaidro arī šī auto patieso būtību. Musso EV nav pikaps, kas maina pasauli. Tas ir pikaps, kas maina priekšstatu par to, kāda šī pasaule varētu būt. Ja KGM sakārtos vienīgo trūkumu — kravnesību, pārējais ir gatavs jau šodien. Musso EV Latvijā pieejams par 48 990 eiro.
Verdikts?
Musso EV nav perfekts, taču tas nav arī kompromisu bagāts. Tas ir pirmais elektriskais pikaps Eiropā, kuru varam apsvērt lietojam, nevis tikai apspriežam. Un tas jau ir milzīgs solis tur, kur konkurenti vēl plāno būt. Būtiski, ka tam ir arī ārkārtīgi ilga garantija: 7 gadi vai 150 000 km nobraukums. Augstsprieguma akumulatora garantija ir 10 gadi vai 1 000 000 km.
Lasi izdevniecības «Žurnāls Santa» ✨ZELTA IZLASI✨















































































