Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • Citroen C5 Aircross tests “333” bezceļu trasē

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    14. marts, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Jaunais Citroen C5 Aircross franču autoražotājam ir nozīmīgs modelis. Tas kļuvis ne vien par zīmola flagmani, bet atspoguļo arī visu to, uz ko Citroen ir spējīgs. Apvidus auto – tātad tam būtu jāprot iebraukt apvidū. Mūsu pirmā iepazīšanās ar jauno franču veikumu bija ļoti īpašā vietā – “333” Sporta kompleksa bezceļu trasē!

    SUV, kas dodas smilšainos meža ceļos. Tātad nepieciešama pilnpiedziņa… Nebūt ne! Citroen apgalvo, ka 75% no pērn pārdotajiem C-SUV segmenta auto bija tieši ar divriteņu piedziņu. Līdz ar to auto ir ne vien lētāks iegādes brīdī, bet arī ekspluatācijas laikā. Bez tam, tā ir sen zināma patiesība, ka priekšpiedziņas auto ar augstu klīrensu spēs gāzt lielākus kalnus nekā zems pilnpiedziņas auto, kas pie pirmās iespējas uzsēdīsies uz vēdera.

    C5 Aircross klīrenss sasniedz 230 mm. Kā norāda Citroen pārstāvji, šis ir lielākais atstatums no zemes, kādu iespējams iegūt šajā segmentā. Iespaidīgi, taču par skaitļu cīņām uz papīra neviens vēl nav ticis apbalvots. Lai pārbaudītu patieso varējumu, devāmies uz “333” trases bezceļu posmu, kur profesionālu instruktoru pavadībā pārbaudījām, vai ar šiem milimetriem pietiks dažādu šķēršļu pārvarēšanai.

    Balstiekārta

    Pēdējos gados Citroen prioritāšu epicentrā bijis komforts. To pierādīja C4 Cactus, kas, pateicoties tā sauktajai burvju paklāja piekarei, katru Latvijas bedraino ceļa metru ļāva izbaudīt pilnīgā bezrūpībā. Jaunais Aircross šo latiņu paceļ vēl augstāk. Atšķirībā no Cactus, kuram komfortablie amortizatori bija uzstādīti vien priekšējam tiltam, C5 Aircross ieguvis četrus amortizatorus ar progresīvajiem hidrauliskajiem spilveniem.

    Kamēr standarta piekares sistēmas izmanto amortizatorus un atsperes, sistēma ar progresīvajiem hidrauliskajiem spilveniem ir aprīkota ar diviem papildu hidrauliskajiem amortizatoriem, no kuriem viens ir paredzēts kompresijai, bet otrs dekompresijai. Šie amortizatori pakāpeniski palēnina kustību, izvairoties no pēkšņiem satricinājumiem. Iespējams, tas izklausās sarežģīti, taču patiesībā šis amortizators pēc tā uzbūves vairāk līdzinās standarta risinājumam nevis raķešzinātnei, turklāt apkopē neizmaksās tik dārgi kā pneimatiskajai piekarei.  Kā apgalvo Citroen, gudrais amortizatora elements maksājot vien 8 eiro!

    Pievienojot nelīdzenumus uzsūcošajai piekarei komforta sēdekļus, kuru dizains atbilst interjera mēbeļu katalogos redzētajam, brauciens kļūst neierasti līgans. Bet kā šī sistēma strādā bezceļos?

    Bezceļš

    Kvadraciklu un īstenu 90. gadu bezceļu auto izdangātajā trasē devāmies ar nelielu bijību. Šie ceļi auto žurnālistiem nav sveši. Šeit esam devušies ar vairākiem auto, sākot no Dacia Duster līdz BMW X5, taču, ja atmiņa neviļ, visi allaž bijuši ar pilnpiedziņu.

    Pilnpiedziņas šeit nav. Nav arī nekādu iespēju saslēgt tiltus vai ieslēgt pazeminātos ātrumus – nekā! Tikai viens grozāms ripulis viduskonsolē, kas ļaus izvēlēties kādu no pieciem braukšanas režīmiem. Normālais jeb sausam asfaltam paredzēts režīms, ko papildina sniega, dubļu un  smilšu seguma uzstādījumi. Piektā izvēle – pretslīdes deaktivizācija. Mēs izvēlējāmies dubļu režīmu, kas strādā līdz 50 km/h, nosūtot maksimālo griezi uz ratu ar labāko saķeri.

    Kopumā C5 Aircross arsenālā ir 20 drošības tehnoloģijas un varētu teikt, ka tikai viena no tām domā, kā mūs vislabāk izpestīt no slidena apvidus grūtībām. Grip Control un Hill Descent Control jeb saķeres kontroles sistēma un sistēma braukšanai lejup no kalniem. Kamēr viena tehnoloģija prāto, kā vislabāk piegādāt jaudu priekšējiem riteņiem, lai maksimāli ierobežotu izslīdēšanu, otrs intelekts prot auto lēnām nogādāt lejup pa strauju nogāzi (ar vismaz 5% slīpumu) bez riteņu sabloķēšanās.

    Mums bija tā iespēja pirmajiem doties piedzīvojumā. Nokusušais sniegs atklāja smilšu, dubļu un akmeņu klātu trasi, taču kopumā segums pēc ilgstošā aukstuma perioda bija saglabājies labs. Tas nozīmēja, ka galveno trumpi dziļajās ieplakās un kalnu virsotnēs varēja izspēlēt 230 mm klīrenss. Auto slieksnim tikai vienā vietā pieskaroties kalna korei, no C5 Aircross apakšas dzirdamos būkšķus radīja akmeņi, kas tika uzmesti gaisā no priekšējiem riteņiem. Atliek tikai izvēlēties pareizo trajektoriju, uzņemt nepieciešamo ātrumu un auto ar inerci uzspurdz noteiktajā mērķī.

    Kas attiecas uz balstiekārtu, tad ne reizi neizjutām amortizatora caursišanos pēc garāka piekares gājiena kādā no dziļajām ieplakām. Ja Jeep Wrangler bezceļos rada drošības sajūtu, ka virsotnē nonāksim vienmēr, tad C5 Aircross rada komfortu pat braucot tādās vietās, kur šādas klases auto it kā nepienāktos atrasties.

    Maršruta beigās iekarojām daļu no lielā “333” trases kalna. Šī bija vieta, kur ielas riepas pietuvojās savu spēju robežai. Dubļainais nogāžu segums katru braucienu padarīja arvien sarežģītāku, taču, neraugoties uz to, visiem veiksmīgi izdevās nokļūt atpakaļ sākumpunktā.

    C5 Aircross īpašības

    Lai arī C4 Cactus modelī ieviestie gumijas virsbūves sargi jeb Airbump šeit kļuvuši lakoniskāki, tie tomēr spēj aizsargāt virsbūvi no krūmiem vai citiem uz zemes esošiem objektiem.

    Ne mazāk svarīgi – 4,5 metrus garais apvidnieks ap savu asi griežas kā vilciņš. Šaurā meža takā bez īpašas piepūles tas spēja veikt 180 grādu pagriezienu, turklāt krietni veiklāk nekā bijām iedomājušies. Labi, šis gluži nav aizmugures piedziņas Renault Twingo, kas spētu apgriezties arī apģērbu uzlaikošanas kabīnē, taču vieglā stūre un manāmā izveicība palīdzēs grozīties lielveikalu stāvvietās.

    Rezumējums

    C5 Aircross tika gala ar apstākļiem, kādos šī auto vadītājs diezin vai reiz nokļūs (vismaz ne apzināti). Priekšpiedziņas SUV daudzviet izglāba tā klīrenss, kas noderēs arī ikdienas satiksmē, cīnoties ar bedrēm, augstām uzbrauktuvēm un guļošajiem policistiem.

    C5 Aircross sākumcena ir 21 400 eiro. Jau drīzumā dosimies garākā izbraucienā ar jauno modeli, lai novērtētu tā gaitas īpašības uz asfalta seguma, balstiekārtas darbību Latvijas ceļos, motora efektivitāti un salona praktiskumu ikdienas lietošanā. Seko līdzi jaunumiem!

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē