Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • Auto ražotāju fokusā joprojām kompaktklase: ar ko izceļas jaunākie modeļi?

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    19. maijs, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Neraugoties uz krosoveru demogrāfisko sprādzienu Eiropas jauno auto tirgū, kompaktie hečbeki joprojām ir tirgus segments, kurā valda sīva konkurence. Lai jaunais modelis būtu starp pieprasītākajiem segmenta izcilniekiem, ražotājiem uzsvars jāliek uz modernām tehnoloģijām, kvalitatīviem apdares materiāliem un patīkamu gaitu, vienlaikus saglabājot konkurētspējīgu cenu.

    Kompaktklasē sāncenšu netrūkst

    Konkurence par augšgala pozīcijām Eiropas kompakto modeļu tirgū ražotājiem ir prestiža lieta. Lai gan mūsdienās tirgus dinamiku spēcīgi ietekmē arvien pieaugošā SUV modeļu popularitāte, tieši kompaktie hečbeki veido būtisku daļu populārāko auto topa. Saskaņā ar JATO Dynamics datiem 2021. gadā Eiropā visvairāk pārdotais bija Volkswagen Golf (205 408 vienības).

    Otrajā vietā ierindojās kompaktais pilsētas hečbeks Peugeot 208 (196 869 eksemplāri), bet trešajā – vēl viens kompaktais hečbeks Dacia Sandero (196 792 vienības). Pārdotāko auto pieciniekā ir tikai viens krosovers – Peugeot 2008 (194 953 vienības).

    Guntars Pulss, žurnāla Profi Latvija redaktors un Latvijas Gada auto žūrijas loceklis, seko līdzi tendencēm gan mūsu valsts, gan Eiropas auto tirgū, un eiropiešu uzticība kompaktajām mašīnām viņu nepārsteidz. «Uz mūsu ceļiem var redzēt daudz krosoveru, tikmēr Eiropā ļoti populāri ir kompaktie hečbeki.

    Tas tāpēc, ka cilvēki Eiropas rietumos ir racionālāki un vairāk izvērtē naudas un kvalitātes attiecību. Kompaktklases hečbekiem ir labāka vadāmība, mazāks degvielas patēriņš un labāks aprīkojums nekā līdzīga budžeta krosoveriem. Iespējams, daži to ir palaiduši garām, bet, piemēram, Eiropā astotās paaudzes Volkswagen Golf izlaišana bija liels un svarīgs notikums,» Guntars saka.

    Par ražotāju vēlmi atrasties šī segmenta līderpozīcijās norāda jaunākie dažādu zīmolu modeļi. Piemēram, jaunais Renault Megane E-Tech pieejams tikai kā elektromobilis, un tas šajā segmentā ir ļoti nozīmīgs solis.

    Cits franču ražotājs – Peugeot – nesen iepazīstināja ar trešās paaudzes Peugeot 308. Tā funkciju klāsts un jaunās inovācijas liecina, ka tieši šis tirgus segments uzņēmumam ir īpaši svarīgs. Tas ir arī pirmais modelis, kuru rotā modernizētais zīmola logotips. Lai arī pircējiem tas ir tikai neliels akcents, patiesībā šis logo tiešā veidā apliecina tehnoloģisko progresu. Tas izgatavots no īpaša metāla, kas laiž cauri radioviļņus, – zem emblēmas slēpjas moderno aktīvo drošības sistēmu radari un sensori.

    Salīdzinot ar priekšteci, Peugeot 308 ir kvalitatīvāki interjera materiāli un plašāka vieta pasažieriem, atjaunināts instrumentu panelis un uzstādīta jaunākās paaudzes multimediju sistēma.

    Vēl viens fakts, kas apliecina ražotāja ambīcijas, ir tas, ka Peugeot 308 dzinēju arsenālu papildinājusi plug-in hibrīda versija. Populārā Lielbritānijas medija What Car? eksperti, kuri nesen izmēģināja šo auto, norāda, ka tieši spraudņa hibrīda tehnoloģija varētu kļūt par nopietnu priekšrocību konkurencē ar tādiem modeļiem kā Volkswagen Golf un Toyota Corolla, kuru klāstā šādas modifikācijas nav. Savukārt carwow.co.uk eksperti uzskata, ka viens no šī modeļa trumpjiem ir arī pievilcīgāks un greznāks dizains.

    Maksā tikpat, bet saņem vairāk

    Nemitīgā konkurence kompaktauto segmentā noteikusi to, ka pēdējos desmit gados progress ir milzīgs. «Salīdzinot pašreizējos šīs klases automobiļus ar tiem, kurus es testēju pirms desmit gadiem, var skaidri saskatīt atšķirības – tie ir kļuvuši labāki visos aspektos. Gaita ir ievērojami uzlabojusies, interjera materiāli ir daudz kvalitatīvāki, nemaz nerunājot par drošības un komforta tehnoloģijām. Pat mazākos modeļos var tikt pie tādām pašām sistēmām kā lielākos un daudz dārgākos auto,» saka Guntars.

    Mūsdienās kompaktās klases pārstāvjiem nākas konkurēt ne tikai savā starpā, bet arī ar līdzīga izmēra krosoveriem. SUV modeļi potenciālos pircējus piesaista ar augstāku sēdpozīciju un arī klīrensu, taču jāņem vērā, ka par to nāksies maksāt vairāk.

    «Salīdzinot SUV un kompaktās klases cenas, var pamanīt, ka hečbeka gadījumā pircējs par vienu un to pašu summu tiks pie nedaudz lielākas un labāk aprīkotas mašīnas.

    Piemēram, B segmentā esošā Ford Puma ar augstāku klīrensu ir vizuāli ļoti pievilcīga, taču par to pašu naudu ir iespējams iegādāties C segmenta Ford Focus, kurš ir ietilpīgāks visos aspektos un kurā ir vairāk ekstru.

    Un šis nav vienīgais piemērs. Teiksim, ja izmēģināt Volkswagen krosoveru Taigo un pēc tam uzreiz pārsēžaties astotās paaudzes golfā, gaidiet pārsteigumu. Hečbeks šķitīs kā augstākas klases auto, jo apdares materiāli ir manāmi labāki, braukšana patīkamāka, un, ja skatāmies no tehniskā viedokļa, arī šajā ziņā Golf ir attīstītāks,» stāsta Guntars Pulss.

    Acīm redzamas atšķirības starp SUV un kompaktklasi var atklāt, vienkārši apskatot līdzīga budžeta mašīnu tehniskos parametrus. Tad nereti nāksies atskārst, ka bāzes modeļu cenas abiem būs līdzīgas, taču kompaktajai klasei būs bagātīgāks aprīkojums vai jaudīgāks dzinējs. Arī automātiskās transmisijas opcija hečbeku gadījumā var būt maciņam tīkamāka.

    Skaidrs ir viens – lai gan Eiropas jauno auto tirgus piedzīvo pārmaiņas, ražotāji joprojām lielu uzmanību pievērš kompaktajai klasei. Sakarā ar segmentā valdošo konkurenci un konkurējošo SUV popularitāti ieguvēji šajā situācijā ir pircēji – kompaktauto turpina progresēt visos aspektos, un cena joprojām ir ļoti konkurētspējīga.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē