Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • Uzsāc biznesu laukos! 2.sērija: Zīmola izveide un mārketings

    Karjera un bizness
    Katrīna Jaunslaviete-Ķipure
    10. februāris, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Pixabay
    Pieņemsim, ka esam nonākuši līdz produkta vai pakalpojuma idejai vai pat gatavam produktam vai pakalpojumam. Pirms 50 gadiem tantuks laukos sēja un pārdeva sieru, par zīmola nepieciešamību un mārketinga aktivitātēm neko nezinot, bet mūsdienās zīmola izveide un prasme pārdot ir neatņemama uzņēmējdarbības sastāvdaļa.

    Konsultē Diāna Ņikitina, zīmola stratēģijas un komunikācijas eksperte, un Annija Graustiņa, sociālo mediju speciāliste.

    Kā uzsver Diāna Ņikitina, klienti nepērk vienkārši produktu vai pakalpojumu, bet gan sajūtas un pēcgaršu. Viens no mūsdienu ievērojamākajiem mārketinga speciālistiem pasaulē Sets Godins teiktu, ka cilvēki pērk attiecības, stāstus un brīnumus. Tas arī ir svarīgākais arguments par labu zīmola izveidei.

    Tikpat svarīgi kā saprast biznesa modeli, plānot finansiālos rādītājus un izaugsmes prognozes, ir arī ieskicēt emocionālo vīziju, kādas cerības tiek liktas uz šo zīmolu. Vislabākie produkti ir tie, kas risina tev pašam svarīgu vajadzību vai atrisina konkrētu problēmu klienta pusē, tomēr uzņēmēja un zīmola īpašnieka uzdevums ir piedāvāt savu skatījumu un vīziju. Tāpēc ir vērts definēt savas vērtības.

    Lai vieglāk darboties praktiski, Diāna iesaka zīmola izveidi sadalīt trijos posmos.

    • Pirmais posms ir stratēģiskā plānošana.
    • Otrais posms ir zīmola vizuālās identitātes izveidošana.
    • Trešais posms ir zīmola komunikācijas veidošana.

    Diānas Ņikitinas ieteikums mood board jeb sajūtu kolāžas izveidei

    Tas ir instruments, kas atspoguļo zīmola stratēģiju vizuālā veidā un kalpo kā lielisks praktisks rīks, ko vēlāk iedot dizaineram, kas veidos tava zīmola grafisko dizainu. Vēl soli pirms tam šis ir lielisks rīks, lai noķertu aiz astes sajūtas, kas rodas, domājot par savu zīmolu. Meklē un saglabā bildes, kas kādā īpašā veidā rezonē ar tevi, kad tu domā par savu zīmolu. Krāsas, faktūras, cilvēki, dabas skati, fotosesijas, interjers, produktu iepakojums.

    Vāc kopā šīs bildes, ik pa laikam uzmetot aci kopskatam, parediģējot un lieko atmetot. Šajā bilžu vākšanas posmā parasti pietrūkst drosmes paskatīties uz krāsām, kombinācijām, dizaina risinājumiem. Tomēr ierosinu arī drosmīgas lietas saglabāt, dažkārt pat vēl nezinot, kāpēc tieši šī bilde tevi uzrunājusi. Redzot kopainu, zīmolvedim vai dizaineram būs skaidrs, kāda varētu būt šī zīmola virzība.

    Visu rakstu par to, kādas ir biežākās kļūdas vizuālā dizaina izveidē un kā četrām uzņēmējām veicies sava zīmola izveidē, lasiet žurnāla LAUKU MĀJA jaunākajā numurā, kas pieejams preses tirdzniecības vietās visā Latvijā!

    • Vēsturiskā kapteiņu māja Ainažos
    • Ciemos pie profesora Jura Granta Cesvainē
    • Lauku vannasistabas anatomija
    • Ruckas muižas atdzimšanas stāsts
    • Kam pievērst uzmanību, iegādājoties lauku māju
    • Jauna rubrika – Atjaunojam māju laukos
    • Pirmie soļi biznesam laukos
    • Ciemos Alpaku salā Bebrenes pagastā
    • Koka kubls – pirkt vai uztaisīt?
    • Suns laukos – ar ko jārēķinās?
    • Komposts ziemas apstākļos – kā to pareizi darīt?
    • Cepam maizi kopā ar mazinieku Raimondu Biedrīti
    Lauku Māja nr02

     

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē