• Bagāto un slaveno perfektā dzīve: Nekas nav tā, kā izskatās

    Karjera un bizness
    Gundega Roze
    Gundega Roze
    14. maijs
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Nejron Photo / Shutterstock
    Neapšaubāmi, viens no iemesliem, kas ļauj gūt izcilus panākumus gan biznesā, gan politikā, ir nevainojami būvēts tēls. Bet, citējot Samantu no seriāla Sekss un lielpilsēta, – ja kāds izskatās pārāk labi, ieskaties dziļāk!

    Latviešu izcelsmes uzņēmēja un vairāku pavārgrāmatu autore, svaig­ēšanas ikona Sarma Melngailis reiz bija Ņujorkas IT Girl (TĀ meitene). Viņai piederēja Manhetenas stilīgākais svaigēšanas restorāns Pure Food and Wine un kulta zīmols One Lucky Duck, kas tika pārstāvēts vairākos svaigēšanas un veselīgo uzkodu kios­kos Ņujorkā. Ap Sarmu spietoja kinozvaigznes, miljonāri un topmodeles. Lai Ņujorkā izsistos, nepietiek tikai ar meistarību un dzelzs gribasspēku, jābūt arī īpašam tēlam, kas burtiski spēj noburt. Un Sarma, būdama blonda, slaida, ar mirdzošu sejas ādu, to spēja. Un kā vēl! Šis maģiskais tēls svaigēšanas filozofiju spēja pārdot kā brīnumu un, visticamāk, to darītu līdz pat sirmam vecumam, ja vien… Sarmas tēls netiktu satriekts pīšļos brīdī, kad slavenā svaigēdāja tika apcietināta viesnīcā, pasūtot picas ar desu… Sarma tika saukta pie atbildības par sava uzņēmuma naudas izkrāpšanu un nodokļu nemaksāšanu. Foto no aizturēšanas brīža svītrainajā cietuma kreklā mežonīgā ātrumā tika pārpublicēts visas pasaules medijos. Vēlāk sievietes advokāti aizstāvībai balstījās uz teoriju, ka vīrs brutāli manipulējis ar viņas apziņu, un tomēr publikas lielākais sašutums un rūgtums bija saistīts ar Sarmas neatbilstību uzburtajam tēlam. Sarma bija pārāk perfekta, pārāk nogludināta, viņas āda mirdzēja tik īpaši… Bet te, izrādās, ikoniskā svaigēdāja pa kluso ēd picas ar desu, nodarbojas ar naudas izkrāpšanu un pinas murgainās attiecībās!

    Brīnumainais vienradzis, kam tik ļoti gribējās ticēt, tomēr izrādījās tikai butaforija.

    Nekas nav tā, kā izskatās, – šo teicienu mēs, žurnālisti, itin bieži lietojam, kad runa ir par to, cik atšķirīgas var izrādīties aizkulises no ainas, kas redzama publiski. Piemēram, intervijas varonis aizgrābti stāsta, cik svarīgi būt empātiskam pret visu pasauli, bet žurnāliste pēc tam tiek terorizēta dažu sīku labojumu dēļ. Vai arī pāra intervijā varoņi stāsta, cik ļoti mīl viens otru, bet fotosesijas laikā gandrīz saplēšas līdz asarām… Eh, nuja – nekas nav tā, kā izskatās! Atziņa ir veca kā pasaule, un tomēr šai rūpīgi būvēto un slīpēto tēlu laikmetā mums atkal un atkal nākas sev to atgādināt.

    Vēl nebūt ne tik sen mēs lieliski zinājām, ka dekoratīvais skaistums, kas paveras no veikalu skatlogiem, preču katalogiem un televīzijas reklāmām, nav gluži tas pats, ko redzam reālajā dzīvē. Zinājām, ka šie varoņi ir manekeni, profesionāli aktieri un modeles, ka šī vide ir mākslīgi radīta un tās vienīgais mērķis ir veicināt preču un pakalpojumu pārdošanu. Mūsdienu realitātē viss ir sajaucies, un mēs vairs nespējam atšķirt, kas ir īsts un kas – tikai dekoratīvs.

    Tēlaini izsakoties, mēs nekādi nevaram zināt, vai ābols, ko redzam, piemēram, Instagram bildē, ir ēdams vai domāts tikai skaistumam. Un šis nevainojamais simboliskais ābols faktiski var būt jebkas – sākot ar ideālo pāru attiecībām, žilbinošajiem panākumiem un beidzot ar labklājības līmeņa iespējām un ķermeņa aprisēm… Tā teikt, kāda atšķirība, kas notiek aizkulisēs, galvenais, lai uz āru smuki  izskatās. Galvenais – radīt iespaidu. Kāda nozīme, vai esmu nofotografējusies ar Opru Vinfriju vaska muzejā vai dzīvē, mīļie, neesiet tik sīkumaini, galvenais, ielaikojiet mūsu kopbildi! Un ko jūs piesējāties maniem nodokļu parādiem (kam negadās!), labāk iegādājieties manu veiksmīga biznesa meistarklasi! Digitālajā laikmetā katrs spēj radīt savu nevainojamo tēlu, ko iespējams nofeikot kā somiņu. Starp īstiem miljonāriem iespraukušies viltus bagātnieki. Starp rūdītiem ekspertiem sevi piesaka vienas dienas speciālisti. Un pārliecinošie tēli gar acīm ņirb kā preces lielveikalu plauktos.

    Protams, dekoratīvais, izskaistinātais un vienlaikus mākslīgais realitātes atspoguļojums pilda savas funkcijas. Piemēram, tas ir lielisks fons reklāmai. Un ticiet man – uz to mēs pārliecinoši ejam drauzīgā kopsolī ar mākslīgo intelektu, kurš spēs radīt tēlus, kas būs tik perfekti konstruēti, ka spēs nekļūdīgi iemiesoties reklāmai vajadzīgajās vīzijās. 

    Savukārt dzīvie, īstie cilvēki, kuri savā būtībā ir tik perfekti neperfekti, ka pieļauj kļūdas, maldās, pārsakās un spēj mainīt viedokli, būs tie, kas spēs patiesi iedvesmot. Tikai ar vienu nosacījumu – ja vien atļaus sev būt tik godīgiem, lai neizliktos. 

    Mākslīgā armija, kas izpildīs algoritmu pavēles, mums, parastajiem mirstīgajiem, ideālo tēlu kaujās būs neuzvarama. Tāpēc nekas cits neatliks kā ieskatīties dziļāk pašiem sevī, lai saprastu, kas unikāls un raksturīgs tikai man, kuru Radītājs varējis iedzīvināt šai pasaulē tikai vienā eksemplārā.

    Būsim kā bioloģiskie āboli, daudzē­jādā ziņā neperfekti, toties īsti un tātad – vislabākie! 

    Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē