Santa.lv
  • 30.07.2025
  • Cilvēkus sadusmo džinsu reklāmas ar slavenu aktrisi. Tās esot pārāk rasistiskas

    Estere Jansone
    Foto: Kadri no video
    Amerikāņu zīmola «American Eagle» reklāma raisījusi pamatīgu šūmēšanos sabiedrībā. Tajā esot rasistisks zemteksts.

    par amerikāņu apģērbu zīmola American Eagle jaunākās reklāmas kampaņas galveno zvaigzni kļuvusi populāra aktrise,  27 gadus vecā Sidnija Svīnija. Kampaņas ietvaros klajā laists arī jauns bikšu modelis, kas pieejams ierobežotā daudzumā – pēc aktrises pasūtījuma izveidotais  The Sydney Jean modelis. Lai gan jaunajos džinsos Svīnija izskatās lieliski, daudzi, to noskatoties, jūtoties aizskarti.

    Seksīgajos reklāmas rullīšos seriāla Eiforija aktrise kadrā uzvedas tā, kā tradicionāli piedien mūsdienu džinsu bikšu reklāmām, taču vēstījums daļu sabiedrības mulsina. Zilacainā blondīne, tērpusies džinsa jakā ar iespaidīgu izgriezumu redzama notīrām plakātu, uz kura redzams reklāmas sauklis: «Sidnijai Svīnijai ir lieliski gēni (genes)», taču pēdējais vārds tiek nosvītrots un aizstāts ar «Džinsi (jeans)». Šis sauklis vēlāk parādījās katrā reklāmas kampaņas rullītī.

    Frāzes «labi gēni» un «lieliski gēni» vēsturiski ir lietojuši eigēniķi, domātāji, kas sprieduši par ģenētikas principu izmantošanu cilvēku populācijas iedzimtības īpašību uzlabošanā. Vēsturiski šis termins «labi gēni» apzīmē tievus, skaistus cilvēkus ar baltu ādas krāsu, skaidro The Independent.  Cilvēki sociālajos tīklos atzīmē, ka American Eagle reklāmas rullīša galvenā varone atbilst eigēniķu noteiktajiem standartiem un, iespējams, tāds esot arī šīs reklāmas zemteksts – paust amerikāņu pārākumu.

    «Sidnija Svīnija ir lielisks piemērs tam, ka balto pārākuma ideoloģija ir vienīgais veids, kā daži cilvēki var iegūt pašapziņu,» pauž kāds komentētājs tīklā X. «Viņa filmējās divos seriālos, kuros tēloja tumšmatainas un brūnādainas sievietes mazāk pievilcīgo draudzeni un abos seriālos centās nozagt viņu vīrieti, lai gūtu atzinību,» piebilst cits komentētājs.

    «Lūk, kas notiek, ja sarunu telpā nepiedalās neviens citas rases pārstāvis. Īpaši šajos laikos. Šī reklāmas kampaņa tik ļoti aizrāvās ar šo gudro vārdu spēli un šo triku, ka projekta vadītāji pat nepamanīja to, kas bija tik acīmredzams ikvienam, kas nav baltādains,» uzskata kāda Instagram komentētāja.  

    Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk