«To atrašanās vieta plānota sadarbībā ar apkaimju iedzīvotāju pārstāvjiem, uzklausot viņu vajadzības un ierosinājumus, lai padarītu vidi pilsētā ne tikai sakoptāku, bet arī praktiskāku un drošāku, atbilstoši vietējo iedzīvotāju interesēm,» raksta Rīgas Satiksme.
Uzņēmums min, ka šis projekts saskan arī ar Rīgas attīstības plāniem, veicinot sakārtotu pilsētvidi, piemēram, Grīziņkalna apkaimē iekārtotās stāvvietas vienlaikus pilda arī satiksmes mierināšanas funkciju. Visi autovadītāji, kuri novieto spēkratus šajos jaunajos posmos, aicināti pievērst uzmanību izmaiņām un sekot līdzi ceļa zīmēm.
No 11. augusta stāvvietas C tarifu zonā ierīkotas šādos ielu posmos:
Krāsotāju ielā – no Matīsa ielas līdz Lienes ielai; no Lienes ielas līdz Artilērijas ielai; no Artilērijas ielas līdz Tallinas ielai
Artilērijas ielā – no A. Čaka ielas līdz Krāsotāju ielai un no Krāsotāju ielas līdz J. Asara ielai
Čaka ielā – no Matīsa ielas līdz Artilērijas ielai
Tallinas ielā – vairākos posmos no K. Barona ielas līdz J. Asara ielai
Valmieras ielā – no Pērnavas ielas līdz Deglava ielai
Firsa Sadovņikova ielā – no Dzirnavu ielas līdz Lāčplēša ielai
Abrenes ielā – no Lāčplēša ielas līdz Skrindu ielai
Elijas ielā – no Dzirnavu ielas līdz Lastādijas ielai
Jauna maksas autostāvvieta no 11. augusta būs arī D tarifu zonā Augšielas posmos – no Deglava ielas līdz Stadiona ielai un no Stadiona ielas līdz J. Asara ielai.
Par stāvvietu izmantošanu C un D zonās darba dienās jāmaksā no plkst. 8.00 līdz 20.00, sestdienās – no plkst. 9.00 līdz 17.00, bet svētdienās un svētku dienās autostāvvietas ir bez maksas. Norēķinus iespējams veikt ar mobilo lietotni Mobilly vai Europark. Iedzīvotāji, kas deklarēti minētajās ielās, aicināti noformēt iedzīvotāja atļaujas, kuru C zonas maksa ir 25 eiro mēnesī, bet D zonas maksa ir 15 eiro mēnesī.
«Maksas stāvvietas ir izcils veids kā sabalansēt pieprasījumu ar piedāvājumu, jo apmierināt pieprasījumu pēc bez maksas stāvvietām nav iespējams,» lepojas Andrejs Urbāns. Viņa gavilēm daudzi Grīziņkalna iedzīvotāji nepiekrīt, apgalvojot, ka jau šobrīd izmaksas dzīvojot Rīgā ir augstas un katrs papildus tēriņš sitīs pa kabatu tiem, kam ienākumi nav tik lieli. Savukārt citi apgalvo, ka Rīgā jau tā ik gadu cilvēku skaits samazinās, jo galvaspilsēta kļūst iedzīvotājiem nedraudzīga un šis apkaimes aktīvistu solis ir viens no piemēriem.
Kāpēc tieši autovadītājiem būtu īpaši jāpiemaksā par pilsētas infrastruktūras izmantošanu, par ko viņi jau vienreiz ir samaksājuši no saviem nodokļiem?
— maijroze (@maijaroze_) August 11, 2025
Turklāt autovadītāji ir tā demogrāfiskā grupa, kura IIN samaksā visvairāk.
Kāpēc tiek radīti apstākļi, lai viņi pamestu Rīgu?
Cik tupiem jābūt lai par šo priecātos.
— Echo Ozo (@e_ozo_) August 11, 2025
Šādas pārmaiņas motivē aizvien vairāk tīties prom no Rīgas, lai veloidioti tajā dzīvo bez veikaliem, no cilvēkiem tukšā centrā.
Attēlā: Jauna ģimene ar īpašumu Artilērijas ielā pēc tam, kad samaksājuši 15 € par auto novietošanu uz mēnesi. pic.twitter.com/cIgyRSppty
— Toms Lūsis 🇪🇸🇮🇪🇫🇴 (@LusisToms) August 12, 2025
Ja dzīvoklis īrēts un nav pieraksta tajā adresē (ļoti bieži īpašnieks nepieraksta), tad tādu mēneša stāvvietu nevar nokārtot un tas faktiski liedz iespēju pie mājas normāli atstāt mašīnu. Un tā ir neatrisināma problēma tur dzīvojošajiem, jo maksāt pa stundām nav reāli.
— Vilnis Liepiņš (@vilnisliepins) August 12, 2025
Un tomēr – Rīgā kā lielā pilsētā nav neviena liela park and ride stāvvietas plača, no kura ar sabiedrisko doties uz pilsētu. Lielās stāvvietas pazūd arī apkaimēs, par stāvvietām pārvēršas iekšpagalmi un lielās ielas apkaimēs.
— Ilze Zvidrina (@IlzeZvidrina) August 11, 2025
Un tad brīnās ka iedzīvotāji mūk prom uz pierīgu.
— Jānis Četvergs (@4diena) August 12, 2025
Var jau kāst naudu par visu pēc kārtas, tik līdz kam tas novedīs? Uzņēmējdarbība mirst, tā jau centrs ir puspamests. Likt visu uz riteņbraucēju kārts, badā nomirsiet!
— Motorolers 🇱🇻 (@motorolers) August 11, 2025