Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • «Peugeot» saglabājis pircēju simpātijas arī sarežģītajā 2021. gadā

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    14. aprīlis, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    2021. gadā Latvijas jauno automobiļu tirgus atlabšanu kavēja visaptverošas piegādes ķēdes problēmas, taču tālredzīga attīstības stratēģija un vispusīgs, moderns vieglo pasažieru auto un komercauto klāsts ļāva «Peugeot» pārliecinoši saglabāt vietu Latvijā pieprasītāko zīmolu vidū.

    Kopumā 2021. gadā Peugeot pārstāvji Latvijā pārdeva 1137 jaunus auto: 928 vieglos pasažieru (M1) un 209 vieglos komercauto (N1). Populārākie modeļi personiskai lietošanai bija Peugeot 2008 (249 vienības) un 5008 (209), savukārt pirktākais no komerctransporta klāsta bija Peugeot Partner (116).

    Salīdzinot ar gadu iepriekš, kad kopējais Peugeot pārdošanas apjoms bija 1465 vienības, samazinājums ir 22%, un salīdzinājumā ar 2020. gadu Peugeot tirgus daļa Latvijā pērn saruka no 9,4 līdz 6,7 procentiem. Pārdošanas apjoma ziņā franču marka ierindojās ceturtajā vietā aiz Toyota, Volkswagen un Škoda, kuri pa visiem pērn pie mums pārdeva 6594 auto.

    Ilgtermiņa stratēģija nes augļus

    Pēc Agra Duleviča, vadošā auto vēstures informācijas servisa AutoDNA vadītāja, domām, Peugeot izaugsmi mūsu reģionā un visā Eiropā veicinājis mērķtiecīgs darbs un ilgtermiņa stratēģija. Tirgus eksperts uzskata, ka jaunākie modeļi ļāvuši mainīt ierasto, ne īpaši izteiksmīgo franču zīmola tēlu.

    “Mašīnas iegāde vienmēr bijis sava veida kompromiss, kad, kabatā turot zināmu summu, jāizvēlas starp noteiktām auto īpašībām. Taču cilvēki allaž meklē kaut ko skaistāku un ar labāku aprīkojumu. Ieviešot pašreizējo modeļu klāstu, Peugeot ir kā no jauna uzlādējis savu dizaina identitāti, un tas pircēju izvēli noteikti padara vieglāku.

    Dažos pēdējos gados ielās ir parādījušies jauni pievilcīgi braucamie, un cilvēki tos ir pamanījuši, bet tas, dabiski, rada vēlmi spēkratus papētīt tuvāk. Pie Peugeot priekšrocībām es pieskaitītu arī to, ka ražotājs radis iespēju benzīna un dīzeļa modeļiem piepulcināt to elektrificētos variantus – hibrīdus un elektromobiļus,” saka Agris Dulevičs.

    Tiem, kas vēlas tradicionāla izskata elektroauto

    Nozares speciālisti un mediju pārstāvji, kuru darbs ir vērtēt visus jaunos spēkratus, regulāri min to, ka Peugeot automobiļi no citu ražotāju produkcijas atšķiras ar unikālu interjera koncepciju. To uzsver arī AutoDNA vadītājs. “Vadītāja vieta Peugeot mašīnās ir kaut kas īpašs. Pateicoties nelielajam stūresratam un instrumentu panelim virs tā, šo vietu nav iespējams sajaukt ne ar vienu citu. Daļa cilvēku, kas izmēģinājuši Peugeot kokpitu, par to ir sajūsmā, daļa to uztver vēsāk, taču šādi risinājumi, kas kādu automobiļa aspektu paceļ jaunā līmenī, palīdz veidot tēlu un mašīnu tirgū, neapšaubāmi, ievēro vairāk.”

    Taču nevajadzīgi pārspīlējumi arī nenāk par labu, un, pēc Agra Duleviča domām, eksotiski risinājumi, ko izvēlas daži ražotāji, potenciālajos pircējos var izraisīt negatīvu reakciju. Tā Peugeot, kas savās dizaina izpausmēs ir visai ekspresīvs, neveido atsevišķu elektroauto saimi. Tā vietā kompānija piedāvā populāru modeļu elektriskās versijas un dod glābiņu tiem, kas vēlas pievilcīgu elektromobili ar tradicionālu dizainu. “Tas, ka var izvēlēties mašīnas tipu, klasi un dizainu un tad tam pievienot vēlamo piedziņu, daudzējādā ziņā ir pluss. Tas var paplašināt pircēju loku, kas savukārt pozitīvi ietekmēs elektromobiļu tirgu. Te ieguvēji būs ir visi,” saka AutoDNA vadītājs.

    Pozitīvi rezultāti visās trīs Baltijas valstīs

    Franču zīmols ir sasniedzis pozitīvus rezultātus ne tikai Latvijā, bet arī visā Baltijā. Pagājušajā gadā Latvijā, Lietuvā un Igaunijā kopā tas pārdevis 5461 automobili. Peugeot kopējā pārdošanas apjoma ziņā ierindojās ceturtajā vietā. Augstākas pozīcijas ieņēma tikai Volkswagen, Toyota un Škoda. Salīdzinot ar 2020. gadu, Peugeot pārdošanas apjoms Baltijas valstīs pieaudzis par 28%. Populārākie bija SUV klases pārstāvji: Peugeot 2008 (1234 vienības) un 3008 (744).

    Kā norāda Agris Dulevičs, 2020. gadā pircēji bija kļuvuši ļoti piesardzīgi, taču pērn lielākā daļa jau bija saraduši ar situāciju un atgriezās pie plāniem pirkt jaunu auto, šķērsli radot vien aizkavētai piegādei un pieaugošam pieprasījumam. Ražotāji prognozē straujāku piegādes tempu 2023. gadā.

     

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē