Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • Noskaidrots, kas visvairāk satrauc potenciālos elektroauto īpašniekus

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    15. decembris, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Tiecoties uz Eiropas Savienības zaļajiem mērķiem, jau no 2035. gada Eiropas jauno auto tirgū iekšdedzes dzinēji vairs nebūs atļauti. Tāpēc sagaidāma arvien pieaugoša interese par elektroauto iegādi, īpaši dalībvalstīs, kur līdz šim vēl nav izveidojusies spēcīga elektroauto kultūra – tajā skaitā Latvijā. Tomēr Latvijas iedzīvotājiem joprojām ir daudz neskaidrību par elektroauto uzturēšanu un, galvenokārt, uzlādi, liecina auto tirgotāja «SKANDI MOTORS» novērojumi.

    Ne viens vien autovadītājs norāda uz nepietiekamu elektroauto uzlādes infrastruktūru kā vienu no galvenajiem izaicinājumiem, tomēr paredzams, ka publisko uzlādes punktu kļūs arvien vairāk, jau tuvākajos gados sasniedzot vairākus desmitus tūkstošu, un, augot konkurencei, kritīsies arī pakalpojumu cenas. Turklāt jāņem vērā arī citi elektroauto īpašnieku finansiālie ieguvumi: mazāki nodokļi gan privātpersonām, gan uzņēmumiem, iespēja novietot automašīnu Rīgas un Liepājas pašvaldību apkalpotajās stāvvietās bez maksas un citi.

    «Energoresursu cenas aug un tas, protams, palielina arī elektroauto uzlādes izmaksas, taču elektroauto joprojām ir ekonomiski izdevīgāks risinājums nekā auto ar iekšdedzes dzinēju. Sabiedrības rīcībā ir dažādi veidi, kā ietekmēt rēķinu par elektrību un attiecīgi – kā ietekmēt automašīnas uzlādes izdevumus. Šī ir viena no būtiskākajām atšķirībām starp elektroauto un iekšdedzes dzinēja auto, jo degvielas cenas mēs ietekmēt nevaram,» skaidro uzņēmuma elektroauto eksperts Vilnis Debesnieks.

    Novembra izskaņā dīlercentra rīkotajā pasākumā «Randiņš ar elektroauto» vairums apmeklētāju atzinuši, ka nākotnē plāno kļūt par elektroauto īpašniekiem. Arī uzņēmuma novērojumi liecina, ka pieprasījums pēc elektroauto saglabājas liels, pat augot energoresursu cenām. Interesi veicina gan valsts atbalsta programma elektroauto iegādei, gan Eiropas Savienības uzņemtais zaļais kurss.

    Tomēr Vilnis Debesnieks uzsver – īpaši uzņēmumu kontekstā būtu jādomā par atbalsta instrumentiem, kas neierobežo uzņēmumu vēlmi iegādāties elektroauto. Šobrīd valsts atbalstu elektroauto iegādei var saņemt tikai apstrādes rūpniecības uzņēmumi, kuru eksporta apjoms sasniedz vienu miljonu eiro vai kuri eksportē vismaz 50% savas produkcijas, tādējādi izslēdzot plašu uzņēmēju grupu, kas labprāt papildinātu savus autoparkus ar elektroauto. Sevišķi svarīgi tas būtu uzņēmumiem, kuriem ir būtiski īstenot striktas klimatneitralitātes programmas, jo to pieprasa ārvalstu, īpaši Skandināvijas valstu, sadarbības partneri.

    «Ja vēl pirms dažiem gadiem elektroauto satiksmē bija tīrākā eksotika, tad šobrīd tie arvien pārliecinošāk ieņem savu vietu Latvijas autoparkā. Attīstās uzlādes infrastruktūra, ir spēkā valsts atbalsts, un kopumā viss virzās uz zaļāku nākotni, kur saskaņā ar Eiropas Savienības iecerēm jau pārskatāmā periodā elektrodzinēji būs vienīgā tehnoloģija jaunu automašīnu tirgū. Par to nav jāsatraucas, pie tā ir tikai jāpierod. Ja tehnoloģijas neattīstītos, rīdzinieki joprojām brauktu ar dzeltenajiem ikarusiem un elpotu to melnos dūmu mutuļus.»

    «Protams, var diskutēt par to, cik zaļi ir iegūta elektrība, ar kuru uzlādējam savus auto. Taču esmu pārliecināts, ka jau tuvā nākotnē tās galvenais avots būs atjaunojamie resursi – saules un vēja enerģija,» saka uzņēmuma servisa meistars Mārtiņš Vilkājs.

    Lai iedrošinātu potenciālos elektroauto lietotājus, ir svarīgi sniegt sabiedrībai plašu un izsmeļošu informāciju gan par elektroauto priekšrocībām, gan izmaksām iegādes un uzturēšanas posmos. Tāpat ir svarīgi skaidrot valsts piedāvātā atbalsta iespējas šāda auto iegādei.

    «Līdz ar sabiedrības un potenciālo klientu izglītotību pieaugs arī interese par šāda veida automašīnām un cilvēki jutīsies drošāki lemt par labu pirkumam, kas saglabās aktualitāti arī nākotnē,» norāda Vilnis Debesnieks.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē