Uz Krievijas un Baltkrievijas militāro mācību Zapad 2025 norises periodu Polija paziņoja, ka slēgs robežu. Sākotnēji bija plānots, ka pēc 16.septembra satiksme starp abām valstīm tiks atjaunota, tomēr, kad Polijas teritorijā ielidoja vairāki krievu droni, Varšava paziņoja, ka robeža paliks slēgta uz nenoteiktu laiku.
Šobrīd pārrobežu satiksme, tostarp, dzelzceļa, ir pārtraukta abos virzienos un par to visvairāk satraucas nevis Baltkrievija vai Polija, bet gan Ķīna. Paredzams, ka dzelzceļa maršrutu apturēšana, ietekmēs Ķīnas importu uz Eiropas Savienību, ņemot vērā, ka 90% dzelzceļa kravu pārvadājumi starp Ķīnu un Eiropu notiek caur Poliju.
Pekina, kurai ir draudzīgas attiecības ar Maskavu un Minsku, tagad cenšas izdarīt spiedienu uz Poliju, lai tā tiktu atvērta. Pirmdien Ķīnas ārlietu ministrs Vangs Ji vizītes laikā Varšavā tikās ar savu Polijas kolēģi Radoslavu Sikorski, ziņo Polijas medijs TVP. Diemžēl, saruna nebija veiksmīga.
«Pekina lūdza Varšavu atjaunot maršrutu (kas ir ārkārtīgi svarīgi tādām platformām kā Temu un Shein), taču pēc 3 stundu ilgām sarunām ārlietu ministrs Sikorskis viņam atteica. Tā kā jūras maršruti ir lēnāki un gaisa transports ir līdz pat 30% dārgāks, Eiropas e-komercijas piegādes ķēdēm draud nopietni traucējumi,» sacīja ukraiņu baņķieris Kirilo Ševčenko.
Preču aprites trūkums jau ir ietekmējis arī Polijas uzņēmumus, kas pauda cerību, ka savienojums tiks ātri atjaunots.
«Ja robežas slēgšana ilgs tikai dažas dienas, lielu problēmu nebūs. Vilcieni, kas ierodas no Ķīnas, tiks pārkrauti Baltkrievijā un tur gaidīs robežas atvēršanu. Mēs zaudēsim tikai naudu, apstrādājot šīs pārkraušanas,» Polijas laikrakstam sacīja PKP Cargo Connect prezidents Pjotrs Sadza. «Mums nav labākas alternatīvas par dzelzceļu. Mēs ļoti ceram, ka drīzumā situācija ātri mainīsies. Šobrīd uzņēmumiem ir jāpielāgojas šā brīža apstākļiem,» piebilda Sadza.
Lasi izdevniecības «Žurnāls Santa» ✨ZELTA IZLASI✨










































































