Santa.lv
  • 17.09.2025
  • Ķīna panikā par Polijas lēmumu neatvērt robežu ar Baltkrieviju

    Estere Jansone
    Foto: Kadrs no video
    Polijas un Baltkrievijas robežas slēgšana ir iesaldējusi svarīgu Ķīnas eksporta maršrutu uz Eiropas Savienību, pamudinot Pekinu izdarīt spiedienu uz Varšavu, lai atjaunotu kravu pārvadājumu savienojumu. Slēgtā dzelzceļa līnija Ķīnai gadā ienes 25 miljardus eiro.

    Uz Krievijas un Baltkrievijas militāro mācību Zapad 2025 norises periodu Polija paziņoja, ka slēgs robežu. Sākotnēji bija plānots, ka pēc 16.septembra satiksme starp abām valstīm tiks atjaunota, tomēr, kad Polijas teritorijā ielidoja vairāki krievu droni, Varšava paziņoja, ka robeža paliks slēgta uz nenoteiktu laiku.

    Šobrīd pārrobežu satiksme, tostarp, dzelzceļa, ir pārtraukta abos virzienos un par to visvairāk satraucas nevis Baltkrievija vai Polija, bet gan Ķīna. Paredzams, ka dzelzceļa maršrutu apturēšana, ietekmēs Ķīnas importu uz Eiropas Savienību, ņemot vērā, ka 90% dzelzceļa kravu pārvadājumi starp Ķīnu un Eiropu notiek caur Poliju.

     

     

    Pekina, kurai ir draudzīgas attiecības ar Maskavu un Minsku, tagad cenšas izdarīt spiedienu uz Poliju, lai tā tiktu atvērta. Pirmdien Ķīnas ārlietu ministrs Vangs Ji vizītes laikā Varšavā tikās ar savu Polijas kolēģi Radoslavu Sikorski, ziņo Polijas medijs TVP. Diemžēl, saruna nebija veiksmīga.

    «Pekina lūdza Varšavu atjaunot maršrutu (kas ir ārkārtīgi svarīgi tādām platformām kā Temu un Shein), taču pēc 3 stundu ilgām sarunām ārlietu ministrs Sikorskis viņam atteica. Tā kā jūras maršruti ir lēnāki un gaisa transports ir līdz pat 30% dārgāks, Eiropas e-komercijas piegādes ķēdēm draud nopietni traucējumi,» sacīja ukraiņu baņķieris Kirilo Ševčenko.

    Preču aprites trūkums jau ir ietekmējis arī Polijas uzņēmumus, kas pauda cerību, ka savienojums tiks ātri atjaunots.

    «Ja robežas slēgšana ilgs tikai dažas dienas, lielu problēmu nebūs. Vilcieni, kas ierodas no Ķīnas, tiks pārkrauti Baltkrievijā un tur gaidīs robežas atvēršanu. Mēs zaudēsim tikai naudu, apstrādājot šīs pārkraušanas,» Polijas laikrakstam sacīja PKP Cargo Connect prezidents Pjotrs Sadza. «Mums nav labākas alternatīvas par dzelzceļu. Mēs ļoti ceram, ka drīzumā situācija ātri mainīsies. Šobrīd uzņēmumiem ir jāpielāgojas  šā brīža apstākļiem,» piebilda Sadza.

    Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk