Ar slavenībām uz Gruziju
Interneta huligāns Armands jau manīts plēšam jokus raidījumā Hattrick ar Puči, gatavojam maltīti šovā Vakariņas četratā un izjokojam cilvēkus uz ielas, lai rādītu to YouTube. Tagad viņš kļuvis par fitnesa princeses Jutas Valdmanes un dziedātāju Laura Reinika un Samantas Tīnas ceļabiedru TV raidījumā Četri uz koferiem.
«Mana dzīve bez jokiem nav iedomājama. Katrā lietā es pielieku klāt šķipsniņu humora,» par sevi saka Armands. Slavenību kompānijā viņš jūtas kā zivs ūdenī.
«Producenti mani nekādi neierobežo, un tur arī ir tā burvība – atvērties tā, ka aizmirsti par kamerām. Gribēju jautri pavadīt laiku Gruzijā, tomēr brīžiem attapos – katru soli filmē, tādēļ vajag piebremzēt ar jēlībām un jokiem, kurus saprotam tikai mēs četri,» atzīstas Armands, kurš ceļojuma laikā pat esot aizmidzis uz ielas kopā ar klaiņojošu suni.
Citi lasa
Taču ne vienmēr puiša joki raisa sajūsmu. 24 gadus vecais jūtūberis pirms kāda laika izpelnījās sabiedrības nopēlumu, vairāk nekā 20 tūkstošiem jauniešu, saviem interneta sekotājiem, demonstrējot neatļautu, dzīvībai ļoti bīstamu izklaidi – vizināšanos, pieķeroties pie braucoša vilciena.
Gandrīz aktieris
«Mums, latviešiem, patīk būt nošķirtiem no citiem, nerunāt. Palikt savā burbulī ir vieglākais ceļš, bet, kad izkāp no tā, kļūst ļoti interesanti,» uzskata jūtūberis, sakot – viņš to esot pārbaudījis.
«Es iestājos par to, lai cilvēki mazāk skatītos telefonos, vairāk redzētu apkārt notiekošo. Daudzi domā, ka es telefonā pavadu visu dienu, bet īstenībā tās ir tikai divas trīs stundas,» apgalvo Armands. Iedvesmu saviem interneta video viņš smeļas ārzemju komiķu priekšnesumos un multenēs pieaugušajiem, piemēram, Midnight Gospel.
«To skatoties, manās smadzenēs notiek barjeru nobrucināšana, kas mudina izdomāto uzreiz likt uz papīra. Kad samontēju un ielieku video internetā, manas smadzenes sarosās un gribas filmēt vēl un vēl.»
Izcelties viņam gribējies vienmēr. «Varētu sacīt, ka esmu dzimis uz skatuves. Savas dzīves sākumu pavadīju Latviešu Biedrības namā, kur dziedāju bērnu vokālajā studijā Knīpas un knauķi, pēc tam nodarbojos ar aktiermeistarību, dejoju. Tas aprāvās, kad sāku spēlēt basketbolu, jo visi mani klasesbiedri tolaik sportoja. Taču 16 gados man atkal gribējās būt redzamam un skaļam, ākstīties un parādīt sevi. To es arī aktīvi daru beidzamos trīs gadus,» saka Armands.
Viņš sapņo par teātra skatuvi, taču nevarot saņemies, lai mēģinātu iestāties aktieros.
Tā vietā pastudējis pasākumu producēšanu, taču pagaidām mācības esot iesaldētas. Toties savu aktiera talantu puisis parādījis īsfilmā Točka, kurai internetā ir 100 tūkstoš skatījumu, un drīz iznākšot vēl viena īsfilma ar viņa piedalīšanos.
Nekādu aizliegumu
Veidojot interneta saturu, viņam nav tabu tēmu. Izjokošana, iedzeršana, pikantērijas – viss, kas nodrošina augstus reitingus. Tā, piemēram, Armands aicināja viesus uz spēli Dari vai dzer, kur uzdeva kompromitējošus jautājumus. Ja viesis negribēja atbildēt, bija jāizdzer šotiņš. Tagad Armands saka – neko tādu vairs darīt negribētu.
«Toreiz runāju par smagām un ļoti privātām tēmām, piemēram, seksu. Tagad man vairs negribētos cilvēkus nostādīt tik neveiklā un pat apkaunojošā situācijā. Esmu sapratis, ka var radīt izklaidējošu saturu, nepadarot cilvēku par idiotu."
"Uz svaru kausiem, protams, ir daudz skatījumu, bet, atnākot mājās, tomēr jūties kā kretīns,» neslēpj jūtūberis.
«Es vēlos YouTube sasniegt vismaz miljonu skatījumu. Līdz šim koncentrējos uz jauniešiem, bet tagad veidošu saturu lielākai auditorijai,» sola viņš.
«Es uzņemos atbildību par visu, ko saku un daru, lai gan katru savu darbību man nesanāk paskaidrot. Taču vienmēr būs cilvēki, kas pārpratīs. Lai mani darbi runā skaļāk nekā vārdi! Ja mani sauc par interneta huligānu, tātad tā arī ir,» saka Armands.
Viņš to izdarīja!
- Uztetovēja sev reklāmu
Armis nesen kļuva par, iespējams, pirmo staigājošo reklāmu Latvijā – uztetovēja uz rokas savas iecienītākās izklaides vietas logo, un tagad 25 eiro vērtu prosecco tur varot malkot ar 10 eiro atlaidi. Viņš gan saka – neesot to darījis alkohola dēļ, jo arī bez tā protot labi izklaidēties. «Es vienkārši gribēju attīstīt reklāmu tēmu un parādīt, ka var arī krutāk un radošāk. Daļai cilvēku tas šķitīs nepieņemami, it sevišķi vecākajai paaudzei, tomēr, manuprāt, šis logo ir skaists. Turklāt tas nav izvietots uz pieres,» spriež viņš.
- Vizinās, pieķeroties pie vilciena
Par video, kur Armis redzams pieķeramies garām braucošam vilcienam, blogeris tika skarbi nopelts. «Radošā brīdī man prātā ienāca doma, ka būtu smieklīgi uzfilmēt īsu video, kā ielecu garāmbraucošā vilcienā. Bet, kad nav filtra un pazūd robežas, sanāk šādi video… Nebiju iedomājies, ka šādi es varētu parādīt sliktu piemēru citiem, saiet ragos ar Latvijas dzelzceļu un par to rakstīs ziņu portālos. Bet visi jau esam gudri pēc kara,» nopūšas jaunietis.
- Traucas ar dēli pa šoseju
Nupat Armis atdarināja pusaudžu iecienītajā vietnē TikTok populāru video – traucās pa šoseju ar skeitborda dēli, vienlaikus malkojot dzērienu un filmējot savu varoņdarbu. Sarunā ar PDz gan viņš teic, ka ceļa malās esot stāvējuši cilvēki ar rācijām, kas ziņojuši, ka ceļš ir brīvs. «Ja es pie video uzrakstītu, ka ceļš bija tukšs un tur bija droši ripot, tad video zaudētu vērtību. Bija jāsaglabā oriģinālais humoriņš,» saka viņš.