Kur vērsties, ja sanācis iekrist krāpnieku nagos
→ Ja attapies, ka esi uzķērusies uz krāpniekiem, vispirms tas būtu jāpaziņo bankai, norādot, ka šo maksājumu neesi veikusi vai arī esi veikusi, bet tas kaut kādā veidā ir izkrāpts.
→ Pēc tam karti, ar kuru veikts maksājums, vajadzētu bloķēt, un to arī bankas šādās situācijās dara.
→ Ja ir pamats domāt, ka maksājums saistīts ar noziedzīgu nodarījumu un tīšu ļaunprātīgu rīcību, jāvēršas Valsts policijā, nododot likumsargiem visu pieejamo informāciju par situāciju. Iesniegumu policijai var nodot arī digitāli.
→ Ja konstatēta negodprātīga internetveikala darbība, par to jāpaziņo Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC). Tāpat, ja ieinteresējis kāds mazāk zināms interneta veikals, PTAC var meklēt informāciju, vai par šādu veikalu nav publicēts brīdinājums.
→ Ja ir aizdomas par konkrēto vietni, var jautāt arī cert.lv – šeit atšķirībā no PTAC neveic kontrolpirkumus un interneta veikalu uzraudzību, bet var norādīt uz indikatoriem, kas liecina, ka vietne varētu būt krāpnieciska.
- Raksta sākums
- Ielogošanās drošība
- Kā neuzķerties uz viltus vietnēm?
- Droša iepirkšanās internetā
- Kur vērsties, ja sanācis iekrist krāpnieku nagos
- Pazīmes, kas var liecināt – šeit nav droši iepirkties
- Kā reaģēt uz viltus ziņojumiem?
- Kā pārbaudīt, vai ziņa nav krāpnieciska?
- Kā ziņot par krāpniecību un nodrošināties pret to?
- Cik droši ir ielogoties kaut kur ar bankas datiem?
- Vēl daži universāli padomi
Lasi izdevniecības «Žurnāls Santa» ✨ZELTA IZLASI✨










































































