«E-nosūtījums nepieciešams, lai būtu iespēja veikt gaidītāju rindas izvērtēšanu un pacienti, kuriem bērnu psihiatra konsultācija ir nepieciešama steidzamāk, to varētu saņemt ātrāk,» skaidro BKUS Bērnu psihiatrijas klīnikas vadītājs Ņikita Bezborodovs.
E-nosūtījumā jāiekļauj konsultācijas nepieciešamības pamatojums, detalizēti aprakstītas pašreizējās sūdzības, kā arī iepriekš veikto izmeklējumu un terapiju apraksti. Tie e-nosūtījumi, kuri nesaturēs nekādu informāciju par bērnu psihiatra konsultācijas nepieciešamību, netiks pieņemti, un par to tiks informēts pacienta likumiskais pārstāvis vai pacients, aicinot sazināties ar ārstu, lai papildinātu e-nosūtījumu ar iztrūkstošo informāciju.
Savukārt tie e-nosūtījumi, kuros iekļautā informācija nebūs pietiekama, lai noteiktu steidzamības pakāpi, tiks pieņemti, tomēr jāņem vērā, ka pacientiem uz konsultāciju var nākties gaidīt ilgāk.
Atgādinām, kā e-nosūtījums ir nepieciešams pirmreizējiem pacientiem, kā arī pacientiem ar pārejošiem psihiskiem traucējumiem, kuri iepriekš konsultēti, bet nav bijuši pie psihiatra ilgāk kā gadu. E-nosūtījums nav nepieciešams – hroniskiem pacientiem un pacientiem ar pārejošiem psihiskiem traucējumiem vienas ārstniecības epizodes ietvaros (gada laikā kopš iepriekšējās konsultācijas).
Visi pacienti, kuri pašlaik jau atrodas gaidīšanas rindā pie bērnu psihiatra, tiks pieņemti rindas kārtībā kā iepriekš, jauns nosūtījums nav nepieciešams.