Santa.lv
  • 21.09.2025
  • Valainis aizgājis uz lielveikalu un ir pārsteigts par piena cenām. Ko viņam saka pircēji?

    Santa.lv
    Santa.lv
    Foto: Facebook
    Ekonomikas ministrs Viktors Valainis sociālajā platformā X izraisījis plašas diskusijas. Viņš norādījis, ka jautās Konkurences padomei, kādēļ piena cena zemo cenu grozā ir identiska divos lielvaikalu veikalu tīklos.

    «Šodien pēc veikalu apmeklējuma uzdevu konkurences padomei skaidrot – kādēļ piena cena zemo cenu grozā ir identiska 0.75 gan Maxima, gan Rimi,» sociālajā tīklā X ar saviem novērojumiem lielveikalā piektdien dalījās ekonomikas ministrs.  Daļa komentētāju ironiski norādīja, ka galvenais jautājums neesot, kāpēc cena ir vienāda, bet gan – kāpēc tā nav zemāka. «Labāk fokusēties uz to, kāpēc tie nav, piemēram, 0,55 centi,» rakstīja kāds lietotājs.

    Citi atgādināja, ka identiskas cenas tirgū nav nekāds jaunums – līdzīgas situācijas vērojamas jau ilgāku laiku, un ne tikai piena, bet arī citu ikdienas preču grozā.

    Diskusijā izskanēja arī ekonomiski argumenti. Daži komentētāji pauda uzskatu, ka problēma nav cenu līdzībā, bet gan konkurences trūkumā un tirgus regulēšanā.

    «Jo memorands ir ilūzija. Samaziniet šķēršļus, atbrīvojiet tirgu, lai palielinās konkurence, un būs efekts,» uzskata kāds X platformas lietotājs.

     

    Citi norādīja uz to, ka cenu politika atspoguļo arī produktu atšķirības – ražotājvalsti, tauku saturu un kvalitāti.

    Daļa sabiedrības uzsvēra, ka diskusija par zemo cenu grozu vispār ir jāskata plašāk. Komentētāji norādīja, ka nav skaidru kritēriju, pēc kā šis grozs tiek komplektēts, tāpēc tajā var nonākt lētākie, bet ne vienmēr kvalitatīvākie produkti.

    «Jebkurš cilvēks ir cienīgs ēst kvalitatīvu pārtiku, nevis bendēt sevi. Katrai cenai ir savs pamatojums,» rakstīja kāda komentētāja.

    Vienlaikus daži ieraksti pievērsās pašas Konkurences padomes lomai. Vieni ironizēja par iestādes darba efektivitāti un tās darbinieku algām, bet citi – ar pārsteigumu atzīmēja, ka identiskas cenas atrodamas arī citos veikalu tīklos, tostarp Lidl. Tas tikai pastiprināja jautājumu, vai runa ir par nejaušu sakritību, tirgus loģiku vai koordinētu cenu politiku.

    Lūk, vēl daži komentāri, kuros tiek pausti viedokļi par esošajām pārtikas cenām:

    • Lidl 75 centi. Piebildīšu. Paku kvalitāte ļoti slikta. Līdz mājām veselas aiznest nevar, jo iepakojums plīst. Liela daļa piena iztek. Preci nesu saudzīgi. Cilvēkam, kurš skaita katru centu, tas ir zaudējums. Ieteikums, ja pērkat, ņemat līdzi kādu taru, kur paku ievietot.
    • Tev pašam nav nekādu ideju, nojausmu vai aizdomu, kāpēc tas tā? Tiešam?
    • Varbūt papētiet, kāpēc Valgā EE degviela otro nedēļu maksā 1,27 EUR, Rimi olas maksā 1,69 eur un 2 kg Rimi smart miltu, kas ražoti LV pēc Rimi pasūtījuma, maska 0.79 EUR?
    • Darbības imitācija. Ja nespējat izbeigt ārvalstu tirgoņu nekaunīgos karteļus, aizsargāt vietējos ražotājus, panākt godīgus un atklātus piegādes nosacījumus,tad ejiet mājās,- Jūsu solījumi/apņemšanās atkal izrādījušās tukšas runas. Mēs Jums maksājam algu, bet Jūs kalpojat svešiem.
    • Aizej vēl uz tirgu un tad uzdod konkurences padomei noskaidrot, kāpēc visiem lielie kartupeļi ir pa 0,80 kilogramā, vidējie pa 0,70, bet mazie pa 0,50.
    • Tāpēc, ka zemo cenu grozs nav konkurences cena, bet gan mākslīgi samazināta un ir loģiski, ka visos veikalos tā būs vienāda. Vai tu nevarētu beidzot palūgt kāda ekonomista konsultāciju, pirms izsaki tik aplamus spriedumus.

     

    Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk