“CSNg skaits, kuros iesaistīti mototransporta līdzekļi, vistiešākajā mērā korelē ar laikapstākļiem – jo īsāks ir gada siltais periods, jo mazāks ir negadījumu skaits. Tāpat CSNg skaita, kuros iesaistīts mototransporta līdzeklis, kritums pērn noteikti saistāms ar valstī noteiktajiem COVID-19 ierobežojumiem, kas ievērojami samazināja pulcēšanas iespējas, tajā skaitā – dažādus masu pasākumus, kuros parasti piedalās motobraucēji,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
Pēdējo piecu gadu statistika liecina, ka motobraucēji biežāk ir CSNg cietušie, nevis izraisītāji. No pērn apdrošinātājiem pieteiktajiem negadījumiem, kuros bijis iesaistīts motorizēts divriteņu spēkrats, 229 gadījumos mototransportlīdzekļa vadītājs bijis CSNg izraisītājs, bet 259 gadījumos – cietušais. Salīdzinājumā 2019.gadā motobraucēji izraisīja 211 CSNg, bet bija cietušie 295 gadījumos.
Vidējā atlīdzība par motobraucēju nodarītajiem zaudējumiem CSNg rezultātā pērn bija 937 EUR, bet par negadījumiem, kuros motobraucēji bija kā cietušie – 1203 EUR. Kopējā vidējā atlīdzība par CSNg, kuros iesaistīti mototransportlīdzekļi pērn bija 1078 EUR, kas ir nedaudz lielāka nekā 2019.gadā – 1068 EUR.
Citi lasa
Lai arī oficiālā motosezonas atklāšana šogad ieplānota vien 24.aprīlī, salīdzinoši siltie laikapstākļi sekmējuši to, ka jau marta beigās uz Latvijas ceļiem parādījušies pirmie motobraucēji.
LTAB aicina motobraucējus savlaicīgi iegādāties OCTA, lai pasargātu sevi un citus satiksmes dalībniekus no nevajadzīgām likstām un tēriņiem, kas var rasties CSNg rezultātā. Tāpat, ņemot vērā valstī izsludinātos ierobežojumus saistībā ar COVID-19 izplatības ierobežošanu, LTAB aicina motobraucējus atbildīgi izturēties pret savu un līdzcilvēku veselību.