Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • Digitālais savedējs: Gandrīz puse uzticētu mākslīgajam intelektam atrast viņam kādu saderīgu personu

    Sabiedrība
    Santa.lv
    Santa.lv
    17. jūlijs, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: r.classen / Shutterstock
    Starptautiskā pētījumā par iepazīšanos un tehnoloģiju ietekmi uz attiecībām noskaidrots, ka lielākā daļa lietotāju pozitīvi uztver viedalgoritmu lomu iepazīšanās pakalpojumos: 44 % uzticētos mākslīgā intelekta savedēja izvēlei un 64 % norādīja, ka algoritmu ieteikumi pilnīgi atbilst viņu vēlmēm.

    Šo pozitīvo priekšstatu par mākslīgo intelektu kopumā aizstāv ARM pasūtītais pētījums visā pasaulē, kurā 54 % respondentu atzina, ka ir ieinteresēti izmantot mākslīgo intelektu par personisko kompanjonu vai palīgu. Vairāk nekā puse (54 %) respondentu piekrīt, ka iepazīšanās lietotnes ir ievērojami atvieglojušas šo procesu. Turklāt 43 % satiktos tikai ar tiem izredzētajiem, ko viņiem ieteicis algoritms.

    Tiešsaistes iepazīšanās neatšķiras, jo pakalpojumi izmanto viedalgoritmus, lai palīdzētu ļaudīm atrast atbilstību un ieteiktu piemērotus profilus.

    Tomēr viena lieta ir uzticēties ieteikumiem, taču pavisam kas cits  — izvēlēties partneri, pamatojoties vienīgi uz mākslīgā intelekta ieteikumiem. Vairāk nekā puse (56 %) aptaujāto nav pārliecināta, vai algoritmi var aptvert visu to faktoru sarežģītību, kas piesaista cilvēkus vienu otram. Turklāt 39 % uzskata, ka algoritmu veikta sapārošana ir dehumanizējoša.

    „Mūsu pētījuma rezultāti liecina, ka daudzi pozitīvi uztver mākslīgā intelekta ieviešanu iepazīšanās lietotnēs un ka tas daudziem var atvieglot piemērota partnera atrašanu. Viedalgoritmi analizē lietotāju intereses, preferences un pavilcienus, lai uz to pamata ieteiktu piemērotus kandidātus. Tomēr, neraugoties uz ieteikumu pakalpojuma priekšrocībām un iespējām, vienmēr ir jābūt piesardzīgiem un jāatceras, ka nevar droši zināt, kas atrodas ekrāna otrā pusē,” komentē Kaspersky drošības pētnieks Dāvids Jakobi.

    „Godīgi sakot, digitalizācija un tās iespējas tikai maina īstas mīlestības meklējumus, nevis pašu īsto mīlu. Tehnoloģijas, piemēram, mākslīgais intelekts, ļauj meklēt precīzāk, ātrāk un vieglāk. Tās samazina riskus. Un tas ir svarīgi, jo iepazīšanās lietotņu uzdevums ir atrast ideālo partneri. Tieši tāpēc mēs esam tik gatavi ļaut mākslīgajam intelektam mums palīdzēt. Tas veic vērtīgus priekšdarbus līdz pat pirmajam randiņam," komentē Minhenes prakses Liebling + Schatz terapeiti Birgita Hēlcele un Stefans Rūzass. "Tāpat ir arī reālajā dzīvē.

    Kad satiekam kādu darbā, sporta sacensībās vai bārā, mēs vispirms meklējam līdzīgo. Un mēs parasti izliekamies mazliet interesantāki nekā varētu būt.

    Bet ar mākslīgā intelekta un tā ieteikumu palīdzību nemaz nevar īsti atšifrēt, kā partneris patiesībā jūtas, tas ir, vai saikne ir īsta vai mākslota, vai persona ir ieinteresēta vai garlaikota. Tas arī nevar mums pateikt, kā otrs smaržo, smejas vai izturas kopumā. Lūk, kāpēc mākslīgais intelekts un mīlestība nesader kopā tikai pirmajā acu uzmetienā. Algoritmiem varbūt nav jūtu, bet tie padara iespējamas attiecības, kas saistītas ar ļoti personiskām īpašībām, piemēram, empātiju, atvērtību un emocionālu stabilitāti,”

    „Arī mūsu nozarē daudzās jomās pastiprinās mākslīgā intelekta un lietotņu izmantošana. Jaunu seksa rotaļlietu izstrādē arī kļuvis par normu, ka rotaļlietas kļūst arvien piemērotākas pircēju vajadzību prognozēšanai. Ļaužu ķermeņi, orgasmi, bauda un vēlme allaž atšķiras un patiešām var būt atkarīga no noskaņojuma. Piemēram, rotaļlietu meklētājs, kas, izmantojot noteiktus algoritmus, iepriekš nosaka ideālo vibratoru, var atbalstīt šo procesu. Kad izgudrojam jaunas preces, mums ir svarīga uzticēšanās tehnoloģijām, materiāliem, datu drošībai un, galvenokārt, ilgtspējībai un ilgstošiem ieguvumiem. Poga vai lietotne, kas tiek izmantota tikai vienreiz, nerada nekādu pievienoto vērtību vai ilgstošu klientu apmierinātību. Un mēs vienmēr pievēršam uzmanību šiem jautājumiem, kad ieviešam tirgū jauninājumus,” komentē Fun Factory korporatīvās komunikācijas vadītāja Kristija Štālberga.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē