Santa.lv
  • 04.10.2025
  • Bijušais aizsardzības ministrs Pabriks: Ne jau ritenis vai kompānija ir vainīga pie Imantas traģēdijas

    Estere Jansone
    Foto: europarl.europa.eu
    Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) piemēros administratīvo pārkāpumu sodu koplietošanas e-velosipēdu operatoram «Ride Mobility» (SIA «Ride») par darbības neapturēšanu atbilstoši PTAC aicinājumam. Par e-velosipēdu aizliegumu cits viedoklis ir bijušajam aizsardzības ministram Artim Pabrikam.

    «Es ļoti saprotu traģēdiju, kur bojā gāja divas pusaudzes uz elektriskā riteņa, bet ne jau ritenis vai kompānija ir pie tā vainīga. Tagad visi meklē veidus kā ar tiesiski regulatīvām metodēm panākt, lai tas neatkārtotos. Bet atbilde ir vienkārši cilvēciskajā kļūdā un neuzmanībā,» raksta Artis Pabriks. Viņam oponē kāds komentētājs, piebilstot, ka Imantas traģēdijas gadījumā, kurā gāja bojā divas pusaudzes, ir jāvērtē arī paša uzņēmuma atbildība – acīmredzot, noteikumi bijuši tik viegli apejami, ka meitenes varēja izīrēt e-velosipēdu pirms 18 gadu vecuma sasniegšanas.

    Pabriks komentētāja atbildei nepiekrīt.

    «Pusaudži ir pusaudži, esmu braucis visādi ar mopēdiem PSRS laikā, nekādi likumi tur daudz nemainīs neko,»

    apgalvo Pabriks.

    Jau ziņots, ka ceturtdien, 2.oktobrī, PTAC nolēma apturēt koplietošanas e-velosipēdu operatora Ride Mobility sniegtos pakalpojumus. Šāds lēmums sekoja pēc Rīgas mēra Viestura Kleinberga (P) aicinājuma vērtēt uzņēmuma darbību, kas savukārt sekoja pēc divu 13 gadus vecu meiteņu nāves, ar Ride Mobility aparātu pakļūstot zem vilciena Imantā.

    Kleinbergs skaidroja, ka lielākās iebildes ir pret to, ka Ride Mobility savus braucamrīkus agresīvi klasificē kā pašgājējvelosipēdus, nevis elektriskos mopēdus. Uzņēmuma braucamrīkiem ir piemontēti pedāļi, kurus gan braucēji faktiski nelieto, bet tas ļāvis aparātus klasificēt kā pašgājējvelosipēdus, kas samazina prasības to izmantošanai. Ja šie braucamie tiktu klasificēti kā mopēdi, bērni tos izmantot nedrīkstētu un to lietotājiem būtu nepieciešams iegūt vadītāja apliecību.

    PTAC uzsvēra, ka patērētāju drošība ir prioritāte, īpaši gadījumos, kas skar bērnus. Pēc divu pusaudžu bojāejas PTAC sācis pārbaudi par iesaistītā uzņēmuma sniegto pakalpojumu drošību.

    PTAC aicinājusi visus patērētājus, īpaši jauniešus un viņu vecākus, atbildīgi lietot koplietošanas transporta līdzekļus, ievērojot pakalpojuma sniedzēju noteikumus un likumus. Tāpat PTAC atgādināja, ka elektrisko skūteru un citu mikromobilitātes rīku izmantošana bez atbilstošas sagatavotības un vecuma pārbaudes var radīt nopietnus riskus gan pašam lietotājam, gan apkārtējiem.

    PTAC arī aicināja pārējos pakalpojuma sniedzējus pārliecināties par efektīvu vecuma pārbaudes mehānismu darbību, lai nepieļautu nepilngadīgo piekļuvi šiem transportlīdzekļiem.

    Rīgā, pie Imantas dzelzceļa stacijas, pakļūstot zem vilciena, trešdien, 1.oktobrī, gāja bojā divas meitenes. Meitenes zaudējušas dzīvību pēc tam, kad viņu vadīto nomas elektroskūteri aizķēra vilciens.

    Kleinbergs vērsās PTAC ar lūgumu izvērtēt iespēju izņemt Ride Mobility braucamrīkus no aprites.

    Kleinbergs aicināja uzņēmējus – ja viņi vēlas pasargāt bērnu dzīvības, aizvākt šos braucamos no ielām. Mērs arī uzdevis Ārtelpas un mobilitātes departamentam apsekot visas gājēju pārejas pāri dzelzceļam un rast risinājumus, lai uzlabotu drošību, piemēram, ierīkojot barjeras, kas neļauj viegli šķērsot sliedes.

     

    Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk