LAU ir pabeidzis šogad plānotos bedru masveida remontdarbus uz galvenajiem, reģionālajiem un vietējiem asfaltētajiem valsts autoceļiem.
Salīdzinot ar 2014.gadu, bedru remontdarbu apjoms uz asfaltētajiem valsts autoceļiem ir samazinājies par 40%, attiecīgi arī izmaksām sarūkot par četriem miljoniem eiro.
Lielākais bedru apjoma kritums par 58% ir uz galvenajiem valsts autoceļiem. 2014.gadā remontdarbu izmaksas bija vairāk nekā 10 miljoni eiro, bet šī gada pirmajā pusgadā nepilni seši miljoni eiro. Līdz ar to, līdzekļi, kuri netiks izmantoti bedru remontdarbiem, tiks novirzīti avārijas stāvoklī esošo asfalta autoceļu vienkārtas virsmas apstrādei, kā arī ūdens atvades sistēmas sakārtošanai grants autoceļiem.
Citi lasa
Kopumā šogad bedru remontdarbi pabeigti vairāk nekā 265 000 kvadrātmetru, salīdzinājumā ar 444 000 kvadrātmetru pirms pieciem gadiem. Prognozēts, ka šī gada bedru remontdarbi un izmaksas saglabāsies 2018.gada līmenī, nepārsniedzot 300 000 kvadrātmetru apjoma slieksni.
Bedru masveida remonts C un D uzturēšanas klases autoceļiem tika noslēgts 1.jūlijā, bet B uzturēšanas klases autoceļiem – 15.jūnijā. Savukārt valsts autoceļiem ar vislielāko satiksmes intensitāti un noteikto A uzturēšanas klasi, bedru remonts pabeigts 31.maijā. Autoceļi avārijas stāvoklī, kā arī bedres, kuras rodas no jauna, tiek remontētas visa gada garumā.
Remontdarbi arī šogad veikti prioritārā secībā, ņemot vērā uzturēšanas klases (A – augstākā, B, C, D – zemākā uzturēšanas klase). Uzturēšanas klases ir noteiktas, ņemot vērā satiksmes intensitāti, sociālekonomisko nozīmi un autoceļu klasifikāciju – valsts galvenie, reģionālie, vietējie autoceļi.
LAU veic gandrīz 200 dažādus ikdienas uzturēšanas darbu uz valsts autoceļiem. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometri, no tiem 9092 kilometri autoceļu ir ar melno segumu un 10 989 kilometri ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.