• Magnijs – minerālviela, kas nepieciešama ikvienam

    Reklāmraksts
    23. maijs
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Magnija loma nav pārspīlēta, jo šī vērtīgā minerālviela piedalās vairāk kā 300 dažādās ķīmiskās reakcijās cilvēka organismā. Magnijs ir nepieciešams enerģijas ražošanai, normālai nervu un muskuļu sistēmas darbībai, tas piedalās vielmaiņas procesos un tiek uzskatīts arī par vienu no sirds sargiem – magnijs kavē kalcija izgulsnējumus uz asinsvadu sieniņām, kā arī var palīdzēt sirds aritmijas ārstēšanā un novērst aterosklerozi.

    Magnija labos darbus varētu turpināt uzskaitīt, taču jāatceras, ka cilvēka organisms pats magniju neražo, un, lai tas pilnvērtīgi un veselīgi funkcionētu, magnijs ir jāuzņem pietiekošā apjomā ik dienu.

    Ēdot pilnvērtīgi, sabalansēti, normālā režīmā, dzīvojot veselīgi, bez pārmēru lielām fiziskām vai garīgām slodzēm, magnija deficīts parasti neveidojas. Taču realitātē cilvēku ikdiena lielākoties nav gluži tik harmoniska, kā rezultātā magnija trūkumu piedzīvo jebkura vecuma un dzimuma cilvēki.

    Magnijs senioriem

    Pieaugot vecumam, samazinās fiziskās aktivitātes, arī uzturs un gremošanas sistēma mainās (tā palēninās), bet ne magnija nepieciešamība organismā. Vecākiem cilvēkiem pie neatbilstošām slodzēm – kad domās vēl var izdarīt daudz, taču spējas ir ierobežotas – var iemesties krampis kājās. Tad magnijs labi noder, tas atslābina muskuļus. Senioriem ir vēl viens ļoti būtisks iemesls, kādēļ magniju ir vērts turēt pie rokas – šajā vecuma grupā bieži tiek lietoti dažādi medikamenti, kas samazina asinsspiedienu, tūsku. Šie medikamenti, bez visa liekā, pastiprināti izvada no organisma arī magniju. Ir zināms, ka arī antibiotikas un zāles vēža ārstēšanai negatīvi ietekmē magnija uzsūkšanos organismā. Ņemot vērā, ka organisms tā jau absorbē tikai vienu trešdaļu no uzņemtā magnija, gados vecākiem cilvēkiem, savas  dzīves kvalitātes uzlabošanas nolūkos, īpaši jārūpējas par papildu magniju ikdienā.

    Magnijs sievietēm

    Sievietes piedzīvo vairākus ļoti atšķirīgus posmus savā dzīvē, kuru laikā ātri vien var rasties magnija deficīts, jo tā nav tikai minerālviela, kas regulē muskuļu un nervu sistēmu, bet ietekmē arī hormonālo sistēmu. Menstruālās sāpes un premenstruālais sindroms (PMS) ir labi zināmas sajūtas daudzām sievietēm. Nogurums, galvassāpes, viegla aizkaitināmība, pat depresija, paaugstināta jutība, šķidruma aizture, vēdera pūšanas – tie ir simptomi, kurus sievietes nereti piedzīvo pirms mēnešreizēm. Savukārt mēnešreižu laikā raksturīgas velkošas sāpes vēdera lejasdaļā, krampji, muguras sāpes. Nav pilnīgi izpētīts, kādēļ šie simptomi rodas, taču viens no cēloņiem varētu būt tieši magnija zemais līmenis organismā; ir pierādīta sakarība – jo lielāks magnija deficīts, jo izteiktāks PMS. Tā kā magnijs veicina normālu muskuļu un nervu sistēmas darbību, regulāra tā uzņemšana var novērst PMS un mazināt citus minētos simptomus.

    Grūtniecība un zīdīšanas laiks ir vēl viens ļoti izaicinošs posms sievietes dzīvē, kas izvirza augstas prasības un izmanto visus iespējamos ķermeņa resursus. Tāpēc magnija deficīts šajā laikā nav pārsteigums. Mainās ne tikai topošās māmiņas vielmaiņa, pastiprināti izvadot no organisma magniju, bet arī bērniņam grūtniecības laikā nepieciešams arvien lielāks magnija daudzums normālai augšanai un attīstībai.

    Menopauze ir vēl viens liels pārmaiņu laiks sievietes dzīvē, kad estrogēna un progesterona  ražošana organismā samazinās. Estrogēnam ir ietekme uz veģetatīvo nervu sistēmu, kas kontrolē vielmaiņu, sirds un asinsvadu sistēmu un kuņģa-zarnu traktu. Šim hormonam samazinoties, rodas tādi menopauzes simptomi, kā karstuma viļņi, bezmiegs, pastiprināta svīšana, galvassāpes, sirdsklauves, aizcietējums, depresija. Magnijs palīdzēs normalizēs gan muskuļu, gan nervu sistēmu, gan arī veicinās kaulu un mīksto audu veselību.

    Magnijs vīriešiem

    Strādājot paaugstināta stresa apstākļos, izjūtot nemitīgu spiedienu darbā, mājās, sabiedrībā, veicot ikdienā fiziski smagu darbu, regulāri vingrojot un aktīvi sportojot, ja tam pa vidu vēl ir nesabalansēts un nepietiekams uzturs, regulāra neizgulēšanās – tas viss rada virkni ar dažādām veselības problēmām un veicina magnija deficītu, tāpēc svarīgi rūpēties par tā uzņemšanu papildu.

    Būtisku magnija daudzumu zaudē tie, kas pastiprināti svīst (sportojot, strādājot, atrodoties karstumā, ejot pirtī), tāpēc arī šo aktivitāšu laikā vai uzreiz pēc tām nepieciešams uzņemt vairāk magnija, lai uzlabotu vielmaiņas procesus un nepiedzīvotu, piemēram, krampjus vai muskuļu raustīšanos.

    Magnija izvēle nav viegla, aptiekās pieejams plašs klāsts, no kura var apjukt. Uztura bagātinātāji MAGNESIUM Diasporal 300 direkt un MAGNESIUM Diasporal 400 EXTRA direkt satur magnija citrātu – organisku magnija savienojumu ar salīdzinoši augstu uzsūkšanās spēju. Cilvēka organisms magnija citrātu uzņem īpaši labi, tas ātri paaugstina magnija līmeni asinīs, un tam ir tūlītēja iedarbība.

    Uztura bagātinātājiem MAGNESIUM Diasporal direkt ir ērta lietošanas forma: mutē ieberams paciņas saturs jeb viena deva bez nepieciešamības uzdzert ūdeni. Granulas ātri izkūst mutē, un tām ir citronu vai apelsīnu garša.

    MAGNESIUM Diasporal 400 EXTRA direkt – EXTRA apelsīnu garša, EXTRA 400 mg magnija deva.

    Uztura bagātinātājs. Uztura bagātinātājs neaizstāj pilnvērtīgu un sabalansētu uzturu.

    Avoti:

    https://www.miecys.lv/magnesium-diasporal/

    https://www.diasporal.com/magnesium-important-in-every-phase-of-life

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Privātā Dzīve

    Vairāk

    Ieva

    Vairāk

    Mans Mazais

    Vairāk

    Māja un Dārzs

    Vairāk

    Auto

    Vairāk

    Astes

    Vairāk

    Klubs

    Vairāk

    Santa+