Ekskluzīvs un dabai draudzīgs tērps
«Man ir itāļu zīmola Pangaia sporta kostīms,» atklāj hokejista Artūra Kuldas sieva interjera dizainere Elīna Kulda. «Šis zīmols rada dabai draudzīgu apģērbu, un šāda filozofija man patīk. Kokvilnas sporta kostīmi tiek izgatavoti no materiāla, kas iegūts otrreizējā apģērba pārstrādē. Viens šī zīmola veikalā iegādāts apģērbs nozīmē vienu iestādītu koku pasaulē.
Šādus sporta kostīmus izvēlas arī mans vīrs. Personīgi mani uzrunāja kostīmu košās krāsas.
Godīgi sakot, tikt pie izvēlētā sporta tērpa nebija nemaz tik viegli, jo, tiklīdz parādās jaunas krāsas, tas tiek izpirkts piecu minūšu laikā. Atceros, kā zvanīju no darba vīram un teicu, lai viņš ātri interneta veikalā izvēlas sporta kostīmus, jo tie tūlīt pazudīs. Viņš sākumā par to pasmējās, taču vēlāk pārliecinājās – pieprasītākie izmēri patiešām jau bija izpirkti.
Citi lasa
Noskatītos kostīmus nopirkām vēlāk, kad saņēmām e-pastu, ka tie atkal ir pieejami. Bija pat sava veida azarts – paspēt iegādāties, pirms to izdara citi,» nosmej Elīna.
Pašas izdomāts dizains ar dimantiem
«Šis ir manis pašas radītā zīmola Honeymoon High treniņtērps – iespējams, vienīgais pasaulē ar dimantiem,» PDz atklāj influencere un digitālo mediju mārketinga aģentūras Honeymoon High vadītāja Agnija Grigule.
«Jau gandrīz gadu ražoju ļoti kvalitatīvus treniņtērpus, kuru izveides procesā nav piedalījušies vergi vai bērni no Vjetnamas.
Kristālu kolekcijā pieejamas bikses, hūdiji un T krekli, un visi pēc Latvijas dizaina ražoti Zviedrijā. Atšķirībā no treniņtērpiem, kurus var nopirkt masu modes veikalos un kuru sastāvā 65 procenti ir poliesters jeb plastmasa, šajos 80 procenti ir kokvilna. Cilvēki, kas vienā brīdi dalās ar video, kā bruņurupucītis aizrijies ar plastmasas salmiņu, bet jau nākamajā velk ātrās modes zīmolu apģērbus, manuprāt, iemieso dubultus standartus. Es ātrās modes zīmolus neatbalstu un, ja arī tādu apģērbu nopērku, publiski to nekad nereklamēju. Haki krāsas dēļ nopirku šāda zīmola treniņtērpu, kas pēc mazgāšanas bija izmetams,» tā Agnija.
Tādā var iet pat uz balli
«Iegādājos zīmola LeGer by Lena Gercke kašmira un vilnas mājas tērpu no veikala About You,» PDz pavēsta aktrise un rotu zīmola Soulstones by Agnese Zeltina dizainere Agnese Zeltiņa.
«Sportiska stila apģērbu ikdienā valkāju jau 20 gadus, sākot ar zīmolu Juicy Couture un beidzot ar Lululemon, kura veikalā esmu veikusi pasūtījumu arī tagad. Zīmola Lululemon sporta kostīmos var iet pat uz balli. Esmu jau noskatījusi itāļu zīmola Amo La Italia sporta kostīmu. No Latvijas piedāvājuma manu uzmanību šobrīd piesaistīja luksusa naktskreklu, apakšveļas un atpūtas apģērbu zīmols Sugar Skin Garment. Apsveru domu kaut ko no tā iegādāties.»
Izvēlas sievišķīgu krāsu un siltumu
«Sporta apģērbu zīmola 4F treniņtērps manas simpātijas iemantoja krāsas dēļ,» saka divu meitu mamma Madara Kiviča. «Sporta tērps izgatavots no mīksta un patīkama velūra auduma, kas man šķiet ļoti silts. Esmu iegādājusies arī šī zīmola virsjaku, tā šobrīd man ir ļoti iemīļota. Veicot pasūtījumu mājaslapā, jāņem vērā, ka apģērbu krāsas dzīvē ir vēl skaistākas nekā fotogrāfijās. Šobrīd ir arī labas atlaides,» iesaka Madara.
Ērts kostīms ar dzejas elementiem
«Esmu tērpusies zīmola H&M mājas apģērbu jaunās kolekcijas džemperī un šī paša ražotāja šortos,» atklāj modes māksliniece zīmola DACE BAHMANN dizainere Dace Krieviņa-Bahmane. «Jaunā kolekcija veidota sadarbībā ar dzejnieci Yrsa Daley-Ward, kuras teksti par dzīvi, sievišķību un pašnovērtējumu izlasāmi uz apģērba.
Man patīk šo tērpu lakoniskā forma, atturīgā krāsa un arī jaunā vēsma – šorti. Pandēmijas iespaidā visā pasaulē mājas un sporta tērpu kolekcijas šobrīd piedāvā daudzi zīmoli – Lindex, Mango, Reserved. Ar šiem tērpiem var stilīgi variēt, papildinot tos ar žaketēm, topiņiem un pat augstpapēžu kurpēm,» pamāca Dace.
Uzticīga vienam zīmolam
«Zīmola Oysho mājas apģērbu iegādājos, kad vēl bija iespējams iepirkties klātienē,» stāsta kanāla STV Pirmā! raidījuma Māmiņu klubs vadītāja Rūta Dvinska. «Kopš apģērbu veikali ir slēgti, neko jaunu sev neesmu pirkusi. Man šādi ērti mājas tērpi ir bijuši vienmēr, un tieši šim zīmolam esmu uzticīga jau vairākus gadus. Kad Latvijā šī zīmola veikala vēl nebija, iegādājos tā ražojumus ārzemēs. Manuprāt, šādi mājas tērpi veido sakoptāku izskatu. Mans mājas tērps ir arī silts, esmu par to pārliecinājusies, uzvelkot uzreiz pēc peldes āliņģī,» atklāj Rūta.
Galvenais, lai spilgti!
«Adidas spilgti sarkanās sporta bikses un jaku nopirku veikalā Sportland tieši pirms pandēmijas sākuma,» atklāj māksliniece Elita Patmalniece. «Man vienkārši gribējās kaut ko krāsainu, turklāt no visiem sporta apģērbu zīmoliem jau gadiem izvēlos tieši Adidas. Pirms visi apģērbu veikali tika aizvērti, paguvu nopirkt pat trīs sporta tērpus.»
Vakarkleitas izkonkurē ērts apģērbs
Gints Bude, modes mākslinieks:
«Pandēmijas laikā vakarkleitas un izejamās drēbes aizvirzījušās otrajā plānā, un dominē brīvā laika apģērbs. Īpaši gada aukstajos mēnešos. Tas nav nekas jauns. Treniņtērpi, krosenes un legingi, bez kuriem grūti iedomāties 21. gadsimta ikdienu, par modes trendu pirmo reizi kļuva pirms 40 gadiem – tālajos astoņdesmitajos. Tas notika, pateicoties diviem cilvēkiem – aerobikas popularizētājai Džeinai Fondai un aktierim Arnoldam Švarcenegeram.
Tāpēc sievietes arī 2021. gadā ērti jūtas vīriešu treniņtērpos, bet vīrieši skriešanai izmanto sākotnēji sievietēm radītos legingus, pievienojot tiem apjomīgus šortus – gluži kā svārciņus.
Ir nojauktas dzimumu robežas, un ar modi nav nekāda sakara. Tas vairāk saistīts ar apģērbu ražotāju piedāvājumu, kā arī klientu vēlmi pēc komforta. Treniņtērpi savu uzvaras gājienu piedzīvoja 90. gados, kad tie bija apjomīgi un sintētiski. Tiem sekoja reperu brīvā stila drēbes ar T krekliem, kas ir daudzus izmērus par lielu. Savu ieguldījumu sporta apģērba aktualizēšanā devusi arī Perisa Hiltone ar saviem spilgtajiem samta treniņtērpiem.»