Santa.lv
  • 13.07.2025
  • Līdz Latvijai nonācis Labubu trakums. Kāpēc visi grib šos briesmoņus, un kas tie īsti ir?

    Marta Kalniņa
    Labubu
    Foto: Shutterstock
    Labubu
    Bērni un modes dāmas alkst pēc Labubu, bet to pārdevējs jau nopelnījis miljardus.

    Honkongieša izgudrojums nopelna miljardus 

    Labubu, ko tagad pieprasa bērni un jaunieši, un medī modes dāmas, ir mīksto rotaļlietu kolekcija un tās galvenais varonis, kuru radījis Honkongas dizainers Luns Kasins. Labubu ir viņa fantāzijas auglis, un iedvesmu tam Nīderlandē dzīvojošais dizainers smēlies skandināvu folklorā un mitoloģijā.  Labubu tiek raksturots kā radība ar rotaļīgu, nedaudz nešpetnu izskatu – pūkainu ķermeni, ielām acīm, ausīm un asiem zobiem, kas viņa plato smaidu padarot neatkārtojamu. 

     

    Patiesībā Labubu ir mākslinieka jau desmit gadus sens izgudrojums, un savulaik bija viens no Monstru sērijas tēliem, kuru ražoja kompānija How2Work. Taču lielāku popularitāti un kolekcionāru interesi spēļu monstriņš ieguva 2019. gadā, kad to sāka tirgot ķīniešu veikalu tīkls Pop Mart. Tieši tad tika izveidota speciāla Labubu sērija, kurā ir 300 dažādu izmēru monstri, un to cenas ir no 15 līdz teju 1000 dolāriem. Jūnijā Pekinā notika pirmā Labubu izsole, kur šīs sērijas milzu monstrs tika pārdots par 170 000 dolāru. Tagad Labubu grib visi – gan bērni, gan influenceri, gan modes dāmas.

    Pat turīgas sievietes pie savām dārgo zīmolu somiņām kabina slaveno monstru piekariņus.

    Pop Mart izveidotājam un īpašniekam Vanam Ninam ir 38 gadi, un pateicoties Labubu viņa bagātība beidzamā pusgada laikā augusi 12 reizes. Kā vēsta Forbes, jūlijā tā ir 22,3 miljardi dolāru.

    Pārsteiguma efekts un popularitātes vilnis 

    Labubu īpašo pievilcību rada tas, kas  monstri tiek tirgoti pārsteiguma kastītēs, un pircējs iepriekš nezina, kāds monstrs tajā slēpjas. Protams, kolekcijā ir arī īpašais monstrs – liels retums, kuru īpaši iekāro. Pop Mart sadarbojas ar dažādiem pasaulslaveniem zīmoliem un ražo tematiskos briesmonīšus. Tāpat arī ir īpašas kolekcijas, kas tiek tirgotas, piemēram, tikai Pop Mart veikalā, kas iekārtots Luvrā Parīzē.

    Jaunu popularitātes vilni Labubu izbaudīja 2024. gadā, kad tas kā piekariņš tika pamanīts pie jauniešu iemīļotas popgrupas Blackpink dalībnieces Lisas somas. Tā Labubu ātri vien kļuva iekārojams Āzijas valstīs. Taizemē tiek uzskatīts, ka Labubu nes veiksmi un bagātību, un šī monstriņa attēls pat tiek iekalts uz speciālām veiksmes monētām. Pērn oktobrī īpašā festivāla laikā dievnams Singapūrā, lai pievērstu daoisma  reliģijai jauniešus,  laida klajā speciālu Labubu sēriju – četrus monstriņus tradicionālajos tērpos. Šis solis tika vērtēts visai pretrunīgi, jo daudzi uzskatīja, ka tā esot necieņa pret dievībām. Taču tam bija arī pozitīvs efekts – dievnamā ieradās daudz interesentu, lai klātienē apskatītu īpašos Labubu.

    Singapūrā  Labubu tika izmantots arī politiskā aģitācijā. To – partijas krāsās –  kā savu simbolu un reklāmas elementu priekšvēlēšanu laikā izmantoja kāds politiskais spēks.

    Jau atradies konkurents 

    Beidzamā gada laikā pieprasījums pēc Labubu audzis tik ļoti, ka tam parādījušies neskaitāmi pakaļdarinājumi. Labubu fani viltotos monstrus sauc par Lafufu.

     

    Tagad plīša monstrs nonācis arī līdz Latvijai, taču Āzijā tam nupat uzradies spēcīgs konkurents – jauna rotaļlieta Wakuku. Arī to var nopirkt īpašā pārsteiguma kastītē, un kopš marta Ķīnā ražo kompānija Letsvan. Galvenā priekšrocība – Wakuku ir krietni lētāks par Labubu.

    Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk