Zaļi auto veic visvairāk kilometru
Caurskatot visus transportlīdzekļus, kuri pārbaudīti Latvijā ar carVertical platformas palīdzību, secināts, ka zaļas krāsas automašīnām ir augstākais vidējais nobraukums – 221 947 km.
Līdzīgi dati novērojami arī pelēkas (203 872 km) un melnas (203 319 km) krāsas automašīnām.
Zaļa krāsa parasti tiek uzklāta luksusa klases auto, kuri ir piemērotāki garākiem pārbraucieniem – it īpaši ārpus pilsētas. Pelēks auto tonis ir viens no populārākajiem, jo virsbūve šajā krāsā tiek veidota teju jebkāda veida un klases automašīnām. Pelēka krāsa tiek plaši uzskatīta kā pati praktiskākā – it īpaši valstīs ar mainīgiem klimata apstākļiem. Melns tonis arī ieņem būtisku automašīnu tirgus daļu. Lai arī tā ir nepraktiskāka, to joprojām novērtē dažāda veida autobraucēji.
«Dīzeļdzinēju auto veic visvairāk kilometru. Taču tāpat mūsu pētījumā secinājām, ka transportlīdzekļa virsbūves krāsa tiešā mērā ietekmē to, cik daudz šie auto tiek izmantoti,» saka Mats Buzelis (Matas Buzelis), auto nozares eksperts un carVertical komunikācijas vadītājs.
Sudrabotiem un baltiem auto ir zemākais nobraukums
Sudrabotām automašīnām ir zemākais vidējais nobraukums – 184 092 km. Tāda pati tendence novērojama arī spēkratiem, kas krāsoti baltā (184 588 km) un sarkanā (192 508 km) tonī.
Lai arī citās valstīs, kurās tika veikts pētījums, lielākais nobraukums fiksēts sudrabotas krāsas automašīnām, Latvijā situācija ir tieši pretēja. Balta virsbūves krāsa ir populārāka Dienvideiropas valstīs, jo autovadītāji vēlas atstarot saules starojumu.
Sarkana krāsa automašīnām ir visai reta parādība – šo toni parasti uzklāj tiem spēkratiem, kuri pielāgoti automašīnu entuziastu vajadzībām.
Sarkana krāsa ir bieži novērojama kabrioletiem, rodsteriem jeb sporta auto un kupejām, taču šos spēkratus ikdienā izmanto mazāk nekā sedanus vai apvidus auto.
«Lietotu auto pircēji nav tik izvēlīgi par konkrētu transportlīdzekļa krāsu, kā tas novērojams dīleru centros, pērkot jaunus spēkratus. Taču ir daļa pircēju, kas primāri pievērš uzmanību transportlīdzekļa krāsai, nevis tā tehniskajam stāvoklim. Šāda prakse nav ieteicama, jo nolietots auto vizuāli var izskatīties labi, taču patiesībā tā uzturēšana ir dārga. Pircējiem pieņemot lēmumu, automašīnas stāvoklim un vēsturiskajiem datiem būtu jābūt svarīgākiem par virsbūves krāsu vai vizuālo kopskatu,» paskaidro M. Buzelis.