• Latvijā lietotus auto pērk mazāk – atgriežamies 2013. gada līmenī

    Auto
    Santa.lv
    Santa.lv
    23. februāris
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: LETA / Zane Bitere
    Pērn Latvijā lietoto vieglo pasažieru automobiļu reģistrāciju skaits ir krities par 2,6%, salīdzinot ar 2022. gada rādītājiem. Savukārt pirktākais zīmols lietotu auto tirgū saglabājās BMW, otrajā pozīcijā atstājot «Volvo», bet trešajā – «Volkswagen» markas automašīnas.

    2023. gadā kopā importētas 43 203 vieglās pasažieru automašīnas, to apjomam samazinoties līdz 2013. gada līmenim.

    «Pērnā gada dati skaidrojami ar straujo cenu kāpumu, ko izraisīja jaunu automašīnu deficīts, to ražošanas problēmas, kā arī būtisks ražošanas materiālu cenu kāpums. Toties pirktāko zīmolu lietotu auto tirgū topa augšgala pozīcijas saglabāja BMW ar 7581 reģistrētiem automobiļiem, otro pozīciju ieņēma «Volvo» ar 6781 spēkratiem, savukārt topu noslēdza «Volkswagen» ar 5398 reģistrētām automašīnām,» skaidro Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

    Netipiski straujš pieaugums lietotu auto reģistrācijā bijis Jūrmalā, kur, salīdzinot ar 2022. gadu, reģistrācijas pieaugums bijis par  234%.

    «Jūrmalā reģistrēto spēkratu pieaugums ir noticis pateicoties «Bolt» automašīnu nomas uzņēmumam, kas iegādājies mazlietotus auto. Šis darījumu pieaugums ir padarījis Jūrmalu par otru lielāko automobiļu reģistrācijas vietu Latvijā,» atklāj A.Kulbergs.

    Pieaudzis ir kopējais lokālais darījumu skaits. Proti, 189 332 lokālās vieglās pasažieru automašīnas ir mainījušas īpašnieku. Vidējais automobiļu vecums lokālo darījumu vidū ir 15,28 gadi, tam katru gadu turpinot pieaugt.

    Auto Asociācijas prezidents iezīmē: «Vērtējot vieglo pasažieru automobiļu vidējo vecumu visam Latvijas autoparkam kopumā, arī pērn tas turpināja saglabāties augsts. Kopējais vidējais autoparka vecums Latvijā ir 14,3 gadi, savukārt tikai privātpersonām piederošo auto vecums ir 15,5 gadi. Vidējais importēto lietoto automašīnu vecums ir 11,35 gadi, kas ir uzlabojies, pateicoties ļoti lielam netipiskam vienu līdz divu gadu vecu auto reģistrāciju skaitam. Tos pērn iegādājušies tādi nomas uzņēmumi kā «Bolt» un «OX Drive».

    Dīzeļa automobiļi turpina būt 79% no kopējā importa lietotiem auto, benzīna 17%, elektroauto 2,4% un ārēji uzlādējami hibrīdauto 0,7%.

    «Attiecībā uz lietotajiem vieglajiem pasažieru automobiļiem, joprojām var novērot, ka Eiropa, īpaši Vācija, turpina atbrīvoties no veciem, nobrauktiem premium un apjoma marku modeļiem, īpaši dīzeļdegvielas, jo investīcijas to ekspluatācijā atjaunojot izplūdes sistēmā cieto daļiņu filtrus (DPF), kas ir mērāms 700 –2500€ apmērā, neatmaksājas. Savukārt eksportējot šādus auto uz Latviju, pārdevējam nav jāuzņemas obligātās 6 mēnešu garantijas saistības pret klientu vietējā tirgū,» saka A.Kulbergs.

    Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē