Ķīna 20. septembrī no ostas palaida konteinerkuģi Istanbul Bridge, kurš 18 dienu ilgā ceļojumā no pasaulē lielākās ostas, Ningbo-Džoušanas dosies uz Felikstovu Lielbritānijā. Kravu kuģi ceļā pavadīs ledlauži. Mērķis vairs nav vienreizējs brauciens, bet gan plāns atklāt jaunu kuģošanas ceļu, kas savienotu Āziju ar Eiropu, raksta Politico.
«Šobrīd Arktika atveras,» sacīja Malte Hamperts, Vašingtonā bāzētās domnīcas Arktikas institūta vecākais līdzstrādnieks un dibinātājs, kas pēta Arktikas drošību. «Pirms divdesmit gadiem Arktika bija aizsalusi. Bet tagad, kad tā kūst un paveras jauni ceļi.»
«Arktika ir pirmais reģions pasaulē, kurš klimata pārmaiņu dēļ mainīs ģeopolitisko karti. Ja nebūtu klimata pārmaiņu, tas nenotiktu. Krievija neražotu naftu un gāzi Arktikā. Ķīna nesūtītu konteinerkuģus caur Arktiku.»
Profesors ziņo, ka patlaban kuģi pārsvarā izmanto tirdzniecības ceļus caur Suecas kanālu, Vidusjūru un Singapūru, tomēr Arktikas ceļš ir 40% īsāks un ātrāks. Viņš stāsta, ka Ķīna jau tagad sūta Ziemassvētku preces, kuras Eiropas veiklaos parādīsies novembrī – blīvā kuģu grafika dēļ, Eiropas ostās šajā laikā veidojas sastrēgumi un kavējumi. Savukārt, ja šīs preces sūtītu gar Arktiku, tās veikalos nonāktu jau četras nedēļas ātrāk.
Vēlāk Ķīna cer atklāt Arktikas ceļu arī tūrisma braucieniem, ļaujot cilvēkiem nokļūt no Ķīnas līdz Sanktpēterburgai vai Hamburgai, Lielbritānijai, Roterdamai, Gdaņskai.
Lasi izdevniecības «Žurnāls Santa» ✨ZELTA IZLASI✨


















































































