Pāreja
Režisors: Levans Akīns (Zviedrija)
Šī būs filma par robežu šķērsošanas jēgslāņiem cilvēka dzīvē. Lia ir pensionējusies skolotāja, kura izjūt dzīves gurdinājumu. Viņa ir solījusi parūpēties par sen nesatikto māsas meitu Teklu, kura ir devusies prom no dzimtās Gruzijas uz Turciju. Kad kaimiņš, jauniņais Ači, dod mājienu par viņas atrašanos, raksturā nelokāmā Lia zina, kā rīkoties. Abi dodas uz Stambulu – divus atšķirīgākus ceļotājus nevarētu iztēloties. Nonākot kaķu noklātajā ielu labirintu pilsētā, atrast kādu cilvēku šajā burzmā ir teju neiespējami. Tomēr Lia savu radinieci jūt tuvumā esošu…
Beigas
Režisors: Māris Maskalāns (Latvija)
Latviešu jaunā gotika par nāves un beigu (ne)atliekamību. Maskalāns (groteskās filmas Leiputrija (2004) operators) ir viens no izcilākajiem dabas dokumentālājiem vērotājiem Baltijā, kurš jaunākajā darbā iedarbīgi kairina skatītāju gan ar attēlveidi, gan ar eksistenciāliem un ētiskiem jautājumiem.
Dzīvības un nāves riņķdancis, kurā ir ienācis cilvēks. Mākslinieks, zoologs, dabas pazinējs un IT nozarē strādājoša aitkope, kura ir arī astronomijas entuziaste, uz bioloģisku ķermeņu bojāeju lūkojas dažādi. Meža maitas, kāpuri zem kapakmeņiem, aitiņas kūtī, spalvu un kaulu slāņi un zaļi vizošās mušas uz trūdošās miesas – starp to visu ir cilvēks, kas mēģina saprast savu vietu kosmoloģijā. Kas šajā lielajā pārtapšanas gobelēnā ir cilvēka suga: daļa no posma vai tomēr pārcilvēkam līdzīgā?
Sadzīvot ar mirušajiem
Režisore: Tēa Vistendāle (Norvēģija)
Neviļus eksistenciāla, psiholoģisko spriedzi vijoša fantāzija, kas apelē pie dzīvo apziņas ar provocējošu jautājumu: vai sēras ir savtīguma izpausme? Norvēģu režisores Vistendāles debijas pilnmetrāža ir emocionāli delikāts zombijkino žanra un autorkino akvarelis – par tā audeklu kalpo zviedru literāta Jona Aivides Lindkvista godalgotais romāns.
Tvanīga vasaras diena, deviņi vakarā. Niķojas elektrība. Sīcot griezīgai skaņai, ļaudis piemeklē negaidītas galvassāpes. Un drīz Oslo ieskauj elektriskais lauks. Pēc Notikuma viens pēc otra atgriežas aizgājēji – mirušie –, kuri mēģina atrast savu vietu līdzās dzīvajiem tuviniekiem. Vientuļo māti no pašnāvības mēģinājuma attur viņas tēvs – viņš sev līdzi atvedis viņas mirušo dēlu. Sieviete atvadījusies no mīļotās bērēs, lai vakarā atrastu viņu mājās dzīvu. Ģimenes grūtsirdības takti aprauj mātes atgriešanās. Vai mirušajiem bija jāpamostas?