Saistībā ar priekšlikumiem klimata aizsardzības nozarē, Vācijas valdība lems par iespēju noteikt ātruma ierobežojumus uz visām autostrādēm. Izstrādājot ieteikumus par transporta radītā kaitējuma mazināšanu, valdība saņēmusi ierosinājumus veikt arī degvielas nodokļa paaugstināšanu, vienlaikus palielinot elektrisko un hibrīdauto kvotas.
Izpildot šos nosacījumus, Vācija varētu īstenot Eiropas Savienības noteiktos emisiju standartus. Šī projekta atbalstītāji norādījuši, ka šīs pārmaiņas samazinātu arī avāriju skaitu un ierobežotu patērētās degvielas daudzumu.
Vācijas transporta ministrs norādījis, ka šādi ieteikumi ir pretrunā ar jebkādu veselo saprātu.
Tieši transporta joma šobrīd tiek izvērtēta ļoti strikti. Neraugoties uz videi draudzīgajiem mūsdienu auto, Vācijā kaitīgo izmešu apjoms nav mazinājies kopš 1990. gada. Gadījumā, ja Vācija nespēs iekļauties ES noteiktajos kaitīgo izmešu standartos, ES varētu piemērot bargas sankcijas un soda naudas.
Jau šobrīd ir zināms, ka pretrunīgi vērtēto izmaiņu apstiprināšana nebūs viegls uzdevums. Komisija atzīst, ka diskusiju procesā būs nepieciešamas ne vien diplotāmiskās prasmes, bet arī vēlme panākt kompromisu.
Vācija ieņem ļoti nozīmīgu lomu auto industrijā gan no ražosanas, gan tirdzniecības skatpunkta. Ņemot vērā nedienas ar rezonansi guvušo Dīzeļgeitas skandālu, Vācijas valdībai priekšā gaidāms saspringts darbs, cenšoties aizsargāt ne vien auto industrijas intereses, bet arī īstenot ES mērķus.
Paredzams, ka šo ieteikumu izskatīšana tiks pabeigta martā.