“Tas ir biznesa lēmumus, kas saistāms ar laikmeta tendencēm mediju satura patēriņā un vēlmi nodrošināt auditorijas sasniegšanu tai vēlamā veidā, formā un vietā.
Šis lēmums vienlaicīgi ir arī izaicinošs signāls mediju telpas daudzveidībai – būtiskam demokrātijas pamatam.
Valstij ir jāturpina iesāktais darbs gan pie sabiedriskā medija stiprināšanas, gan jāveicina komercmediju pievēršanās sabiedriski nozīmīga un daudzveidīga oriģinālsatura veidošanai, stiprinot Latvijas informatīvo telpu, gan jānodrošina sabiedrisko mediju iziešana no reklāmas tirgus. Kultūras ministrija ir gandarīta, ka 2020. gada budžetā izdevies iestrādāt papildu 500 000 eiro satura stiprināšanai Latvijas komercraidorganizācijās, kā arī ir sperti soļi, lai nākotnē uzlabotu konkurences apstākļus reklāmas tirgū,” turpina N. Puntulis.
Citi lasa
Ievērojot iespējamo ietekmi uz viedokļu daudzveidību elektronisko mediju telpā, Kultūras ministrija ir vērsusies NEPLP ar lūgumu sniegt vērtējumu par to, kā ziņu dienestu saplūšana ietekmēs viedokļu daudzveidību elektronisko mediju telpā, skaidrot, kā NEPLP plāno rīkoties, lai nodrošinātu Latvijas nacionālajām interesēm atbilstošu elektronisko plašsaziņas līdzekļu programmu politiku, kā arī sniegt vērtējumu iespējamām izmaiņām LNT apraides atļaujas darbības pamatnosacījumos un iespējamās programmas formāta izmaiņām apraides atļaujas darbības laikā.
Kā norāda Latvijas Reklāmas asociācijas vadītāja Baiba Liepiņa, izmaiņas mediju grupas All Media Baltics televīzijas (TV) kanālos varētu pozitīvi ietekmēt reklāmas tirgu.
Viņa teica, ka ikviens uzņēmums strādā ar plānu pelnīt, tādējādi arī All Media Baltics lēmums, visticamāk, pieņemts, uzskatot, ka šīs izmaiņa nodrošinās auditorijas pieaugumu. Attiecīgi tas pozitīvi ietekmēs arī reklāmas tirgu.
«Ja būs auditorija, kas patērēs, tad būs arī reklāma. Ja All Media Baltics uzskata, ka šī auditorija tērēs vairāk laika un skatīsies, tad, protams, arī reklāmas nozari tas pozitīvi ietekmēs,» sacīja asociācijas vadītāja.
Vienlaikus Liepiņa atzina, ka pašreiz ir pāragri izteikt konkrētākus komentārus, jo izmaiņas būs redzamas tad, kad būs zināmas televīzijas kanālu programmas.
Jau ziņots, All Media Baltics no decembra Baltijā strādās ar TV3 zīmolu. Mediju grupa izmaiņas veiks arī televīzijas kanālu portfelī, tostarp kanāls LNT vairs neturpinās darbu esošajā formā.
Kompānijā informēja, ka All Media Baltics paplašinās kanāla TV3 piedāvāto ziņu apmēru, pārnesot lielāko daļu no LNT ziņu dienesta radītā satura. Mediju grupa veidos arī vienotu ziņu dienestu.
«Nu jau vairāk nekā 20 gadus mūsu grupas mediji ir nozīmīgi lielai daļai Baltijas valstu iedzīvotāju. TV3 zīmols ir pazīstams gandrīz 100% mājsaimniecību visā Latvijā. Tieši tāpēc esam nolēmuši arī citus mūsu mediju grupas satura produktus piedāvāt ar TV3 zīmolu, radot vienotu produktu saimi,» sacīja All Media Baltics vadītājs Kristians Antings.
Aģentūras LETA rīcībā esošā informācija liecina, ka no nākamā gada vairs nebūs LNT ziņu raidījuma «Top 10», taču joprojām būs vērojami tādi LNT raidījumi kā «900 sekundes» un «Degpunktā».
Plānots, ka pēc reorganizācijas jaunajā platformā darba dienās plkst.6 būs skatāms raidījums «900 sekundes», plkst.18 sekos «TV3 ziņas īsumā», plkst.19.10 tiks pārraidīts raidījums «Bez Tabu», plkst.20 – «TV3 ziņas», plkst.20.35 – raidījums «Degpunktā», bet dienas ziņu pārraides noslēgs «Sporta ziņas» plkst.20.55 un «Laika ziņas» plkst.20.58. Savukārt sestdienās plkst.20 skatītājiem tiks piedāvāts raidījums «TV3 ziņas Sestdienā», kamēr svētdienās, kā ierasts plkst.19.10, skatītāji varēs vērot raidījumu «Nekā personīga», bet plkst.20 – «TV3 ziņas Svētdienā».