Jau tuvāko divu nedēļu laikā klienti varēs sākt pasūtīt jaunos MINI Cooper SE, lai saņemtu tos 2020.gada februārī.
“Protams, lielākā elektromobiļu priekšrocība ir ērta pārvietošanās pilsētās, taču jaunais MINI spēj veiksmīgi pārvarēt arī pietiekami lielus attālumus. 270 km no Rīgas līdz Kauņai elektromobilis nobrauks tikai ar vienu uzlādi,” stāsta Inchcape Motors Latvia pārstāvis Imants Bitmets.
Elektromobilis aprīkots ar jaunākās paaudzes šūnu akumulatoru, kas ar vienu uzlādi ļauj nobraukt 235 – 270 km.
Citi lasa
Tas pilnībā uzlādējas trīsarpus stundu laikā, 80% sasniedz divarpus stundu laikā, ātrās uzlādes stacijās tikai 35 minūtēs. Turklāt uzlāde ir paredzēta gan no maiņstrāvas, gan līdzstrāvas avotiem. Mašīnas 184 ZS motors ļauj sasniegt 150 km/h lielu ātrumu, uz 100 km tas tērē 16,8 – 14,8 kWh enerģijas.
Zīmola MINI 60 gadu vēsturē šis ir pirmais pilnībā elektriskais auto modelis, taču tuvāko divu gadu laikā BMW grupas elektromobiļu klāstu papildinās vēl četri jauni modeļi – 2020.gadā Šeņjanā (Ķīnā) tiks uzsākta apvidus auto BMW iX3 ražošana, 2021.gadā Vācijas rūpnīcās – krosoveru BMW iNEXT un sedanu BMW i4 – izlaide. Ir plānots, ka laikā līdz 2023.gadam BMW palielinās elektro un hibrīdauto modeļu skaitu līdz 25, vairāk nekā puse no tiem būs elektromobiļi.
BMW koncerns ar 13% elektromobiļu tirgus daļu ir viens no līderiem Eiropā.
Globālajā tirgū trešais populārākais elektroauto modelis ir BMW i3, kas zaudē vien Nissan Leaf un Renault Zoe. Latvijā BMW aizņem 10% elektromobiļu tirgus daļu un ir trešais populārākais elektroauto zīmols.
“Manuprāt, ir ļoti svarīgi, ka BMW i modeļos izmantotās modernās tehnoloģijas tiek pārnestas arī uz citiem zīmola auto. No elektromobiļu un hibrīdauto attīstības ieguvēji ir visi, jo galu galā šīm mašīnām ir zemāks vai nulles izmešu daudzums un arī daudz mazāks trokšņu līmenis. Tas nozīmē, ka dzīve pilsētās ar laiku kļūs komfortablāka,” uzsver BMW Pārdošanas vadītāja Zane Zariņa.
Latvijas satiksmē elektromobiļi jau vairākus gadus ir atšķirami pēc īpašām, vizuāli un tehnoloģiski atšķirīgām numura zīmēm. Tāpat elektroauto īpašnieki novērtē iespēju, piemēram, pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslām un bez maksas izmantot atsevišķas stāvvietas. Latvijā par šāda tipa mašīnām nav jāmaksā transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis, netiek piemērots arī vieglo automobiļu un motociklu nodoklis.
Zariņa atgādina, ka jūtamus labumus braucējiem sniedz arī hibrīdauto, kas ļauj ietaupīt uz degvielas rēķina – pārvietošanās ar elektrību izmaksā lētāk.
Nupat prezentētajam hibrīdmodelim BMW X5 xDrive45e ir uz pusi samazināts kopējais degvielas patēriņš un izmešu līmenis, savukārt akumulators ar vienu uzlādi ļauj nobraukt 86–97 km – tas ir trīs reizes vairāk nekā iepriekš.
Saskaņā ar CSDD datiem Latvijā patlaban ir reģistrēti 725 elektroauto, taču tiek prognozēts, ka jau tuvākajos gados satiksmē esošo elektromobiļu skaits varētu palielināties straujāk nekā līdz šim. Lielā mērā to, protams, var saistīt ar ES pieņemto izmešu normu samazināšanu.
Kā zināms, jau nākamgad būs jāsāk ievērot nosacījums, ka viena ražotāja visu modeļu vidējam CO2 emisiju līmenim ir jābūt vien 95 grami uz kilometru. Lai to izpildītu, autoražotāji ir nopietni pievērsušies elektromobiļu attīstībai.